verkeerde mengverhouding epoxyhars - harder verwijderen met ......

MartjeBee

Geen avatar

Berichten: 82
Mei 20, 2010, 19:25:11
edit2Rapporteer  
Gisteren met epoxy bezig geweest en tot mijn schrik is de boel na 24h nog als schenk stroop.


Stel dat de boel niet uithardt, hoe kan ik dit mengsel dan het beste verwijderen?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Mei 20, 2010, 21:35:11
edit2Rapporteer  
Arghhh...minimaal een week wachten.
Als het een plug is, kan je het daarna uitfrezen. Als het glasweefsellaminaat is...jammer dan.
MartjeBee

Geen avatar

Berichten: 82
Antwoord #2 Mei 20, 2010, 23:19:53
edit2Rapporteer  
Ben afgelopen weken regelmatig bezig geweest met epoxy, maar kleverig had het na 24h op z'n minst moeten zijn.
Daarom heb de boel er weer uitgehaald.

Op een engels talig forum werd aceton genoemd. Azijn schijnt ook te kunnen, maar is wat minder heftig en leuk om je handen te reinigen? Met aceton schijn je zelfs je kwasten weer schoon te krijgen.
 Ik heb daarop de nagellak remover gebruikt. Gelukkig losten mijn handschoentjes niet op!

Eerst met een schroevendraaier de natte glas stukjes weggeschept, daarna met "aceton" op een kwast en keukenpapier de restanten verwijderd. Hierna weer met een schroevendraaier de ondertussen drogere glas chops weggeschraapt.

Het betrof 14 inserts van het bovendeck en 10 inserts van het onderdeck en 4 pluggen! ThumpDown

Ik heb het idee dat het vrij schoon is geworden, maar zal de aktie nog een keer herhalen.




« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.