Journalist....

Jelle

Berichten: 1293
Augustus 20, 2010, 10:23:16
edit2Rapporteer  
Ik werd net gebeld door 1Vandaag ofzo, dat ze iets willen maken over de onveiligheid van kitesurfen.
Of ik voor een verplicht brevet ben.
Ik vertel dat daar nogal wat haken en ogen aanzitten, dus dat ik er geen oneliner uit kan persen.
Vraagt ze of ik iemand ken die dat wel kan!
Dus duidelijk niet geïnteresseerd in hoe dingen echt in elkaar zitten, maar vooringenomen 1 punt willen neerzetten.
Zal wel met kijkcijfers te maken hebben.
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #1 Augustus 20, 2010, 10:34:33
edit2Rapporteer  
zo langzamerhand wordt onze sport in een hoekje gedouwt met het kaartje erop: Gevaarlijk!

vind het toch erg jammer dat het de laatste tijd zo vaak negatief in het nieuws moet komen. Alsof andere sporten / hobbies niet gevaarlijk zijn?

lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Augustus 20, 2010, 10:56:53
edit2Rapporteer  
hoi,

ik ben zelf in opleiding tot journalist. inderdaad jammer dat het zo moest bij deze dame/heer. dat lijkt mij niet echt journalistiek correct. wat ik er wel aan begrijp is dat je als journalist een invalshoek moet kiezen en dat je dus een quote wilt die bij je invalshoek past, zodat je een duidelijk verhaal naar de kijker brengt. alleen kun je dat verhaal wat je in je hoofd hebt natuurlijk niet brengen als dat niet wordt bevestigd. dan moet je je verhaal aanpassen.
en het klinkt alsof die nuance hier niet werd gemaakt, het verhaal werd niet aangepast aan de hand van nieuwe informatie.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Augustus 20, 2010, 11:00:23
edit2Rapporteer  
Dit komt ons bekend voor Jelle, ze komen met een vraag door de ontwikkelingen in België en verwachten een bepaald antwoord. Geef je dit niet dan ben je niet interessant meer.

De media probeert op deze manier de discussie over een verplicht brevet hun eigen richting op te duwen. Ben blij dat je daar niet aan mee werkt maar ook weer bang  dat een andere school het wel doet.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 Augustus 20, 2010, 11:17:34
edit2Rapporteer  
Misschien moeten wij als kitesurfers het heft zelf in handen nemen. Misschien is er iemand die een bevriende journalist in de familie of vriendenkring heeft, een cameraman/vrouw of weet ik veel wat. Nodig zo'n iemand een dagje uit op een goeie dag met wind. Maak er een rapportage van zodat men al die blije koppies ziet van al die kitesurfers van jong tot oud.
Tis maar een idee wat effe door me kop schoot.  Undecided
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Augustus 20, 2010, 11:33:40
edit2Rapporteer  
ik vind het wel een goed idee. ik heb al eerder eens een filmpje over kitesurfen gemaakt, over een kiter en zijn werk als reparateur van kites. Een wat serieuzer item maken in het kader van het gebeurde en de nuances aanbrengen zou ik best willen proberen. 
ik ben nog in opleiding, maar kan wel filmen en monteren. Ik heb alleen zelf geen camera.
NL Beach / KS Rockanje

Berichten: 6
Antwoord #6 Augustus 20, 2010, 11:46:44
edit2Rapporteer  
Laten we met zn allen (lees alle kitesurfers)
vooral al dit soort lui allemaal doorsturen naar het NKV.
Het is spijtig dat die jongens van het NKV dan nog meer werk krijgen,
het is wel de instantie met de meeste en correcte (zonder andere belangen)
info over kitesurfen in Nederland (en België).
T-men

Berichten: 24
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Augustus 20, 2010, 12:08:43
edit2Rapporteer  
Er staat vandaag een heel stuk in de Volkskrant over het kitesurfen.

de kop: Extreme sport met hoog risico.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Augustus 20, 2010, 12:15:49
edit2Rapporteer  
laat maar lekker lullen, wordt het rustig van Smiley
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #9 Augustus 20, 2010, 12:17:07
edit2Rapporteer  
Er staat vandaag een heel stuk in de Volkskrant over het kitesurfen.

de kop: Extreme sport met hoog risico.

Wanneer houdt het op en wat wil de pers hiermee bereiken, juist dat zullen wel weer regeltjes zijn waar de Nederlandse overheid van houdt....maargoed misschien staan er ook positieve berichten in.

Misschien is dit iets voor het NKV zo'n interview, of laat ze eens doorverwijzen naar hun website aangezien daar ook heel veel nuttige informatie op staat ook wat betreft de veiligheid("voorschriften").
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Augustus 20, 2010, 12:21:26
edit2Rapporteer  
Wij van het NKV zijn de laatste tijd ook zeer veel gecontacteerd door de diverse media en ook geïnterviewd zoals je ook in de diverse kranten hebt kunnen lezen. Het is gewoon komkommertijd en dan zoekt men een "leuk" artikel. Over enkele weken kan er van alles gebeuren (wereldkampioen worden bijv) maar dan geven ze niet thuis. Overigens vind ik dat stukje niet zo verkeerd hoor. Ze hadden enkel moeten aangeven dat het gevaarlijk is maar dat je door les te nemen een deel van dat gevaar kan wegnemen.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #11 Augustus 20, 2010, 12:55:43
edit2Rapporteer  
Ik zal wel een hele discussie oproepen, maar wat is er mis aan een kitebrevet ??
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Augustus 20, 2010, 13:10:02
edit2Rapporteer  
tja de media...........
afgelopen weken diverse interviews gehad. Zojuist ook gebeld door 1 vandaag.
Jammer dat men dan zo'n beetje 3/4 van wat je zegt NIET wordt meegenomen in de daadwerkelijke publicatie.
Ik krijg een beetje het idee dat "men" gewoon heel graag het kitesurfen in een negatief hoekje wil drukken.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #13 Augustus 20, 2010, 13:30:31
edit2Rapporteer  

Gister was er ook een camera ploeg in Zandvoort, alleen de wind liet het een beetje afweten 
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #14 Augustus 20, 2010, 13:44:13
edit2Rapporteer  
Er was vanochtend iemand van de reddingsbrigade op Radio1 die een statement gaf over dit onderwerp.
Hij zei dat een brevet en niet meer mogen kiten boven wk7 grote onzin was, hij hield een erg goed verhaal vond ikzelf.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #15 Augustus 20, 2010, 13:45:56
edit2Rapporteer  
Ik zal wel een hele discussie oproepen, maar wat is er mis aan een kitebrevet ??

Er is niks mis met een hele discussie oproepen, maar dat kan beter onder een apart topic.

Als voorzetje: waarom denk je dat de KNRM geen subsidie krijgt?
Ze verrichten toch een publieke taak zonder winstoogmerk?
Ze willen vrij blijven van overheidsbemoeienis omdat hun werk echt gevaarlijk is. En dat moet je dus overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Dat kan je niet vangen in ambtelijke regels.
Heb je die Belgische regel over 7 Bft. al gezien?
Dat bedoel ik.
(Dit is 1 van de haken en ogen die ik heb geprobeerd uit te leggen aan de dove journalist)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.