Zondag: KIJK UIT

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #75 Augustus 15, 2010, 20:25:22
edit2Rapporteer  
@rudo toen jij weg was en alles afgelopen kon die 10m echt niet meer .
De wind is echt hard geworden.

Hoger springen volgende keer, dan val je een stukje en daarna pikt de wind je op en heb je genoeg tijd om te landen. of even loopje trekken.
lol
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #76 Augustus 15, 2010, 20:25:56
edit2Rapporteer  
[ Toch maar de 10 opgepompt want met de 7 viel ik af en toe recht naar beneden. Heerlijk dagje.

Hoe ben je überhaupt de lucht in gekomen, om daarna naar beneden te vallen ?  Wink
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #77 Augustus 15, 2010, 20:28:50
edit2Rapporteer  
"Het KNMI waarschuwt dat de harde wind maandag aanhoudt. Voor de kust bereikt de wind naar verwachting kracht 6 tot 7, dezelfde sterkte als zondag. "

Zou dit waar zijn? Kan ik morgen weer niet varen *zucht* Ik zie op windguru dat het vooral later op de dag helemaal niet zo'n harde wind voorspeld wordt?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #78 Augustus 15, 2010, 20:29:22
edit2Rapporteer  
eerste enkel breker was was tussen 11:00 en 12:00 al van het strand af geplukt op oostvoorne...wat ik begrepen heb... het ging om een cursiste

Knock on wood, dat het  'maar' een enkel was. Maar toch, niet echt verantwoord om met dit weer te lessen.
Jesse M.

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #79 Augustus 15, 2010, 20:30:36
edit2Rapporteer  
Trauma heli ook gezien ja. Benieuwd waarvoor het was.

Pff vandaag eerste dag met zoveel wind gevaren en een nieuwe kite. Echt ff wennen maar topdag! Zag toch nog veel gasten met grote kites langs de kant gezien, meerdere 12m etc. Had met 90kg al genoeg aan me 8.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #80 Augustus 15, 2010, 20:32:11
edit2Rapporteer  
@Shannon, rustig afwachten en maandag even kijken wat de wind doet.. voorspellingen komen 9 vd 10 keer niet overeen, en wie gelijk heeft is iedere keer weer de vraag..
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #81 Augustus 15, 2010, 20:35:07
edit2Rapporteer  
Ja het lastigste van het hele kiten vind ik die weersvoorspelling:p ik vind het zo moeilijk in te schatten welke site het juist heeft en wanneer het nog vertrouwd is en wanneer niet. Vind deze aankondigingen op kitehigh echt enorm handig!
tari-carnesir

Geen avatar

Berichten: 82
Antwoord #82 Augustus 15, 2010, 20:38:42
edit2Rapporteer  
Ik ben blij dat ik deze aankondiging ook heb gehad Smiley scheelt weer een hoop gedoe!

Alleen het wachten is niet altijd even fijn als je net je eigen materiaal hebt gekocht!! *ARGG*
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #83 Augustus 15, 2010, 20:39:53
edit2Rapporteer  
shannon je hebt pm
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #84 Augustus 15, 2010, 20:47:20
edit2Rapporteer  
Shannon, deze geeft een goeie indicatie,

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/luchtvaart/weerbulletin_kleine_luchtvaart.html

voor de rest blijft het idd een beetje moeilijk. Windguru pro heeft er de laatste weken behoorlijk naast gelegen, maar vandaag was ie "au point". Gelukkig zijn er op deze site  genoeg hobby weergoden.
helium

Berichten: 676
Antwoord #85 Augustus 15, 2010, 20:58:50
edit2Rapporteer  
Titelverandering: Zondag : TOPDAG

Was weer veels te lang geleden zeg...............dinsdag maar weer............
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #86 Augustus 15, 2010, 21:13:43
edit2Rapporteer  
Heerlijk dagje op V-polder met mijn 7,5m Boefje.......... YeSS
gelukkig geen nare incidenten gezien ............. ThumpsUp
gelukkig geen extreem domme dingen gezien ........... Cheesy

maar ik heb nu wel heel veel auwa ............. Grin
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #87 Augustus 15, 2010, 21:22:18
edit2Rapporteer  
Wat een dag.. half 11 op wassenaar, snel even warm knallen, toen om 12u naar zandvoort gereden, met zn allen opgestapt en rond half 5 in wassenaar aangekomen..eindelijk weer eens lekker heel de dag 10m gebeuld
wat een dag zeg
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #88 Augustus 15, 2010, 21:23:00
edit2Rapporteer  
Eagle Jan

Als het een cursiste is, mag van mij de naam van de school heel groot op alle sites....
Er zijn beginners die luisteren naar onze waarschuwingen en dan gaat er een kiteschool het water op?

Ik hoop dat het gegeven (cursiste) niet juist is.  Huh
Want dan hoop je eigenlijk dat het de instructeur of de eigenaar van de ratten besnuffelde kiteschool zelf is, die dit overkomt. ThumpsUp YeSS ThumpsUp

zelf een K*t klus afgesproken dus geen kans om mijn stormkiteje uit te laten.
Ik zag alleen kiteschool Best en Kiteschool.nl herkenbaar lessen, er waren wel veel privé lesjes vile me op. Een aantal andere scholen hadden vandaag gecancelled. Het kan kiteschool.nl natuurlijk niet zijn want Harry stond op dat moment op de P aan mij te vertellen dat er niks kan gebeuren, als je gewoon met 8m lest.

Vond het zelf overigens prima vaarbaar op de playa, wind tussen de 3 en 30 knopen. Toch maar de 10 opgepompt want met de 7 viel ik af en toe recht naar beneden. Heerlijk dagje.






jaja dat zelfde verhaal heb ik ook van iemand anders gehoord?
zoo jammer weer dat de ''beste school instruczeur" zo waanzinnig arrogant en overantwoord kan zijn, ik hoop natuurlijk niet dat er iets tijdens een les gebeurt...maar zou het een keer bij hem overkomen dan heeft ie het wel een beetje op zich afgeroepen. Lips Sealed
de beste instructeurs van vandaag: mijn mening... de instructeurs die de les gecancelled hebben en gewoon zelluf lekker aan het cruisen waren dikke loops aant trekken waren ThumpsUp Joepie

@ HDfrank: ik hoop dat ik het  kan achterhalen want dat kan ik het natuurlijk niet laten... op de wandelstranden viel de naam wel maar ben hem ff kwijt..zij kwam uit zwolle d8 ik en via een school uit sjeeeeefenigen...maar ik kan het verkeerd begrepen hebben misschien zijn hier mensen die meer weten!
Hein

Berichten: 52
Antwoord #89 Augustus 15, 2010, 21:29:33
edit2Rapporteer  
" Veel scheepjes in problemen door harde wind "
Goede waarschuwing met Kitehigh heb je geen excuus dat je het niet gewust hebt.  Wel groot verschil met de kust en binnenland vandaag.
Was op Horst een prachtige dag maar wel super druk met om 2 uur
150 Kites!
guido

Berichten: 38
Antwoord #90 Augustus 15, 2010, 21:32:18
edit2Rapporteer  
Met m'n 9m was het vandaag goed te doen op de playa alleen tegen een uur of 3 was het net iets teveel van het goeie. Ik werd af en toe raar van de vlagen. Des al niet te min lijken me meer van deze dagen een goed plan.
En voor het enkel incident, het is natuurlijk super vervelend voor zo'n cursist.
Maar ik hoop dat de kitescholen hun lering hier uit trekken en niet met dit soort wind gaan staan lessen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #91 Augustus 15, 2010, 21:34:40
edit2Rapporteer  
windsites geven voor morgen geen drol wind en KNMI zegt dat het weer kneiterhard gaat waaien.... stelletjes mafketels
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #92 Augustus 15, 2010, 21:36:26
edit2Rapporteer  
Ik gok erop Tom morgen naar Harlingen of lauwersoog!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #93 Augustus 15, 2010, 21:37:07
edit2Rapporteer  
Ja en wie gaan we geloven ons eigen KNMI natuurlijk toch Grin
Windrichting is alleen nog een beetje onduidelijk.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #94 Augustus 15, 2010, 21:39:36
edit2Rapporteer  
@Shokmannetje met lelijk 9m'tje, laat even weten waar jullie heen gaan, volgen de drontense mensen wel! weer even ouderwets ventielen trekken!
Hein

Berichten: 52
Antwoord #95 Augustus 15, 2010, 21:46:32
edit2Rapporteer  
Vandaag eerste keer dit jaar weer op het water, heb de hele week vrij dus nu maar hopen op elke dag wind.
Misschien dus ook maar naar Lauwersoog morgen ben er zelf nog nooit geweest denken jullie dat dat morgen de beste plek is, is wel 2 uur rijden vanuit barneveld gok ik.
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #96 Augustus 15, 2010, 21:48:28
edit2Rapporteer  
Net thuis van een heeeeeeerlijke middag knallen.
Eindelijk me 8 weer onder een grote hoop stof en spinnen vandaan gehaald. Wat een heerlijk daggie.
Helaas is de vakantie voor mij voorbij, maar wat een afsluiter!!!
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #97 Augustus 15, 2010, 21:53:41
edit2Rapporteer  
Hey Joost is goed stuur ff je mob in een PBtje houden we ff contact om tien uur morgenochtend gaan we kijken Arnold en ik waar we heen gaan en dan bellen wij ook ff oké ThumpsUp
@Shokmannetje met lelijk 9m'tje, laat even weten waar jullie heen gaan, volgen de drontense mensen wel! weer even ouderwets ventielen trekken!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #98 Augustus 15, 2010, 22:02:43
edit2Rapporteer  
windsites geven voor morgen geen drol wind en KNMI zegt dat het weer kneiterhard gaat waaien.... stelletjes mafketels


kijk ff op www.magicseaweed.com, heb ervaren dat ie zeer betrouwbaar is!
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #99 Augustus 15, 2010, 22:14:02
edit2Rapporteer  
toch blijke dit soort postjes te werken:

http://www.nu.nl/binnenland/2312935/veel-scheepjes-in-problemen-harde-wind.html  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.