Nee, dan had ik dat wel getypt
En El doctoro, in bepaalde gevallen kan een gemeente kitesurfen toestaan op een spot mits er faciliteiten zijn zoals reddingsboten etc. In zo een geval kan een kiteclub regelen in de plaatselijke bepaling dat men lid moet zijn van die club alvorens te mogen kiten.
Maar zoals gezegd is dit in de meeste gevallen niet zo.
Om hier even een algemene misvatting de wereld uit te helpen een linkje naar een stukje APV in noordwijk omtrent het kitesurfen:
http://ksnoordwijk.nl/downloads/20070426-aanwijzingsbesluit.pdfZoals men kan lezen wordt er niets geregeld door clubjes die mede-kitefanaten van hun spot willen weren of hun clubkas willen spekken. Zoals zo vaak wordt aangenomen wanneer dit onderwerp ter sprake komt.
Wat de verenigingen regelen is een beetje inspraak bij de gemeente om ervoor te zogen dat er uberhaupt gekite kan worden in hun woonplaats.
Vervolgens krijgen ze toestemming met een hoop maren, eisen en regeltjes en probeert men het zo te regelen dat er lekker gekite kan worden en niemand last heeft van elkaar.
Wanneer dat betekent dat je twee euro naar moet leggen om te kiten zij het zo. Dat gedoe kost nou eenmaal geld. We betalen toch ook contributie aan de NKV die de spots open houdt?
Excuses bij voorbaat voor de geirriteerde toon als eerste reactie, maar ik zie in dit soort topics steeds dat de kiteverenigingen de zwarte piet toegespeeld krijgen, wat niet fair is, en waar ik me steeds meer aan stoor.
Ook niets persoonlijks aan reflex. Ik quotte hem even om een voorbeeld te geven, maar zo zijn er nog veel meer.
Zo dat ben ik weer kwijt.