bertvh
|
kan zijn dat ik straks ook rill aandoe alleen nog wat afwachten want nu nog te weinig! west is daar wel ok!!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Nu lijkt het nog niet veel nee.... nouja ik vertrek over 10 minuutjes en dan kijk ik daar wel even eerst. Getij moet dan net goed zijn.
|
|
|
helium
|
Nieuwe topspot ontdekt vandaag (ben niet echt de enige) De Zandmotor! Heerlijk gevaren vandaag met de 7 Zal daar vaker te vinden zijn denk ik. Lekkere golven met een heerlijk vlakke poel.
Jammergenoeg schoot m`n schroef van m`n binding los en was ik na een uurtje of anderhalf uitgevaren. Volgende keer gaan er reserveschroeven en draaier mee!
Tot de volgende!
|
|
|
Faxie
|
Borssele wat niet echt druk. We waren met z'n 3en en later met z'n 2en. De windvoorspelling klopte voor geen meter, 30 knopen m'n reet, we mochten blij zijn met vlagen van 15 knopen. Toen ik aankwam leek het nog wel goed, dus pakte m'n 8 in de hoop dat het beter zou worden, maar ik pompte al snel de 11 op. Later moest ik nog sinussen als een gek om snelheid te houden.... bah.... Maar ik had het niet eens zo koud, da's dan weer wel mooi Alleen bij het uittrekken van het thermovestje zag ik een gat op m'n rug.... even garantie regelen dan maar. 't Kan niet van de ritssluiting van m'n wetsuit zijn, want daar zit een flap voor. Nouja we zien wel.
|
|
|
paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
Nieuwe topspot ontdekt vandaag (ben niet echt de enige) De Zandmotor! Heerlijk gevaren vandaag met de 7 Zal daar vaker te vinden zijn denk ik. Lekkere golven met een heerlijk vlakke poel.
Klopt het, dat je parkeert op spot kijkduin??
|
|
|
helium
|
Yep, Wij hebben het via google maps gevonden maar het is Kijkduin ja. Gratis parkeren en niet te ver lopen en een lekkere sfeer.
Iets voor de volgende brabantse meeting?
|
|
|
|
Faxie
|
Alleen bij het uittrekken van het thermovestje zag ik een gat op m'n rug.... even garantie regelen dan maar. 't Kan niet van de ritssluiting van m'n wetsuit zijn, want daar zit een flap voor. Nouja we zien wel.
Ik ga vandaag maar even naar de bouwmarkt en rubberlijm halen plus een fietsbandenplakkertje. Gat zit op een stressvrije plek, en op en neer naar de winkel kost een stuk meer dan wat lijm. En ik loop het risico dat ze geen garantie willen geven vanwege de ritssluiting.... tja ik kreeg dat ding wel moeilijk dicht...
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
Gaat er iemand morgen naar rilland of bergen op zoom misschien, daar staat normaal iets minder wind als aan zee
|
|
|
Faxie
|
Ik wilde van de week nog wel een keer het water op gaan, maar dat zal niet morgen worden denk ik.
Er is toch wel erg veel wind afgegeven, plus aardig wat regen, en het getij en windrichting is niet ideaal voor Rilland.
Misschien donderdag of vrijdag binnenschelde eens proberen.... hoeveel kouder is dat water?
|
|
|
Faxie
|
Oke ik heb op het werk geregeld dat ik donderdag ga kiten Maar gezien het getij heb ik niet echt zin in Rilland.... dat gaat te laat worden. Mijn opties zijn dan Borssele of eventueel de Binnenschelde, maar daar ben ik nog nooit geweest, en ik weet niet of ik die watertemperatuur daar te doen vind. Iemand zin? Windfinder en Guru geven wel aardig wat wind, stoten van boven de 40 knopen, maar surfABC is iets voorzichtiger en die geloof ik eerder eigenlijk. Tot nu toe is het altijd minder geweest dan Finder en Guru opgaven. Hopelijk valt het mee met de regen...
|
|
|
paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
Mannen, worden jullie niet overmoedig....... Ga nou geen risico lopen. Er komen nog ZAT mooie dagen. En om nou risico's te gaan lopen.
|
|
|
Faxie
|
Nouja tot 1 uur is het goed te doen hoor. Daarna word het mij iets te gortig.
|
|
|
Faxie
|
Ik ga nu vertrekken, zal er om 9 uur zijn. Eerst even bij Rilland spieken.
En ik blijf dan tot een uur of 12, want daarna trekt de wind teveel aan.
|
|
|
Faxie
|
Borssele was niks, op de terugweg langs Rilland gegaan, en daar waren zowaar 2 kiters Dus maar het water op gegaan met de 8. Heel vlagerige wind, en moest toch nog regelmatig wat pompen om wat snelheid te houden. Ik ging om half 1 het water af, en toen stond het nog net niet aan de dijk. Ik heb het idee dat het daar best wel meevalt met hoogtij. De wind ging rond die tijd wel een stuk aantrekken trouwens. Vandaag m'n eerste echte fatsoenlijke sprong gemaakt, denk dat ik 1,5 meter hoog kwam, en een goede landing woehoe Alleen springen als ik de andere kant op ga wilt nog niet helemaal lukken... kwestie van wennen denk ik. Verder ging het niet geweldig vanwege de vlagen Ik ga wel thermosokjes halen, want m'n poten werden echt heel koud. Verder heb ik het eigenlijk niet koud gehad
|
|
|
helium
|
Gaat er iemand zondag het water op? En waar?
|
|
|
Faxie
|
Heel misschien.... had eigenlijk andere plannen maar die kunnen verzet worden.
't Gaat wel koud worden he?
|
|
|
Faxie
|
Als ik ga zal het bij voorkeur Rilland worden, maar daar lijkt de wind nu nog wat aan de lage kant voor.
Dan wordt het Borssele of Rockanje. Liever Borssele da's iets dichterbij voor mij.
|
|
|
helium
|
Ik heb nog niet gevaren op Rilland. Ziet er wel chill uit daar! Misschien iets voor zondag mits de wind daar niet te weinig is. Wat is er beter Hoog of Laag tij?
En..., zit je kite niet helemaal onder de zooi bij laagwater?
|
|
|
Faxie
|
Laag water is beter, met hoogtij zit je aan de dijk, en daar zit een rits met stenen. Alleen dat duurt niet heel erg lang volgens mij. En hij kan wel een beetje vies worden ja...
|
|
|
Faxie
|
Rilland gaat het niet worden... ziet er te slapjes uit naar mijn zin. Zul je zien dat het weer net niet te doen is.
Ik rijd door naar Borssele, kan me niet voorstellen dat daar niemand komt morgen.
|
|
|
|
Faxie
|
Ben weer terug.... Borssele was niemand, Rilland was niemand....
|
|
|
helium
|
Vandaag was het ook niks op de zandmotor. Misschien 13knopen en licht aflandig. Wel een nieuwe startmotor opgehaald onderweg dus kan morgen weer werken.
|
|
|