wipika kitebar problemen

chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Juli 18, 2010, 22:10:56
edit2Rapporteer  
Er is iets mis met mijn wipika kitebar, ik heb hem eergisteren gekocht van mensen die er geen tijd meer voor hadden. Nu wou ik gisteren met een vriend hem oplaten aan zee maar toen kwamen we tot de vast stelling dat er iets mis was met de bar. ik heb er een foto bij gedaan zo dat je het goed kan zien. zoals je kan zien he je maar 5cm plaats om te poweren. Daarom hebben we hem dan ook meteen terug naar beneden gelaten.
Weet er iemand hier een oplossing voor? wss is de lijn gebroken geweest en terug aan elkaar gemaakt op een kortere manier. weet er iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen? Of ik mss lijnen van een north zou kunnen gebruiken op mijn wipika?
het is een wipika matrix van 11m.
sigma29

Berichten: 5
Antwoord #1 Juli 18, 2010, 22:27:22
edit2Rapporteer  
Koop een fatsoenlijke kite, alles voor 2006 is niet veilig!
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #2 Juli 18, 2010, 22:50:15
edit2Rapporteer  
zou ik er geen kitebar van north kunnen onderhangen?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Juli 18, 2010, 23:00:52
edit2Rapporteer  
deze bar zeker weggooien...

waar bevestig jij hier je safety leash? Aan dat kleine ringetje net onder je bar? totaal geen safety daar volgens mij..

chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #4 Juli 18, 2010, 23:08:30
edit2Rapporteer  
ja maar de kite zelf is toch niets mis mee ok het is een c kite maar het is maar stof he als ik er een 5lijns kitebar van north onder hang dan is het toch al een pak beter en een goede beginners kite, ik ben van plan om na een tijd een bo kite van north tekopen maar wil eerst met deze leren.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #5 Juli 18, 2010, 23:49:21
edit2Rapporteer  
Je hebt een matrix van 2004 gekocht denk ik.

Gevaarlijke oude meuk, gewoon een zitzak van laten maken en de bar opstoken.

Zet je er een recente North bar op, dan kan je de kite overdepoweren.

Kites uit die tijd waren niet ontworpen om veel depower te hebben.

Het is maar stof?? Zal je niet zeggen als je in het water ligt te spartelen omdat ie voor geen meter wil relaunchen..

Heb je eigenlijk lessen gehad?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Juli 19, 2010, 00:58:07
edit2Rapporteer  
bar kan je wel gebruiken als je er safety opmaakt en QR vervangt, maar nieuw spul zou beter zijn ja
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Juli 19, 2010, 01:12:18
edit2Rapporteer  
mens denk eens na!!!! zonde van je centen... wie heeft je wijs gemaakt dat dat een goede beginners  kite is??? ik hoop dat je hem terug kan geven!!!
beginners fouten nr 1, 2, en 3: 1.te enthausiast, 2 loopt te hard van stapel, kijkt niet goe om zich heen.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #8 Juli 19, 2010, 01:24:08
edit2Rapporteer  
komt allemaal erg cru over misschien, maar ook ik ben van mening dat je die bar echt beter in je schuur kan hangen om een handlepass alvast te oefenen oid

en met de nodige aanpassingen zou je die northbar vast op de matrix kunnen gebruiken, maar je geeft aan dat je beginner bent, dus zou ik niet aan beginnen.
maar spaar even door, en ga beginnen met een veilige kite en bar.
zou niet ouder dan 2007 kopen.

en idd, heb je les gehad.
anders echt doen.

kitesurfen blijft een extreme sport

succes

sigma29

Berichten: 5
Antwoord #9 Juli 19, 2010, 01:41:05
edit2Rapporteer  
ja maar de kite zelf is toch niets mis mee ok het is een c kite maar het is maar stof he als ik er een 5lijns kitebar van north onder hang dan is het toch al een pak beter en een goede beginners kite, ik ben van plan om na een tijd een bo kite van north tekopen maar wil eerst met deze leren.

Waarom koop je dan niet gelijk een bowkite van north dan rebel ofzo, 2008? dan ben gelijk klaar en kan je een paar jaartjes vooruit om te leren, want met dit ding gaat het leren ook nog eens heel moeilijk worden denk ik! blijft een trekzak.
Arnold

Berichten: 220
Antwoord #10 Juli 19, 2010, 08:15:22
edit2Rapporteer  
 ThumpDown inderdaad gewoon door sparen voor een nieuwere  en veilige kite. Hiermee zal je het niet snel leren.
hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt......
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #11 Juli 19, 2010, 08:30:13
edit2Rapporteer  
Hier is je manual:
http://203.86.194.7/Gems/windscene/wipikamanual.pdf

Foto's hierin lijken verdacht veel op jouw bar. Oftewel die is standaard.
Dat betekent dat de vlieger gewoon niet meer depower mogelijkheden heeft.

Je kan een andere bar proberen, maar verwacht geen wonderen.

Matrix is volgens mij niet echt een succesnummer geweest (understatement)
Bestaat Wipika Uberhaupt nog??

Hoop niet dat hele vakantie geld erin zit....
zo niet: les nemen! Deze in de hoek mikken en een knappe kite kopen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Juli 19, 2010, 08:51:42
edit2Rapporteer  
ja maar de kite zelf is toch niets mis mee ok het is een c kite maar het is maar stof he als ik er een 5lijns kitebar van north onder hang dan is het toch al een pak beter en een goede beginners kite, ik ben van plan om na een tijd een bo kite van north tekopen maar wil eerst met deze leren.

Je krijgt van bijna iedereen dezelfde info...
Ook op Hanglos adviseren ze je om de kite weg te doen. Doe jezelf en je familie een groot plezier en hang deze kite aan de muur of gebruik het als windscherm voor op het strand maar ga hem niet gebruiken als beginners kite!!!! Steek liever je geld in een paar goede lessen en spaar door voor een moderne kite met depower.  Succes
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #13 Juli 19, 2010, 09:22:09
edit2Rapporteer  
heb 350 betaald voor een bord kite pomp van wikipa en een harnas van north
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #14 Juli 19, 2010, 09:29:35
edit2Rapporteer  
ik zeg: voor 320 euri genaaid!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 Juli 19, 2010, 09:30:17
edit2Rapporteer  
Zonde van je geld, gezien die andere spullen ook allemaal uit 2004 komen.

Voor 1000,- had je met een beetje zoeken een veel leukere set kunnen hebben incl een les erbij zodat je ook weet of de sport echt wat is voor je.


Om even aan te geven hoe gevaarlijk deze sport KAN zijn: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=38225.0

Die was dus in teveel wind op het strand aan het oefenen en zelfs een helm heeft de klap niet kunnen verzachten.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #16 Juli 19, 2010, 09:46:33
edit2Rapporteer  
Om even aan te geven hoe gevaarlijk deze sport KAN zijn: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=38225.0

Die was dus in teveel wind op het strand aan het oefenen en zelfs een helm heeft de klap niet kunnen verzachten.

Evan, ik vind niet dat dit iets met dit topic te maken heeft, aangezien de exacte toedracht van dit ongeluk niet hier vermeld staat, en volgens mij is dat nergens te achterhalen...
Misschien is hier wel sprake van materiaalpech, lijnen verkeerd bevestigd, of gewoon stomweg op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats, bv lijnen gegrepen door een andere kite op het strand, o.i.d.

Het neemt niet weg dat deze ouderwetse kite niet echt de veiligste is zie je maar kunt vinden!

b.t.w., als ik iets nieuws koop waarvan ik totaal geen verstand heb, dan verdiep ik me er eerst in voordat ik tot koop over ga, en helemaal als je je leven in handen geeft aan materiaal! Want dat doe je in feite in de kitesport. Daar wel eens over nagedacht?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 Juli 19, 2010, 10:04:14
edit2Rapporteer  
chiapa, als ik je post hier en op Hanglos lees , krijg ik het idee dat je een beginner/ nieuwkomer bent in het kitesurfen. Van harte welkom in deze fantastische sport  ThumpsUp

Echter , het door jou gekochte materiaal is  vandaag de dag echt  niet meer verantwoord om mee te beginnen.
Natuurlijk hebben er in de begindagen van het kitesurfen veel mensen met deze vlieger op het water gestaan. Je moet echter niet vergeten dat het kitesurfen in die tijd een heel andere sport dan tegenwoordig was. Er ging nogal eens wat mis.
Juist door de ongelukken uit die tijd heeft de overheid het kitesurfen hard aangepakt . Daarbij ook het feit dat het op het water lang niet zo druk was als nu.
Kitesurfen is en blijft een extreme sport. Wil je hier mee beginnen en ook lekker over het water knallen en mooie sprongen kunnen maken zonder jezelf en anderen overbodig in gevaar te brengen dan moet je dat vooral met dit materiaal niet doen.
Iedere kitesurfer komt het moment tegen dat het een keertje fout gaat. Het is dan echt een MUST dat je kunt terugvallen op een goed werkend veiligheids systeem.  Gebruik je gezonde verstand en veel plezier ( met goed veilig materiaal) op het water


LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #18 Juli 19, 2010, 10:07:03
edit2Rapporteer  
@Chiapa ik ben benieuwd of je zo maar wat gekocht hebt of dat je daad werkelijk dingen over kite's opgezocht hebt hoe het werkt wat het allemaal kan en wat de veiligheden zijn van de bekende merken en wat de minder bekende merken!!!!
Ik zeg oude meuk in de hoek jammer voor 350 euries en laat je goed informeren bij een surfshop of ergens op een kitespot
Veel succes ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Juli 19, 2010, 11:27:10
edit2Rapporteer  
@Chiapa ik ben benieuwd of je zo maar wat gekocht hebt of dat je daad werkelijk dingen over kite's opgezocht hebt hoe het werkt wat het allemaal kan en wat de veiligheden zijn van de bekende merken en wat de minder bekende merken!!!!
Ik zeg oude meuk in de hoek jammer voor 350 euries en laat je goed informeren bij een surfshop of ergens op een kitespot
Veel succes ThumpsUp


Of gewoon hier (op deze site) je huiswerk doen, door alle topics van beginners en materiaal vragen heen te spitten... en als je dan, nog vragen hebt, dan kun je die hier ook stellen. Ik denk, dat je dat een obejctievere beeld opleverd. Je ziet het, topics worden door meer mensen beantwoord.
Als je de topics over begginners setjes had doorgenomen dan had je ook kunnen koncluderen dat materiaal voor 2006 gewoon niet safe is, staat meermaals vermeld.

veel plezier met de je ondekkings trip...geloof me als je het goed doet...bespaar je centen en leer je een hoop...en dan kom je tot de conclusie dat kitesurfen de briljantste sport allertijden is!!!

Om even aan te geven hoe gevaarlijk deze sport KAN zijn: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=38225.0

Die was dus in teveel wind op het strand aan het oefenen en zelfs een helm heeft de klap niet kunnen verzachten.

Evan, ik vind niet dat dit iets met dit topic te maken heeft, aangezien de exacte toedracht van dit ongeluk niet hier vermeld staat, en volgens mij is dat nergens te achterhalen...
Misschien is hier wel sprake van materiaalpech, lijnen verkeerd bevestigd, of gewoon stomweg op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats, bv lijnen gegrepen door een andere kite op het strand, o.i.d.

Het neemt niet weg dat deze ouderwetse kite niet echt de veiligste is zie je maar kunt vinden!

b.t.w., als ik iets nieuws koop waarvan ik totaal geen verstand heb, dan verdiep ik me er eerst in voordat ik tot koop over ga, en helemaal als je je leven in handen geeft aan materiaal! Want dat doe je in feite in de kitesport. Daar wel eens over nagedacht?


btw op hanglos is te lezen dat ze tijdens een PROEFLES is omgekomen.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Juli 19, 2010, 12:17:48
edit2Rapporteer  

Evan, ik vind niet dat dit iets met dit topic te maken heeft, aangezien de exacte toedracht van dit ongeluk niet hier vermeld staat, en volgens mij is dat nergens te achterhalen...
Misschien is hier wel sprake van materiaalpech, lijnen verkeerd bevestigd, of gewoon stomweg op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats, bv lijnen gegrepen door een andere kite op het strand, o.i.d.

Was meer om aan te geven dat je simpelweg om kan komen in deze sport en dat een ongeluk in een klein hoekje schuilt, zeker als je niet weet waar je mee bezig bent.
Ik heb ook het idee dat "chiapa" dat niet ingezien heeft toen hij dit setje kocht, vandaar.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Juli 19, 2010, 12:40:18
edit2Rapporteer  
@ CHIAPA...ik hoop niet dat je het van een franstalige belg heb over gekocht... dan zou ik het op voorbedachterade gooien schater
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #22 Juli 19, 2010, 18:47:02
edit2Rapporteer  
tering als verkoper zou ik trots zijn dat diegene er zoveel geld voor heeft gevangen!!!

tip voor het vervolg vraag hier op het forum!!! lees andere topics, ga desnoods gezellig naar een spot en spreek kiters aan, gezellig ouwehoeren en je leert er een hoop van!!

chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #23 Juli 19, 2010, 21:16:49
edit2Rapporteer  
Ik krijg les van een vriend van mij die kan kiten. IK ga morgen naar een surf winkel in mechelen en ik ga vragen om een andere bar. Als ik die heb dan gaat een vriend van mij die kan kiten hem eens uitproberen en als ie goed is kan ik hem overnemen ik vlieg namelijk met zijn kite momenteel een north vegas maar ook een c kite en dat lukt vrij goed. Mijn bedoeling is als ik het kiten een beetje onder de knie heb om een nieuwere te kopen omdat ik deze wil gebruiken om te leren. Ook al zal dat niet makkelijk zijn volgens jullie maar als je het kan met een oude zal je het zeker wel kunnen met een nieuwe.
Arnold

Berichten: 220
Antwoord #24 Juli 19, 2010, 21:42:08
edit2Rapporteer  
 Huh dus je gaat voor een kite die nog hooguit 50 euro waard is een bar kopen van 300 euro...... ik snap em niet....   dan ben je al meer als 600 euro kwijt... daar had je zelfs al  een nieuwe overjarige kite voor  gehad... 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.