Zelfbouw

beachhop

Geen avatar

Berichten: 1
Juni 14, 2010, 19:43:05
edit2Rapporteer  
Heey
ik ben van plan in de zomervakantie zelf een board te bouwen
Hoeveel korst het ongeveer.
Wat heb ik nodig
Kan je er goed mee varen/
en hebben jullie een instrutie ofzo voor mij
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juni 14, 2010, 20:15:39
edit2Rapporteer  
Wil je het simpel, goedkoop (tientjeswerk) en stel je geen hoge eisen aan de vaareigenschappen en gewicht? Dan moet je het lekker bij een multiplex boardje houden.
Benodigdheden:
-triplex, lijm, lak, inserts, zaag, boor.
-constructie om platen triplex onder rocker te verlijmen (kan zo simpel als 2 latjes onde de tips en een zandzak)

Wil je een board wet mee kan komen met de productieboards of zelfs beter (je kunt hem namelijk precies naar wens maken) Dan zul je toch echt aan een paulownia woodcore of schuimkern (al is dat lastig onbreekbaar te maken met genoeg flex) moeten gaan met vacuum, glasweefsels en dikke rockertafel.

Voor 1 board gaat dat laatste zeker niet goedkoper zijn dan een leuk overjarig board gezien al het gereedschap dat je moet aanschaffen en de kans dat je niet in 1x een goed board maakt.

Hiervoor heb je al duidelijk meer nodig:
-Core, glasweefsel, epoxy, inserts, scheurweefsel, bleeder, tacky-tape, lak of topsheets.
-instelbare rockertafel met luchtdichte bovenplaat
-Frees + freestafel om core op dikte te shapen.
-vacuummachine
-manier om je rail af te werken: PU / epoxy aangieten of ABS zoals productieboards


Laatste optie is natuurlijk wel leuker om te doen als je er het geld, ruimte en tijd voor hebt.
Triplex boardje was vroeger leuk, omdat het nog mee kon komen met de productieboards van toen. Maar tegenwoordig is het geen serieuze optie meer eigenlijk.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #2 Juni 15, 2010, 12:40:39
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?threadid=38047
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.