windguru vraagje

chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Augustus 06, 2010, 17:40:02
edit2Rapporteer  
ik heb een vraagje bij winguru, als je een voorspelling bekijkt dan heb je dit in 3 verschillende vormen en deze zijn niet altijd gelijk. Welke zijn nu eigenlijk de juiste want ik kan er niet goed aan uit.
je hebt gsf, wrf 9km, en wrf 27km
Zou iemand mij hier wat uitleg kunnen over geven met welke ik het beste rekening houd?
En nog een bijkomend vraagje vanaf hoeveel knopen tot hoeveel knopen is het veilig en aangeraden om met een 12M cabrinha bo kite varen?
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #1 Augustus 06, 2010, 19:39:42
edit2Rapporteer  
Als je op windguru op GFS en WRF klikt dan verschijnt de uitleg. De GFS vindt ik in de praktijk het meest betrouwbaar.

Je vraag over het windbereik van je kite suggereerd dat je een relatieve beginner bent. Misschien heb je het al gedaan maar eerst 2 lessen volgen. Daarna het water op tussen 15 en 17 knopen. Je voelt gauw genoeg welke wind je nog confortabel vindt varen. Ondanks dat jouw kite gemaakt is om ook in sterkere wind te varen moet je dat als beginner niet doen. Kun je op en neer varen en hoogte lopen zonder de controle kwijt te raken dan kun je het windbereik van je kite (en jezelf) op de proef stellen.

En twijfel je, vraag iemand op het strand je te helpen.  Of zoek op dit forum een kitemaat.

Have fun.
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #2 Augustus 06, 2010, 19:44:03
edit2Rapporteer  
Ik krijg les van iemand dat in blankenberge woont alle daar is gaan wonen voor het kite zelf en hij leert me dat altijd aan maar ik wou het hier nog een vragen welke wind goed is
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Augustus 06, 2010, 19:59:26
edit2Rapporteer  
Zucht, laten we dit verhaal nogmaals vertellen. Neem les bij een erkende school. Hoe goed je vriend ook niet mag zijn, hij weet niet alles en is niet opgeleid tot instructeur. Kitesurfen is een gevaarlijke sport die je niet kan beoefenen zonder de basis.

Je zou toch denken dat na de recente ontwikkelingen in Belgie het wel al duidelijk moet zijn.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Augustus 06, 2010, 20:12:00
edit2Rapporteer  
En nog iets, 17kn op guru kan gerust 30kn op het strand zijn (of helemaal niks) Dus check altijd de actuele situatie en staar je niet blind op de voorspellingen.
-Tony-

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #5 Augustus 06, 2010, 20:15:35
edit2Rapporteer  
In principe is WRF9 altijd het meest betrouwbaar.
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #6 Augustus 06, 2010, 20:37:23
edit2Rapporteer  
zucht het is iemand van de surfclub alleen geeft hij me geen les via de sufclub! als die mij nu als vriend les wilt geven is dat toch net het zelfde???
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #7 Augustus 06, 2010, 20:39:37
edit2Rapporteer  
En nog iets, 17kn op guru kan gerust 30kn op het strand zijn (of helemaal niks) Dus check altijd de actuele situatie en staar je niet blind op de voorspellingen.

ok zal ik doen maar ik ga een beetje af van windguru omdat ik 1uur en half rijden van zee woon. Maar ik ga nooit alleen ik ga altijd met een vriend maar ik zal het voor sommige hier mijn instructeur noemen want blijkbaar is dat niet eender en mag een instructeur je vriend niet zijn. Het moet presies altijd geld kosten
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 Augustus 06, 2010, 20:57:43
edit2Rapporteer  
Het feit dat er zo gereageerd word komt omdat wij het al zo vaak fout hebben zien gaan. Dat je vriend een instructeur is dat konden wij ook niet ruiken.

Bijna elke week pluk ik weer mensen in nood van het water af, en 9 van de 10 keer zijn het jongens die geen les hebben gehad of het wel even van een vriend geleerd hebben.  Alleen is die vriend de helft vergeten te vertellen blijkt dan.

Ondertussen gebeuren er wel steeds meer ongelukken, komen er regels en in de slechtste gevallen worden spots dicht gedaan. En op die manier word kitesurfen in Nederland VerN*ukt!

Het gaat helemaal niet om geld, nee het gaat om je eigen gezondheid. Het enige wat wij willen doen is jou in bescherming nemen. En de rest van kitesurfend NL heeft er ook last van als er weer eens iemand op het strand klapt wegens onkunde en onwetendheid.
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #9 Augustus 06, 2010, 21:42:54
edit2Rapporteer  
ik heb voor mijn eerste waterstart les heeft hij me uitgelegd wat ik in nood moet doen en ik heb et ook al eens mee gemaakt nu dus ben er op voorbereid en weet wat ik moet doen vooral rustig blijven dus hehe
arie225

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #10 Augustus 07, 2010, 00:36:35
edit2Rapporteer  
elke situatie is anders..
op een gevaarlijk moment zal je intuitief beslissingen maken..
als jij rustig kan blijven in een gevaarlijke situatie, heb jij nog niet in een gevaarlijke situatie gezeten..

stel je voor dat er een vlaag komt, die je zonder pardon, en zonder dat jij het aan ziet komen, jou een meter of 30 richting en/of over het strand trekt, met rustig blijven kom je er niet..

ik brak mijn powerlijnen, in de high end van mijn 9 meter.
op zulke momenten kan je niet rustig blijven!

sorry hoor, maar... ik hoop voor je dat die vriend echt goed is.. en je alles uitlegt!!

vinni heeft al geschreven waarom
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #11 Augustus 07, 2010, 07:48:56
edit2Rapporteer  
In principe is WRF9 altijd het meest betrouwbaar.
inderdaad...mijn ervaringen voor deze omgeving(oostvoorne)zijn dat de wrf9km het meest overeenkomt. Maar net als alle voorspellingen nooit betrouwbaar.Ik kom net uit zuid frankrijk Etang du Thau en pro gaf 21knts maar was 30knts ! dus eigenlijk gewoon s,morgens gordijn open kijken naar de boomtoppen vd buren en als die krom hangen.......knallen !!
hang loose
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #12 Augustus 07, 2010, 11:07:59
edit2Rapporteer  
ik ga er niet meer over discussiëren het is altijd iets als je wil uitleggen dat je les krijgt komt er altijd commentaar op van hoe en waarom en dit en dat ik  stel een paar vragen op het forum maar altijd komt het ter spraken dat je  les moet nemen en als je dat dan doet dan stelt iedereen in twijfel of die persoon in kwestie het wel goed uitlegt zeg dan gewoon dat beginners en nieuwelingen in deze sport niet meer gewenst zijn he.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #13 Augustus 07, 2010, 11:20:56
edit2Rapporteer  
Met deze houding kan je mogelijk beter wegblijven... Wees blij dat ze om je geven.... als je 16 jaar bent kan ik me je houding nog voorstellen.

ps. ik neem niet de moeite om te kijken hoe oud je bent.

Suc6  Loooop it...
chiapa

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #14 Augustus 07, 2010, 12:54:16
edit2Rapporteer  
Ik vind het gewoon niet leuk het is altijd iets ook al neem ik lessen wat maakt dat nu uit als hij het in zijn prive leven doet of in opdracht van..
Het kost mij nu gewoon niets. Maar als ik een vraag stel dan is het presies of ik breng iedereen in gevaar, nee als ik een vraag stel dan is dat omdat ik het niet weet en langs deze weg is het gewoon het snelste antwoord
arie225

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #15 Augustus 07, 2010, 13:21:34
edit2Rapporteer  
nee, dat komt.. omdat als jij het opfokt.. het voor veel meer mensen op fokt

het gaat niet om geld... en jou manier van reageren, laat zien dat je in ieder geval nog theorie mist, dat is natuurlijk wel een keiharde confrontatie, als je dat zo op internet te horen krijgt, dat snap ik!

iig veel plezier! wees vooral voorzichtig, en geniet van je nieuwe hobby/verslaving



Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Augustus 07, 2010, 14:35:19
edit2Rapporteer  
Beste Chiapa, het gaat erom dat les krijgen van enorm belang is en dat kan niet vaak genoeg gezegd worden. Als jij dan zegt van een vriend les te krijgen kunnen wij niet ruiken dat je van een kiteschool les krijgt. Overigens twijfel ik sterk of je echt wel les krijgt van een instructeur want dan had je dit hier niet moeten vragen.

Joystick

Berichten: 251
Antwoord #17 Augustus 07, 2010, 16:42:06
edit2Rapporteer  
Citaat
Beste Chiapa, het gaat erom dat les krijgen van enorm belang is en dat kan niet vaak genoeg gezegd worden. Als jij dan zegt van een vriend les te krijgen kunnen wij niet ruiken dat je van een kiteschool les krijgt. Overigens twijfel ik sterk of je echt wel les krijgt van een instructeur want dan had je dit hier niet moeten vragen.

Was precies wat ik dacht.....en succes dan maar.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.