Gezocht: spots en buddy voor een beginner, omgeving utrecht/ amsterdam

Marijtje

Geen avatar

Mei 28, 2010, 16:23:50
edit2Rapporteer  
Net terug van een kitevakantie in de filippijnen waar ik heb leren kitesurfen. En ik ben  helemaal fan ThumpsUp!!!
Nu kan ik niet wachten om door te gaan in NL (wel ff een goed dik wetsuite kopen;) )

Tot nu toe alleen in n lagoon of baai gekite, zonder golven. Ik zou in NL heel graag gaan kiten op kitespots voor beginners in de buurt van utrecht (woon ik) of amsterdam (werk ik), kunnen jullie me vertellen welke aan te bevelen zijn?

En ik ben op zoek naar mensen op samen mee te gaan. Ik heb nog geen spullen, wil de eerste keren iets huren en dan zelf iets aanschaffen.

Als er mensen zijn die komende zondag gaan kiten die uit omgeving utrecht of  amsterdam gaan, hoor ik het graag Smiley

Groetjes
martijnc

Antwoord #1 Mei 28, 2010, 16:56:11
edit2Rapporteer  
Woon ook in utrecht en ga meestal schellinkhout of strand horst

weet alleen niet waar je spullen kan huren
Jeroen89

Antwoord #2 Mei 28, 2010, 17:58:00
edit2Rapporteer  
Zou alleen als je echt twijfelt om verder te gaan met kiten spullen huren. Anders zou ik het geld wat je kwijt bent aan huren in een mooie eigen set investeren.
Verder kan je even kijken onder het kopje "spots" waar deze bij jou in de buurt zijn en of deze ook geschikt zijn voor beginners.

ps. Welkom bij de club
Idefixe

Antwoord #3 Mei 28, 2010, 21:08:02
edit2Rapporteer  
en natuurlijk ff lid worden van de NKV. Kost je 35 eurie per jaar. je bent meteen WA verzekerd tijdens het kitesurfen en je helpt mee om alle spots open te houden.
Marijtje

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 29, 2010, 13:08:53
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips !:)
ik wil zeker asap mijn spullen kopen, maar wel ff kijken welke maat kite ik in NL het meest kan gebruiken
Wat adviseren jullie mbt dikte van wetsuite (ik heb het snel koud) 5 mm, of is dat niet fijn met bewegen?
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Mei 29, 2010, 13:27:18
edit2Rapporteer  
5/3 wetsuit is prima, en als je rond de 75 kg weegt 10m nemen om te beginnen. later een kleintje erbij voor de goede dagen.

spullen huren is idd echt zonde, kost je net zoveel als een les, en je krijgt steeds wat anders. na 10x kiten heb je je spullen eruit dus.
Marijtje

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 29, 2010, 16:55:19
edit2Rapporteer  
Ik weeg rond de 60 KG , ik heb tot nu toe gekite met 7 t/m 12m afhankelijk van de wind. Ik hoorde dat je sommige 2010 kites op 12 of 9m kan instellen, dat lijkt me wel wat

Het is zeker de bedoeling snel mijn eigen spullen te hebben
koen-tjeee

Antwoord #7 Mei 31, 2010, 12:51:29
edit2Rapporteer  
Hi Luna,

Als eerst kijk eens in dit topic:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36347.0
Daarnaast kun je terecht in Utrecht bij SPIN Boardvereniging.

Strand Horst lijkt mij de geschiktste plek voor je.
Net als de andere zou ik je aanraden om je eigen spullen te kopen!

Echter 10m is voor jouw gewicht een beetje groot. Misschien 7/8 hooguit een 9m! Board erbij van ongeveer 135. Juist een iets groter board zodat je met een kleinere kite kunt varen, zo sneller kunt leren staan/hoogte lopen e.d.
martijnc

Antwoord #8 Mei 31, 2010, 13:05:41
edit2Rapporteer  
Ik zal dan een 9m² kopen, zeker geen 7/8 koen
koen-tjeee

Antwoord #9 Juni 16, 2010, 13:30:35
edit2Rapporteer  
Ik zal dan een 9m² kopen, zeker geen 7/8 koen
Dat is een persoonlijk kwestie. Ik zie vaak genoeg vrouwen met een 7/8m varen terwijl ik dan met een 9 of zelfs een 11 bezig ben...
Zeker in combinatie met een board groter dan 135cm.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.