Daan, allereerst hartelijk welkom op KiteHigh en bij een leuke sport
Lees ook eens het beginnerstopic door die
hier staat. Daarin staat veel uitgelegd.
Mijn antwoorden:
1. Als je 1 kite wilt om later niks bij te kopen is een 9m ideaal. Maar aangezien jij later toch nog een kite zal kopen raad ik een 10/11m aan. Later voeg je hier een 7m aan toe (als je wat gevorderd bent) en je kan altijd kiten. Het beste is om een Bow/SLE/Delta te nemen en geen C-kite. Het liefst van 2005/6 en jonger.
2. Als boardje kan je prima uit de voeten met een 2dehandse. Het liefst rond de 135/130cm lang en 40cm breed. 135 is ideaal om te beginnen en 130 is dan weer ideaal als je gevorderd bent. Aan jouw budget de keuze of je nu een 135 neemt en over een jaar een andere 130.
3. Het beste is een Zit-Trapeze om te beginnen (2dehands is prima). Ik mail jou daarover wel maar heb nog een prolimit liggen die je mag hebben voor enkel de verzendkosten.
4. Wet suit kan je het beste nieuw nemen. Veel winkels hebben overjarige of nog enkele maten liggen en geven daarom veel korting. Wel altijd passen voor het kopen. Ik denk dat een 5/3 prima is al kan dat in de zomer nog iets te warm zijn en zou je daarvoor nog een shorty kunnen kopen (Aldi heeft ze soms heel goedkoop).