robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
meer zakken tegen der kin gehad dan de kolenboer over zijn schouder. Ik meld me aan op twitter
|
|
|
|
leeany
|
Ik hoop wel dat octopus Paul de goede vlag kiest
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Mocht er iemand de finale thuis op de bank willen kijken zonder het onzinnige commentaar van de wederhelft, is dit DE oplossing.........................
|
|
|
leeany
|
Helaas, gedaan met de pret. Spanje verdiend kampioen. Nederland ook zeker een winnaar.
|
|
|
martimor
|
idd, pindakaas...
|
|
|
Lex
|
Verdiend kampioen vind ik zeker niet...
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Nog niet eerder zo'n zaai WK gezien zeg. Het zijn allemaal matenaaiers en comedianten. Als dit WK de maatstaf is voor het toekomstige voetbal ben ik bang dat er weinig volk meer naar de stadions komen.
|
|
|
|
leeany
|
Verdiend kampioen vind ik zeker niet...
Waarom niet dan?
|
|
|
TBK
|
Nog niet eerder zo'n zaai WK gezien zeg. Het zijn allemaal matenaaiers en comedianten. Als dit WK de maatstaf is voor het toekomstige voetbal ben ik bang dat er weinig volk meer naar de stadions komt. En zo is 't !
|
|
|
Jelle
|
NL in 1x z'n wereldwijde imago van mooi voetbal kwijt. Respect gedaald tot beneden nul door de ergste schoppartij in de finalegeschiedenis. En dan krijgt de verantwoordelijke coach een onderscheiding van de koningin!!! Ik begrijp er niets van. Nationale trots blijkt immorele verdwazing te zijn. Wat een voorbeeld voor de jeugd... Ik snapte opeens hoe een duitser met common sense zich in de dertiger jaren moet hebben gevoeld, omringd door een grote meerderheid van agressieve dwazen. Wat een belediging voor mensen die een lintje hebben gekregen voor iets goeds.
|
|
|
leeany
|
Een coach is toch niet verantwoordelijkheid voor de speler als individu?? Zij tekenen zichzelf hier mee af en niet de coach. Grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Als iemand de rust zelve was tijdens dit WK is het van Marwijk, en uit voorgaande wedstrijden is ook gebleken dat dit met goed effect heeft doorgespeeld op het team.
De coach heeft zeker een lintje verdiend, heeft binnen 2 jaar een rampenteam (denk aan gedoe tussen van Nistelrooy & van Bommel tijdens van Basten) gevormd tot een wereldteam wat kan presteren onder druk. Daarmee krik je het Nederlandse voetbal tot een volgend niveau. Personen als de Jong en van Bommel moeten zich misschien wel even aan hen hoofd krabben wat ze hebben gedaan tijdens de finale. Ze stonden vooraf ook al bekent om hen overtredingen, maar dit sloeg alles natuurlijk, tijdens een wedstrijd die wereldwijd door 700 miljoen mensen bekeken wordt.
Nederland heeft overigens nooit een "Wereldwijd imago van mooi voetbal" gehad. Brazilië en Portugal wel.
En het voorbeeld betreft de Duitser is absurd. Niet relevant en nutteloos om erbij te betrekken.
|
|
|
Jelle
|
Toen Pedro tegen Duitsland voor eigen gewin ging, werd hij direct gewisseld door de coach. Die is namelijk de baas. En die wilde dit niet. Als dit gedrag niet door vMarwijk gewild werd, had hij ze gewisseld. Dat is zijn werk en zijn verantwoordelijkheid. Van Marwijk is de baas, er zijn 9 gele kaarten aan NL uitgedeeld, en van Bommel en de Jong hadden donkerrood moeten hebben. Een record met grote afstand. Een bewuste speelstijl. Waar de hele wereld schande van spreekt, behalve het imbeciele volksdeel dat blind blijft juichen. Volgens Cruyff, en andere deskundologen in binnen- en buitenland had NL vroeger een heel goed imago van mooi, aanvallend, sportief voetbal. Weet je nog hoe ze 2 j geleden Italië hebben overklast? Dat was voetbal. Onder van Basten.
|
|
|
|
Jelle
|
Ja dat was mooi voetbal, daar kon je trots op zijn. Moet je nou horen: "Ik woon in Spanje Ik zit hier met de gebakken peren. Er kwam zojuist een Deense eigenaar binnen, over wat kleine flut dingetjes, en begon toen omstandig met: “Je zult het nu wel vervelend vinden dat je nederlands bent, niet?” De Spanjaarden zelf zijn best beleefd, maar er is verbazing te zien, men verwachtte deze brute aanpak niet van een land dat al decennia leermeester en voorbeeld is voor de voetbal naties. Resultaatvoetbal culmineerde gisteren in lelijk spel inplaats van creatief zijn op de juiste momenten met wat hulp van een doelpaal hier en daar. Ik had een oranje jurk aan gisteren, en hoopte dat Nederland zou winnen, en zat omringd door nerveuze stille Spanjaarden naar een buitenopgesteld scherm te kijken en luisterde naar het commentaar van de Spaanse televisie. Dat commentaar was zeer gematigd, humoristisch zelf: “Jeetje, die speler praat meer met de scheidsrechter dan met zijn eigen vrouw” wanneer een van de Oranje spelers weer eens protesteerde over het grote onrecht dat de scheidsrechter hem aan zat te doen. Ikzelf keek met verbazing en afgrijzen. Was dit Nederland? Ik herkende mijn land niet. Ik schaamde me zelfs. Toen de verlenging begon besloten we naar huis te gaan. Ik vreesde dat Nederland zou winnen en dan was ik in de aap gelogeerd. Gelukkig won Spanje. Dat het zover moest komen dat ik dit moet zeggen."
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
joh... de beste heeft gewoon gewonnen...als oranje nou stalen zenuwen hadden, dan had het voetbal technisch misschien wel wat fraaier er uit gezien...maar voetbal is oorlog..zo'n finale was een mooie finale, alle elementen die een echte finale had, zaten er in verweven. De twee sterkste van de wereld tegen over elkaar, vechten om elke meter, spektakel van bloed, zweet en tranen... finales zijn niet bedoeld om sportief te zijn...de een zijn brood de ander zijn dood...the winner takes it all and there is no second best. 2de plaats bestaat niet...je bent gewoon 1ste verliezer. het theatralevoetbal is ook niet mijn favoriete onderdeel op het veld maar jahh als het je denkt dat dat de beker op kan leveren...dan doe je dat gewoon. ik heb vol genot gekeken naar de wedstrijd, de spanning, de sensatie, de strijd... wat loopt iedereen nou te ouwehoeren over dat het geen mooi voetbal was... lijkt wel of dat heel NL nooit een balletje heeft getrapt...of een voetbal tournooitje heeft gespeeld en in de finale gestaan. spanje had een voordeel...ze waren met het zelfde team al eu kampioen ze waren al twee jaar op elkaar ingespeeld...nederland daar in tegen, van een bagger team een team gemaakt dat de finale had bereikt. En over het gevoel dat men zich in spanje ongemakkelijk had gevoeld, tjah risico van het supporten van het andere team... Ik zou me ook zwaar ongemakkelijk voelen in A'dam op het museumplein Als Feyenoord zou spelen in de slotfase van de landstitel of een bekerfinale tegen de lokale club en ik had mijn shirt aan en sjaal...man je weet dat je in het hol van de leeuw bent...dus zou ik gewoon een wit shirt aantrekken, en niet te uitbundig juichen al jouw kluppie wint, en als ze verliezen nou jah dan vier je toch mee met de winnaar...dan kun je tenminste sneller je verdriet verdrinken
|
|
|
Jelle
|
Haatfiguur ..de Engelsen hebben sinds de finale een bliksemafleider gevonden: Nederland. In de aanloop naar de tumultueuze wedstrijd viel er al weinig positiefs te horen; Oranje heeft alle goodwill verloren. Zo staat Robben, sinds hij ooit bij Chelsea speelde, bekend als een doortrapte ‘duiker’.
Maar vooral Mark van Bommel is een haatfiguur geworden. Zowel op televisie als in de pers wordt hij aangeduid als ‘totale schande’ voor de sport en ‘anti-voetballer’.
De kwaliteitskrant The Guardian vroeg zijn lezers deze week fotocollages te maken over Van Bommel. Zowel de beelden als de bijtende commentaren spreken boekdelen over hoe de Nederlandse verdediger in Groot-Brittannië wordt bekeken.
'Schurkenvoetbal' Tot overmaat van ramp zijn de Engelsen bang dat hun kinderen het ‘schurkenvoetbal’ van Nederland gaan kopiëren. Een lagere school in Devon heeft zijn leerlingen zelfs verboden nog langer voetbal te spelen, omdat de kleintjes het gedrag van spelers op het WK zouden kopiëren.
|
|
|
Jelle
|
dinsdag 13 juli 2010 door NRC Handelsblad
Bij het elftal Sinds een paar maanden voetbalt hij iedere zaterdagochtend bij de kabouters. Wanneer alle jongens zich op de bal storten, wacht hij, nog enigszins timide, een stukje verderop zijn kansen af. Hij geniet van het WK. De avond van de finale zit hij vol spanning in zijn oranje shirt voor de tv. Dan komen de tranen. Ontgoocheld en diepbedroefd gaat hij slapen. De volgende ochtend staat het vierjarige mannetje echter weer monter naast zijn bed. „Als ik later groot ben, ga ik bij het Nederlands elftal en ga ik ook lekker iedereen schoppen.”
|
|
|
leeany
|
Shit zeg, hoe erg kan je het overdrijven allemaal. Wanneer je dit voetbalgedrag gaat kopiëren zoals ze in Engeland zouden doen ben je zelf gewoon een labiel persoon en vraag ik me af wat voor een serial killer je al niet bent door de gewone gebeurtenissen in het dagelijks leven.
Verder hebben je kopieën maar weinig toevoeging.
|
|
|