HELP! Twijfel Twijfel Twijfel. Wie kan me helpen?

Anton007

Geen avatar

April 30, 2010, 15:49:27
edit2Rapporteer  
Beste heren, dames,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een beginners-set, en heb het internet daarbij al aardig afgespeurd.
En ben 3 leuke setje tegengekomen, en zit nu dus met een probleem
Zou graag jullie mening hierover willen horen.

Ik ben daarbij al in het bezig van een 14 m2 kite. (Koopje via collega)
Ben 1.85 en weeg 105 kilo. Breng veel tijd door in de gym, dus niet tonnetje rond zeg maar haha.
Ben wel beginner pur sang. En hou van grenzen opzoeken, dus ook hiermee.

Nu kwam ik deze sets voor een schappelijke prijs tegen.

SET 1:

Beschrijving
1 bar – 4 lijn”s
Beginners board Naish + hoes
1 kite Gaastra GXR 12.0 m2 + tas
1 kite Gaastra GXR 16.5 m2 + tas

Uploaded with ImageShack.us

-------------------------------------------

SET 2

Beschrijving
De set is perfect voor mensen die willen beginnen, maar is ook geschikt voor de wat meer geoefende kitesurfer.

Set bestaat uit het volgende:

North Vegas 2005 11m2 compleet, inclusief bar en lijnen
3E kiteboard bi-directional (136 x 39 cm)
Wetsuit long sleeve (geschikt voor lengtes: 175-185)
Wetsuit short sleeve (geschkt voor lengtes: 175-185)
Schoenen maat 45/46
Impact vest
Trapeze

De set is erg weinig gebruikt, de wetsuits zelfs maar één keer. Board is schadevrij. Kite heeft gebruikssporen, maar is zeker niet lek. Kleur: kite: blauw

------------------------------------------------

SET 3

Te koop:
Complete Kite set!
Airush Flow 12.0
Met board (airush 159), nieuwe bar (merk: Gaastra nog nieuw!) en trapeze
De set ziet er netjes uit, niet lek en geen reparaties!

--------------------------------------------------------------------------------

Alleen is set 1 een 4 lijner en set 2 (volgens mij?) een 5 lijner.
Van wat ik de laatste tijd heb gelezen over de 5 de lijn, is het me toch wel welkom. De depower en makkelijk herstarten spreken me daarbij het meest aan over de 5de lijn. En heb geen zin om er een 5de lijn aan te zetten. Budget is op na deze aankoop.

Waar zouden jullie voor gaan? Ik neig zelf naar de 2de set. Ook omdat ik al in het bezit ben van een 14m2 kite Heb wat reviews gelezen over de vegas, en die waren verre van slecht. Daarbij is volgende mij de gaastra set iets ouder als de vegas.

De prijzen liggen allemaal in de buurt van elkaar, zei het dat het set 1 75 euro duurder is als set 3 en set 2 dus in het midden bungelt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want deze beginner weet echt niet waar hij goed aan doe.

Alvast bedankt,

Anton

Dennuzzz

Antwoord #1 April 30, 2010, 16:00:33
edit2Rapporteer  
Ik zou geen van alle nemen, het zijn voornamelijk C-Kites die in de sets zitten en als beginner zou ik je een bow/SLE kite aanbevelen. Deze kites hebben meer mogelijkheid qua depower.
Probeer niet te denken van ff goedkope set, want meestal zijn de goedkoopste kites de grootste rotszooi(bijv op marktplaats). Ergens op kitehigh staat ook een artikel waarin de verschillende kites worden getoond en voor welk niveau deze zijn.
Ook is het aan te raden om een niet al te oude set aan te schaffen dus niet een kite van voor 2006.

Edit hier heb je de link kijk even hier voor meer info voor je nieuwe set: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.0
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 April 30, 2010, 16:20:52
edit2Rapporteer  
Niet doen.

Wat voor kite is die 14 die je al hebt?
Weet ook niet wat je budget is, maar dit is oude prut...kijk naar iets vanaf 2007.

En de onvermijdelijk vraag: Al een les gehad?
Anton007

Geen avatar

Antwoord #3 April 30, 2010, 16:44:56
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een cursus staan op 13 mei bij natural high. Dus lessen komen eraan.
Wat betreft het advies; qua financien is het moeilijk (er) om er 1 te vinden tegen een schappelijke prijs die mijn budget niet overschrijd.

Maar ik kreeg dus net een bericht dat iemand zijn F-One tribal 2006 15m2 verkoop met board & bar tegen een acceptabele prijs.

IS dit ook goedkope rotzooi?
Volgens het schema is dit een beginnerskite, zij het wel wat lastiger, aangezien het een C-kite is.

Mvg,
Anton
zjunnusun

Antwoord #4 April 30, 2010, 17:17:20
edit2Rapporteer  
Ik zou eerder voor een kleiner maatje gaan. Als je al een 14 hebt, zoek er een 9 of 10 meter bij.
Geef liever iets meer uit aan een kite vanaf 2007, helpt je het leren zeker opschieten. Eventueel eerst een goed gebruikte: niet te duur en je zal hem waarschijnlijk in het begin veel laten crashen en das dan ook niet zo erg Smiley
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 April 30, 2010, 17:27:59
edit2Rapporteer  
Zou ook die tribal niet kopen, maar dat ligt er ook aan wat die 14 is die je al hebt????

Als beginner kan je prima starten met 1 kite, en dan de grote maat. Je zal in het begin toch vooral varen met 15-20 knopen en dan is die prima.

Kijk liever naar een boardje en zoek je andere spullen bij elkaar.
keessie

Antwoord #6 April 30, 2010, 18:16:16
edit2Rapporteer  
ik zou niet de tribal 15 nemen, maar zoeken naar een tribal 11m. een 11m heeft een veel allrounder windbereik, en het zijn goede beginnersvliegers.

groeten

kees
Morres

Antwoord #7 April 30, 2010, 18:17:46
edit2Rapporteer  
neem lekker 2007 of nieuwer. Dit is écht allemaal oude meuk. Nieuw hoeft niet duur te zijn, gewoon 2009model kopen. Met jouw gewicht 12/13-9 als set. Je kan 2009 set ,nieuw, al voor 1300kopen schat ik zo in
martimor

Antwoord #8 April 30, 2010, 18:20:57
edit2Rapporteer  
wacht iig tot je les hebt gehad, en vraag ook nog even advies aan je instructeur.
wat al eerder gezegd is, zou je beter voor een kleiner maat dan je 14 gaan, en iets vanaf 2007
zou voor een 9 of 10 gaan.
is genoeg in de aanbieding, maar ga voor bow/sle!!! neem geen c-kite als beginnen.
ps wat is ong. je budget?

succes over 2 weken Joepie Joepie Joepie
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 April 30, 2010, 18:29:41
edit2Rapporteer  

deze misschien? zijn ook goede kite's
heb je jaren plezier van, om te beginnen en door te varen met ervaring

http://link.marktplaats.nl/339937437
Runaque

Geen avatar

Antwoord #10 April 30, 2010, 19:03:16
edit2Rapporteer  
ik zou niet de tribal 15 nemen, maar zoeken naar een tribal 11m. een 11m heeft een veel allrounder windbereik, en het zijn goede beginnersvliegers.

groeten

kees

Daar ben ik het mee eens, ik heb welliswaar een Tribal 13m, maar deze voelt heel lekker aan, mooi stabiel en stuurt heel lekker. Het nadeel van zulke grote kite is dat je als beginner nogal snel terug op het strand staat als de wind toeneemt, maar met wind van rond de 10 knopen is het een heel aangename kite, later met meer ervaring kan je er langer mee doorvaren. Dit is ook wel een echte C kite, dus volledig gedepowered voel je dat er nog wel kracht in zit. De opbouw van de kite is de eerste keren wel even zoeken daar het een 5 lijn kite is, vooral waar de 5de lijn naar de leading edge gaat is het even puzzelen. Een voordeel van de 5de lijn is dat je die ook kan gebruiken als de kite met de leading edge op het water ligt, hoef je er maar aan te trekken om hem plat te doen vallen, de rest hoef je maar aan de stuurlijnen te trekken om hem om te rollen tot hij wind vangt.
Ikzelf vind het een heerlijke kite, maar is natuurlijk zoveel meer in het aanbod op de tweedehandsmarkt en vaak ook wel beter.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 April 30, 2010, 20:59:54
edit2Rapporteer  
Dit soort setjes moet je hard voorbij laten gaan!

1)  Gaastra GXR is een 2004 kite. Niet aan beginnen
2) vegas 11m 2005 bestaat niet, foto is een 2006. Dus die advertentie is ook niet echt te vertrouwen. (2006 vegas zou nog te doen zijn om het mee te leren, makkelijk is anders)
3) lijkt verdacht veel op een Flow uit 2003, ook niet doen dus!

Enige board wat nog ergens op lijkt is dat 3E board, de rest is gewoon te oud om ooit nog lekker op te kunnen varen. Slechte en harde pads en boards waar geen flex in zit waardoor je nog sneller alle kanten op stuitert die jij juist niet wilt.

Als je nu eens je buget geeft kunnen we misschien een leuk setje voor je bijelkaar zoeken waar je veel meer plezier aan gaat beleven.

Die oude zooi was toen leuk omdat er niks anders te koop was en er maar 20kiters op een spot bezig waren. Op een beetje mooie weekendag mag je blij zijn als je met 100man op een spot bent en dan is het dus niet echt lekker als daar iemand met een kite zonder depower/safety doorheen komt vliegen! Kiten is gewoon een dure sport, alleen al aan benzine/biertjes achteraf zijn de meesten van ons meer geld kwijt dan aan een splinternieuwe kiteset, ga daar dus niet op bezuinigen.
Ozzie Wright fan

Antwoord #12 April 30, 2010, 23:24:33
edit2Rapporteer  
kijk ook eens bij blade kites. zijn nieuw en erg voordelig.
Anton007

Geen avatar

Antwoord #13 April 30, 2010, 23:31:40
edit2Rapporteer  
Mensen mensen, wat een reacties, TOP!

Mede door jullie adviezen ben ik tot de conclusie gekomen om van de geplande aankopen af te zien.
Heb geen trek in goedkoop is duurkoop.

Ik ben dus vandaag verder gaan zoeken en heb uiteindelijk 2 kites in huis gehaald, namelijk de Fuel Slingshot 15 m2 uit 2006 en de Fuel Slingshot 13m2 uit 2008.
Ik weet dat het niet de ideale beginnerskites zijn, maar dat neem ik op de koop toe. Ik laat ze netjes in de rugzak tot NA mijn cursus en begin dan behoedzaam met het wennen aan deze snelheidsmonsters. Eerst aan land natuurlijk. De nodige respect is er wel hoor, daar niet van, maar beetje koppig van aard denk ik.

Wil jullie bedanken voor het advies, en wie weet tot ooit.

Mvg,

Anton

ps. Tips blijven welkom.
Morres

Antwoord #14 April 30, 2010, 23:34:59
edit2Rapporteer  
Tip: niet met slingshot Fuel beginnen
Ozzie Wright fan

Antwoord #15 April 30, 2010, 23:36:32
edit2Rapporteer  
fuel nou das lekker voor een beginner. have fun!
Swiftenaar

Antwoord #16 April 30, 2010, 23:36:49
edit2Rapporteer  
Anton,

Ik heb ook al gereageerd op hanglos, maar zie nu net je nieuwste reactie..

zijn in princiepe goede kites, geen beginnerskites maar ben er zelf stiekem ook mee begonnen. waarschijnlijk zul je snel neigen naar de 13m, en zal je nog wel wat kleiner willen, maar alles op zijn tijd!

Wat het op land oefenen betreft NO-GO! ga lekker in het water oefenen, zorg eerst voor een wetsuit en trapeze en ga lekker in ondiep water oefenen en verder verkennen NA JE LES!

verder nogmaals veel succes met deze fantastische hobby!

practice safe en good luck in de lessen!
Swiftenaar

Antwoord #17 April 30, 2010, 23:37:35
edit2Rapporteer  
@Morres, beter een fuel dan een jeckyll:|
Ozzie Wright fan

Antwoord #18 April 30, 2010, 23:38:47
edit2Rapporteer  
en ga nu NIET eerst op het land, dan hang je dadelijk met die 105kg bij de buren in het prikkeldraad. gewoon met je zwemband zonder board dat water in  
Ocean-Limbo

Antwoord #19 April 30, 2010, 23:39:49
edit2Rapporteer  
beetje eigenwijs?

Veel plezier,

maar kijk uit!

niet alleen voor jezelf maar ook de anderen op het strand/in zee.
Morres

Antwoord #20 April 30, 2010, 23:41:08
edit2Rapporteer  
@Morres, beter een fuel dan een jeckyll:|
Jij gaf toch les? Zal ik onthouden Wink Stuur ik niemand meer naar Klaas toe, als een instructeur een Fuel boven een jekyll aanraadt.

Flauw trouwens, ik heb het helemaal niet over die geweldige, smoothe, onverwoestbare, mega-lekkere jekyll gehad
Ozzie Wright fan

Antwoord #21 April 30, 2010, 23:44:56
edit2Rapporteer  
jekyll lijkt mij een top kitetje voor een beginner, maar die tank van 105kg zal wel naar len10 hebben zitten kijken en gedacht hebben...dat wil ik ook
Anton007

Geen avatar

Antwoord #22 April 30, 2010, 23:48:13
edit2Rapporteer  
hahaha, die tank van 105kg Grin

Maaruh, ik zal het oefenen op land schrappen.
Weet iemand wat locaties met ondiep water omgeving brabant op te noemen?

Verzet

Antwoord #23 Mei 01, 2010, 00:08:24
edit2Rapporteer  
Godzijdank zit je in Brabant en niet in het mooie Friesland.

Anton007

Geen avatar

Antwoord #24 Mei 01, 2010, 00:29:06
edit2Rapporteer  
Zal ik maar niet op ingaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.