Torch 2011

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Augustus 06, 2010, 12:34:36
edit2Rapporteer  
Heb een gedeelte van mijn set al binnen en afgelopen dagen kunnen testen op Ouddorp in de golven (twintip ging helaas nog niet vanwege mijn blessure)

Eerste indruk is dat er, gelukkig, niet veel veranderd is. Maar voor een echte test moet ik ze 1 op 1 vliegen om er echt iets aan te merken want het enige wat ik er nu van kan zeggen is dat de 8m en 10m gruwelijk lekker uitgehaakt golfrijden en als een snaar in de lucht staan zonder enig trillinkje of wat dan ook en het sturen iets lichter en soepeler lijkt te gaan.

Later meer in een echte test, nu was het nog meer genieten van het eindelijk weer kunnen kiten.

Dan de constructie (zie ook de "foto's" onderaan)
Elk paneel tussen de struts in is nu volledig omgeven door een (bedrukt) dacron "frame" met een flinke geplakte overlap met het normale doek zodat er nergens meer doek tegen een strut/LE kan knellen.
Er is een andere soort dacron voor de struts en LE gebruikt dan voorgaande jaren en de ritsen in de struts zijn dwars geplaatst om makkelijker bij het interne octopus onepump systeem te komen. De rits is tevens omgeven door klittenband om openspringende ritsen uit te sluiten.
gnijzink

Antwoord #1 Augustus 06, 2010, 12:46:16
edit2Rapporteer  
Is inderdaad een fijne kite.
Heb het genoegen gehad hem een paar weken geleden op Mirns te kunnen varen!!!
TheMatti

Antwoord #2 Augustus 06, 2010, 15:13:58
edit2Rapporteer  

Gooi die rodeo dan maar weg mofo, eindelijk die torch!!!!
gnijzink

Antwoord #3 Augustus 06, 2010, 22:12:13
edit2Rapporteer  

Gooi die rodeo dan maar weg mofo, eindelijk die torch!!!!
Hahahaha,als ik die ook voor dezelfde prijs kan krijgen!!!!!
El Banditos

Antwoord #4 Augustus 07, 2010, 17:10:04
edit2Rapporteer  
Fuck wat is de torch van dit jaar bizar mooi. Ben benieuwd hoe de depower hiervan is.

Wie vaart hier torch? Ik zou graag wat vragen over de kite stellen
Evan
Administrator

Antwoord #5 Augustus 07, 2010, 17:59:55
edit2Rapporteer  
Wie vaart hier torch? Ik zou graag wat vragen over de kite stellen

Haha, dat vraagt je notabene in mijn eigen topic.....

Heb de torch sinds 2006 gevaren (op het 2007 na dan) en vanaf nu dus de 2011 torch in 6m 8m en 10m na 3 seizoenen 10-7 gevaren te hebben.
De depower: iets meer dan een fuel maar lang niet zoveel als een SLE. Het bereik is wel goed genoeg om met 2 kites een heel groot gedeelte van het windbereik af te dekken.
De reden dat ik nu voor 3 kites ga is dat ik me meer op (uitgehaakt)golfrijden en wakestyle wil gaan richten ipv het freeriden en hoog springen en dan is wat meer overlap wel welkom.

Maargoed, of een Torch wat voor jou is moet je echt zelf ervaren. De een vind ze niks en de ander zweert erbij, maargoed dat is met alle kites wel zo.

Ik ben dan wel geen teamrider of wat dan ook, maar mocht je me tegenkomen mag je ze wel testen onder het motto: brokken = dokken. Ohja ik vaar ook een custom bar setup dus dat zal iets anders aanvoelen dan er standaard bij de kite zit. Al is het maar omdat het 23m lijnen zijn ipv 24m.
Retard

Antwoord #6 Augustus 07, 2010, 18:16:20
edit2Rapporteer  
wat is het voordeel voor jou van die custom bar
Evan
Administrator

Antwoord #7 Augustus 07, 2010, 19:23:49
edit2Rapporteer  
Voordeel:

- Dikke lijnen (400kg+) veiliger gevoel en makkelijker uitlopen
- keuze tussen 21m 23m 25m etc via extensions
- minder slijtage aan het depowerkoord
- vaste stopperpositie
- grotere chickenloop voor makkelijker in en uithaken en minder bekrompen varen
- cleanere bar

Nadeel:

- niet kunnen depoweren tijdens het varen
- extensions kwijtraken

Gaat alleen wel een beetje off-topic zo.
NIELZZZZ

Antwoord #8 Augustus 08, 2010, 11:50:36
edit2Rapporteer  
 oke deze vraag is ook nog beetje off topic...

evan ik gebruik ook werkelijk nooit me depower,zou je niet je hp leash dan aan het einde van je depowerkoord kunnen klikken dat laatste stukje na je chickenloop.
en dan praat ik over jouw depowerkoord dus die enkele die eigelijk niet depowerd snap je het nog??
Dirkie

Antwoord #9 Augustus 09, 2010, 09:53:23
edit2Rapporteer  
Kan je al wat zeggen over de low-end van de 2011 tov 2008? Ik heb 12-9 2008 (en een 7 2009, die houd ik), zit te twijfelen over de maat voor eventuele vervanging. Ga uiteraard zelf ook even testen, maar ervaringen altijd welkom. Ik weeg 73 Kg.

De 2008 12 loopt niet echt lekker, dat vind ik wel een nadeel... Dus hoe kleiner hoe beter, maar wil wel kunnen varen vanaf een knoopje of 16 op zee. Dat gaat met de 12 prima nu...

Bedankt!
Gj

Antwoord #10 Augustus 09, 2010, 12:36:25
edit2Rapporteer  
ik heb opdit moment de 2010 Torches, totdat ik deze heb verkocht ben ik in afwachting van men 2011,

ik weeg 65 kg, en de 10 kan ik al varen vanaf 13 knopen ongeveer,
ik moet zeggen dat ik de 10 sowieso niet lekker vindt loopen, Alleen uitgehaakt.

voor lekkere loops heb ik toch het liefst de 7 op 20 meter lijnen..
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #11 Augustus 09, 2010, 20:31:27
edit2Rapporteer  
Moet wel zeggen dat het disign er erg vet uit ziet dit jaar van de Torch ThumpsUp, beter dan vorig jaar met die maffe kleure combies... (persoonlijke voorkeur uiteraard)
Hij ziet er ook nettjes afgewerkt uit!

Hoezo is het over de bar set-up off topic, dat hoort toch ook bij de Torch, of zie dat verkeerd?
To

Antwoord #12 Augustus 11, 2010, 23:10:59
edit2Rapporteer  
Heb gister even met de torch 8m 2011 van richard gevaren.

Condities waren niet super 17-18 knopen.

Ik kon met de 8 meter net aan hoogte lopen met 85 kilo, dus de lowend zit wel goed!.

Voor de rest nog geen verschil gemerkt dan met de 2010.
Evan
Administrator

Antwoord #13 Augustus 12, 2010, 15:19:06
edit2Rapporteer  
oke deze vraag is ook nog beetje off topic...

evan ik gebruik ook werkelijk nooit me depower,zou je niet je hp leash dan aan het einde van je depowerkoord kunnen klikken dat laatste stukje na je chickenloop.
en dan praat ik over jouw depowerkoord dus die enkele die eigelijk niet depowerd snap je het nog??
Dat laatste stukje is ook al gesneuveld na een nieuw depowerkoord, gebruikte het echt nooit. HP leash zit gewoon aan de chickenloop en 5fth.

@GJ vandaar dat je zo'n haast hebt met je 2010 te verkopen en loopen met een 10m gaat wel, maar valt in het niet met overpowerde loops aan de 7m idd.

@Hard2Handle Ach ja, het zit op de grens en als ze bij Naish een bar hadden waarbij het depowerkoord heel bleef en dikke set lijnen als optie hadden was zo'n custom bar setup niet nodig geweest.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.