Outline/opbouw skimboard

KappuhH

Maart 03, 2010, 12:50:35
edit2Rapporteer  
Voor de mooie zonnige zomerdagen met 12-14 knoopjes, wanneer je net genoeg druk in je kite hebt maar verder weinig bijzonders kunt doen, wil ik graag een skimboard bouwen.

Echter heb ik niet echt een idee welke outline en opbouw ik het beste kan gebruiken.

Ik wil hem dus gebruiken voor de lowend in vlak tot choppy water. Zonder vinnen te varen maar wil wel vingaten maken zodat ik hem eventueel wel met vinnen kan varen. Ik zat te denken aan een grootte van ongeveer 130x50cm.

Qua outline zijn er heel erg veel verschillende dingen te vinden op internet. De Shinn Waterbird en de Liquid Force Twin Skim zien er wel interessant uit omdat ze twin zijn, maar je moet aan beide kanten een flinke rocker hebben wat weer niet echt ten goede komt van de lowend (of is dit niet helemaal juist?). Heeft iemand een goed idee elke outline het beste bij mn eisen past?

Uiteraard moet het boardje met iets hardere wind ook nog goed te varen zijn. Zeker finless zal dit lastig zijn. Zou het misschien raadzaam zijn om er channels in te freezen? Of misschien een concave?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!  Joepie

Kitemaster

Antwoord #1 Maart 03, 2010, 15:03:23
edit2Rapporteer  
ik heb de nieuwste Nobile Skim 2010 aangeschaft. Komt volgende week binnen. Als je tegen die tijd nog geen antwoord hebt pm me dan even, dan kan ik wat fotos ofzo sturen of afmetingen waar je wat aan hebt......

Morres

Antwoord #2 Maart 03, 2010, 17:32:55
edit2Rapporteer  
er was hier iemand die een skimboard had gemaakt van multiplex mét channels.
Rocker is idd slecht voor low-end, zeker aa nbeide kanten, weet je zeker dat beide boards veel rocker hebben? Volgens mij namelijk niet, 2010 weet ik neit van nobile
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Maart 03, 2010, 19:13:51
edit2Rapporteer  
Heb de 09 nobile skim, die heeft bijna geen rocker. ik vaar hem zonder vinnetjes, de rail is goed scherp dus daar kan je ook met meer wind prima mee hoogtelopen/rail houden

Als je hem zelf gaat maken zou ik zeker gewoon die kopieren!
KappuhH

Antwoord #4 Maart 04, 2010, 12:28:06
edit2Rapporteer  
er was hier iemand die een skimboard had gemaakt van multiplex mét channels.
Rocker is idd slecht voor low-end, zeker aa nbeide kanten, weet je zeker dat beide boards veel rocker hebben? Volgens mij namelijk niet, 2010 weet ik neit van nobile
Ging er eigenlijk vanuit dat die totaal meer rocker hebben omdat je aan beide kanten evenveel rocker moet hebben. Dat heb je voor een directional niet. Weet het niet helemaal zeker omdat ik ze niet in het echt gezien heb en op de foto's is het niet echt af te lijden.

Dat topic heb ik gevonden: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35978.0
Morres

Antwoord #5 Maart 04, 2010, 15:23:43
edit2Rapporteer  
ja dat is m, strak freeswerk
Lude

Antwoord #6 Maart 04, 2010, 17:37:53
edit2Rapporteer  
Heel veel rocker heb je volgensmij ook niet nodig.. je kunt door je gewicht te verplaatsen één van de tips hoger of dieper in het water zetten.. beetje zelfde effect. Naar mijn mening zou 1 a 1.5cm genoeg zijn.

Verder geen idee hoor, nog nooit geskimmed Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.