Welke boardje voor mij??

joepje

Berichten: 206
April 14, 2010, 17:40:48
edit2Rapporteer  
Ik zou graag een nieuw boardje willen maar weet niet goed waar te beginnen. Help mij aub op weg

- 85 kilo
-graag -hoog- springen
-makkelijk hoogte lopen (ben lui aangelegd)
-spelen met golfjes
-ben flink ervaren

Wie heeft aanbevelingen omtrent bepaald merk en formaat?

heb nu altijd op een Naish Sol gevaren. Vond het een fijn boardje.........

Dit weekend is Texel onveilig!
sann

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #1 April 14, 2010, 17:43:40
edit2Rapporteer  
misschien moet je de site in de gaten houden voor testdagen.
dan komen verschillende merken bij elkaar en dan kan je het een en ander testen, super handig!

succes!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 April 14, 2010, 17:50:54
edit2Rapporteer  
Zoals hierboven gezegd is het testen altijd het beste. Zelf vaar ik met Nobile en ben ik daar zeer tevreden over (nieuwe NHP is heerlijk maar prijzig). Maar een ander vaart weer met een ander boardje en is daar zeer tevreden over. Is dus allemaal persoonlijk.

Voor eht spelen met golfjes wil ik zelf een Ocean Rodeo Mako freeride gaan aanschaffen. Maar die is dan weer niet echt geschikt voor het wakestyle etc.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 April 14, 2010, 17:57:11
edit2Rapporteer  
nieuwe NHp is idd lekker, en idd prijzig en heeft nog steeds behoorlijk in-you-face spray en is ook eigenlijk niet een boardje om in de golfjes te k*tten.
Ik zou als ik jou was naar het volgende kijken, gericht op choppy en wavy condities:

F-one Trax(weet niet of 2010 model goed is in chop, 2009 wel) niet echt ronde outline voor de waves, maar chop is is goed, vlakwater ook top.
Naish Sol, btje traag ,wel lekker.
Gaastra Vision, top in vlak en chop-vreter en ook in wavy goed(ronde tips). straps+pads vinden de meeste mensen k*t met een rietje, maar board is oook stuk goedkoper
North: x-ride(?) weet niet meer zeker of het dat type was.
OR Mako, echt op waves gericht, minder op twintip. de nieuwe mako king(?) kan je zowel twintip als 60/40varen (mutant)
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #4 April 14, 2010, 18:07:11
edit2Rapporteer  
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn Aboards Zseries 2009 .

Dit boardje vreet de chop echt op, performance is super en de pads zijn top!

Met je 85 kilo ben je zo weg met een 133*40

Je kan er zo eentje bestellen via de site van Aboards, de verzending is gratis.

www.aboards.eu
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #5 April 14, 2010, 18:33:31
edit2Rapporteer  

OR Mako, echt op waves gericht, minder op twintip. de nieuwe mako king(?) kan je zowel twintip als 60/40varen (mutant)


huh?

Ik vaar de mako (2009 140x40), maar dat is gewoon een echte twintip hoor. Inderdaad, minder freestyle, maar prima voor hoog springen en spelen met golfjes! En lijkt qua shape ook wel op de sol (rond), maar zal, denk ik, een stukje zwaarder zijn...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 April 14, 2010, 18:41:33
edit2Rapporteer  
Mako Freeride is inderdaad gewoon een pure TT enkel een aantal zaken zoals rocker en outline ( vast nog meer dingen) zijn specifiek  gemaakt voor het freeriden. Toch is het een heel specifiek boardje en weet ik niet of de TS dit echt zoekt. Zelf zou ik ook niet met alle condities varen met de Mako. Lijkt mij super voor in je lowend maar in je highend heb ik liever iets anders. (Geen ervaring nog met het boardje overigens)
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 April 14, 2010, 22:30:08
edit2Rapporteer  
Fluid grind 2010 of Freakdog   (zelfde outline als de 3e kiteboarding Royal 2009 ) Lopen hoogte als een malle zijn niet duur en geweldig design.

Rechte outline met ronde hoekjes zou ik zoeken kom je ook uit bij de nieuwe flyboards etc.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #8 April 14, 2010, 22:42:45
edit2Rapporteer  
Spleene rip 2008 misschien wat?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 April 14, 2010, 22:50:34
edit2Rapporteer  
Ik zou graag een nieuw boardje willen maar weet niet goed waar te beginnen. Help mij aub op weg

- 85 kilo
-graag -hoog- springen
-makkelijk hoogte lopen (ben lui aangelegd)
-spelen met golfjes
-ben flink ervaren

Wie heeft aanbevelingen omtrent bepaald merk en formaat?

heb nu altijd op een Naish Sol gevaren. Vond het een fijn boardje.........

Dit weekend is Texel onveilig!
Mako Freeride is inderdaad gewoon een pure TT enkel een aantal zaken zoals rocker en outline ( vast nog meer dingen) zijn specifiek  gemaakt voor het freeriden. Toch is het een heel specifiek boardje en weet ik niet of de TS dit echt zoekt. Zelf zou ik ook niet met alle condities varen met de Mako. Lijkt mij super voor in je lowend maar in je highend heb ik liever iets anders. (Geen ervaring nog met het boardje overigens)
koop wat je wilt maar probeer zeker de Mako een keer. De 140x40 is lekker speels, snel, carved als een malle en doet de Sol heel snel vergeten... De outline mag er op lijken maar door de 18mm concaaf en V rocker is de Mako een totaal andere klasse. Je kan 'm zo aggressief varen als je wilt.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #10 April 14, 2010, 22:54:50
edit2Rapporteer  
CrazyFLy Bulldozer is ook een lekker boardje met ronde outline, toch stevig onder de voetjes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.