Voor de mooie zonnige zomerdagen met 12-14 knoopjes, wanneer je net genoeg druk in je kite hebt maar verder weinig bijzonders kunt doen, wil ik graag een skimboard bouwen.
Echter heb ik niet echt een idee welke outline en opbouw ik het beste kan gebruiken.
Ik wil hem dus gebruiken voor de lowend in vlak tot choppy water. Zonder vinnen te varen maar wil wel vingaten maken zodat ik hem eventueel wel met vinnen kan varen. Ik zat te denken aan een grootte van ongeveer 130x50cm.
Qua outline zijn er heel erg veel verschillende dingen te vinden op internet. De Shinn Waterbird en de Liquid Force Twin Skim zien er wel interessant uit omdat ze twin zijn, maar je moet aan beide kanten een flinke rocker hebben wat weer niet echt ten goede komt van de lowend (of is dit niet helemaal juist?). Heeft iemand een goed idee elke outline het beste bij mn eisen past?
Uiteraard moet het boardje met iets hardere wind ook nog goed te varen zijn. Zeker finless zal dit lastig zijn. Zou het misschien raadzaam zijn om er channels in te freezen? Of misschien een concave?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!