HELP! Twijfel Twijfel Twijfel. Wie kan me helpen?

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #25 Mei 01, 2010, 00:51:19
edit2Rapporteer  
Schitterend...ik wilde vanmiddag nog posten dat ik het goed vind dat je eerst info inwint voordat je een (slechte) aankoop gaat doen....en daar zie je dan vervolgens van af maar vervolgens doe je alsnog een erg matige aankoop...(en weten we nog steeds niet welke 14 je nu hebt)....jammer...

Succes ermee...en keep it safe...
Anton007

Geen avatar

Antwoord #26 Mei 01, 2010, 01:09:45
edit2Rapporteer  
Hoi JB,

Ik ben me bewust van het feit dat de Fuel in dit geval (beginner) extra risico's met zich mee brengt.
In mijn visie kun je niet alle risico's uitsluiten, maar wel een groot gedeelte. Dit gedeelte hangt samen met factoren als discipline, geduld, en materiaal. Het nodige geluk is een random factor die je niet mee mag rekenen. Dan blijven de resterende risico's over. Die zijn voor iedereen verschillend, en voor mij in dit geval acceptabel.

De aankoop was daarbij ook nog o.a. gebaseerd op het feit dat ik minder snel hoef over te stappen. Met die beredenatie ben ik minder snel uitgekeken op mijn gear. Daarbij sprak de fuel mij dus dan ook logischerwijs zeer aan op verschillende gebieden.

Zou daarom ook graag willen weten waarom je het een erg matige aankoop vind?

Mvg,
Anton

ps. De 14 is een Strongkite. 13.6 om precies te zijn. 2002 volgens mij, oudje dus. Maar wel in orde. Verontschuldigingen voor het late antwoord hierover.
Morres

Antwoord #27 Mei 01, 2010, 08:03:19
edit2Rapporteer  
hij heeft iig gezond verstand, dat scheelt ook al de helft Grin
Dennuzzz

Antwoord #28 Mei 01, 2010, 09:25:50
edit2Rapporteer  
I

Maaruh, ik zal het oefenen op land schrappen.
Weet iemand wat locaties met ondiep water omgeving brabant op te noemen?

k zou naar Oostvoorne gaan. Dat is echt de perfecte spot voor beginners. Ik ben daar zelf ook nog bezig en als je een beetje bij de kant blijft/als het geen vloed is kan je op heel veel plekken staan. Ideaal, maar vergeet niet dat je ook goed moet leren bodydraggen(komt wel in de les) want dat is alles wat je nodig hebt om je board weer terug te krijgen.

Succes.
KappuhH

Antwoord #29 Mei 01, 2010, 12:43:27
edit2Rapporteer  
Anton, waarom de Fuel een matige aankoop is:

- zit heel veel performance in maar die kun je er als beginner niet uithalen
- vertraagt je leercurve
- 15m 2006 zul je weinig meer lowend uithalen dan die 13m 2008 dus je hebt twee kites waarvan de windrange niet heel veel verschilt (in lowend dan, highend van de 13 is natuurlijk beter).
- 2008 Fuel valt uit elkaar terwijl je er naar kijkt (had je niet kunnen weten)

Ben wel benieuwd wat je voor deze twee kites betaald hebt. In ieder geval heel veel plezier er mee!
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #30 Mei 01, 2010, 12:55:06
edit2Rapporteer  
Nog iets Anton, ga nou aub niet ergens in een weiland of zwemvijver in Brabant je Fuels testen. Wind in het binnenland is echt te onstabiel waardoor je grote risico's loopt als je onervaren bent en een c-kite in je handen hebt. Lekker de ruimte opzoeken ergens aan de kust in ondiep water. Succes. 
(oh ja, ik vaar zelf een jaar of drie, nog steeds dik tevreden met een bow/sle daar ben je dus echt niet zomaar uitgegroeid).
JB - On The Edge

Antwoord #31 Mei 01, 2010, 13:55:34
edit2Rapporteer  
Dankje voor het antwoord Kappuh...

@ Anton: Leg die Strongkite helemaal maar aan de kant...want met 'een oudje, maar wel in orde' is het niet bepaald veilig leren...dan beter de Fuels....

Maar denk dat als je voor 400 euro een goede 12/13 m2 SLE had gekocht (Waroo om er maar 1 te noemen) dan had je daar waarschijnlijk meer plezier van gehad.

Ik ging overigens weer eens op Marktplaats kijken door dit topic..en blijft ellende wat daar nog allemaal aangeboden wordt....1 voorbeeld:

kite Cabrinha Element 17 m complete beginners set.
http://link.marktplaats.nl/329396431
KappuhH

Antwoord #32 Mei 01, 2010, 15:37:21
edit2Rapporteer  
Ik ging overigens weer eens op Marktplaats kijken door dit topic..en blijft ellende wat daar nog allemaal aangeboden wordt....1 voorbeeld:

kite Cabrinha Element 17 m complete beginners set.
http://link.marktplaats.nl/329396431

Hahaha zeg me dat het niet waar is. Gisteren op Workum stond een jongen samen met 3 vrienden een kite op te laten. Het was 18 knopen met vlagen over de 20. HIj ging voor het eerst kiten en ze hadden geen idee hoe ze zo'n ding op moesten laten (wilden hem downwind midden in de powerzone oplaten). Hij vertelde nog: heb ook nog een 12 in de auto liggen, maar daar is één tube van lek. Kan niet missen dus. Als ze hem opgelaten hadden waren en zeker ongelukken gebeurt....
Anton007

Geen avatar

Antwoord #33 Mei 01, 2010, 17:05:53
edit2Rapporteer  
- 2008 Fuel valt uit elkaar terwijl je er naar kijkt ???

Nu breekt me klomp.  Huh Hoezo dat dan?

Voor de fuel 15 2006 met tas bar en pomp vroeg hij 150
Voor de fuel 13 2008 met tas en bar vroeg hij 300

Samen voor 400.

Maar ben nu wel benieuwd naar je uitleg.

Mvg,
Anton
Anton007

Geen avatar

Antwoord #34 Mei 01, 2010, 17:18:10
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk. Zie het her en der staan. Maar ik sluit me wel bij Mario aan.

Bericht door: Mario op Februari 03, 2009, 17:14:15
over de kwaliteit van de 2008
er zitten er inderdaad tussen die minder zijn,dat waren de eerdere series,
als je nu een gebruikte 08 kan kopen en die ziet er verder nog goed uit kan je er wel van uit gaan dat het goed zit.
De kites die slecht waren kon je het heel snel al aan zien. Vooral lekkages.
Ed.

Antwoord #35 Mei 01, 2010, 17:59:56
edit2Rapporteer  
Denuzzz bedankt het was al zo veilig..
surfing28

Antwoord #36 Mei 01, 2010, 18:17:32
edit2Rapporteer  
Denuzzz bedankt het was al zo veilig..

Edjuhh daar spring je toch zo overheen
martimor

Antwoord #37 Mei 01, 2010, 18:31:29
edit2Rapporteer  
achteraf praten... maar je had beter 1 kite kunnen kopen voor dat geld,
die rise uit 2008 voor 415 euro bijvoorbeeld, was echt een veel betere aankoop. dan kan je later altijd nog een kite kopen.

vraag trouwens bij je les of je (natuurlijk eerst met hun kites knoeien, mocht het mis gaan) je eigen kites mag gebruiken. vaak vinden ze dit niet zo`n probleem.

Runaque

Geen avatar

Antwoord #38 Mei 01, 2010, 21:36:09
edit2Rapporteer  
achteraf praten... maar je had beter 1 kite kunnen kopen voor dat geld,
die rise uit 2008 voor 415 euro bijvoorbeeld, was echt een veel betere aankoop. dan kan je later altijd nog een kite kopen.

vraag trouwens bij je les of je (natuurlijk eerst met hun kites knoeien, mocht het mis gaan) je eigen kites mag gebruiken. vaak vinden ze dit niet zo`n probleem.

Idd, het moment dat je in het water gaat om je waterstart te oefenen, dan heb ik mijn eigen kite, board en harnas (incl. handlepass leash) gebruikt, ik heb enorm van die les genoten en het leukste was ook om jezelf met je eigen spullen bezig te zien, dat gaf een enorme kick. Het is wel met een 13 en ook C-kite dat ik bezig was, maar het ging echt lekker, toch ruimschoots vorderingen gemaakt en mijn IKO pasje gehaald. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik naar twee extra kites aan het uitkijken ben, wel ik weet ondertussen wat ik wil en zal ze volgende maand in huis halen.
Morres

Antwoord #39 Mei 07, 2010, 21:28:41
edit2Rapporteer  
Godzijdank zit je in Brabant en niet in het mooie Friesland.

Idem Dito
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #40 Mei 10, 2010, 15:02:38
edit2Rapporteer  

@Morres, beter een fuel dan een jeckyll:|

Flauw trouwens, ik heb het helemaal niet over die geweldige, smoothe, onverwoestbare, mega-lekkere jekyll gehad

je vergeet in het verhaal de geweldige QR!!!!!!
Silly

Geen avatar

Antwoord #41 Mei 10, 2010, 15:37:44
edit2Rapporteer  

Hey Anton

Heb nog een 14m sonic (globekite) bow/sle kite liggen, in goede staat.

Prijs komen we wel uit.

Mocht je intresse hebben....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.