Kite relaunch

Gehaktdag

Augustus 22, 2010, 15:54:50
edit2Rapporteer  
Ik als beginner heb het de laatste tijd wel eens dat mn kite in het water valt doordat ik soms over mn board heen word getrokken. Met een redelijke wind is die kite zo weer de lucht in maar soms ben ik ook een tijd aan het niksten voordat ik die vlieger weer de lucht in krijg, of in het ergste geval lukt het me helemaal niet meer. Ondertussen drijft dat board wel steeds verder weg..

Heeft er iemand een tip hoe je dit soort situaties het beste kunt aanpakken zodat ik na het herstarten niet nog eens 15min kwijt ben om dat board te zoeken.. Een leash ga ik niet gebruiken ivm veiligheid.
martimor

Antwoord #1 Augustus 22, 2010, 15:59:18
edit2Rapporteer  
idd, geen leash  ThumpsUp
met weinig wind is het wat lastiger om de kite te relaunchen.

maar om welke kite gaat het... de een relaunched beter dan de ander.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Augustus 22, 2010, 16:12:04
edit2Rapporteer  
Als je samen met een maatje vaart is het handig als je elkaar in de gaten houdt. Als iemand dan crasht kan hij voor je board zorgen. Ook mede kiters helpen wel als je ff roept. Boardje verliezen is balen, maar zeker toch eerst je kite weer in de lucht (zeker als je niet kunt staan). Kan je wel staan, dan kan je kijken of het lukt eerst je board te pakken te krijgen..

Waait het te weinig voor een makkelijke launch: niet gaan! Zeker niet ver uit varen..en je natuurlijk ook niet over je board laten trekken! Beste tip: Ga goed achterover in je trapeze hangen, blijf niet in de befaamde poephouding..dan is er geen redden aan..
Idefixe

Antwoord #3 Augustus 22, 2010, 16:25:45
edit2Rapporteer  
Ok. dan ff ontopic:  Wat zijn echte tips om je vlieger te herstarten?
De eerste vraag: met welke vlieger vaar je?
Gehaktdag

Antwoord #4 Augustus 22, 2010, 17:15:38
edit2Rapporteer  
Was gisteren met Kahoona v2 9.5, volledig gepowered, had paar keer moeite met relaunch mede door de zwakke wind denk ik... board dreef af, kon wel staan, uiteindelijk vlieger gerelaunch door ook wat naar achteren te lopen, langs het water stukje terug gelopen en daarna bodydraggen naar mn board.. ging wel goed maar als k niet kan staan is het veel moeilijker voor de relaunch.
Ocean-Limbo

Antwoord #5 Augustus 22, 2010, 17:29:13
edit2Rapporteer  
had ik gister ook.
Normaal floept mijn Bandit uit het water voordat ik in de gaten heb dat hij in het water ligt .....

Gister lag mijn Bandit in het water en duurde het wat langer voordat hij eruit floepte ......

(te) weinig wind dus ........
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Augustus 22, 2010, 19:52:13
edit2Rapporteer  
Kahoona heeft door het ontbreken van een center strut moeite met relaunchen als er water op het doek ligt. Was dit niet het geval dan was er te weinig wind want Delta's gaan normaal makkelijk omhoog.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 22, 2010, 20:50:26
edit2Rapporteer  
Die Kahoona is inderdaad met genoeg wind echt lekker te relaunchen.

Gewoon blijven proberen, niet te veel aan je stuurlijn trekken want dan trek je 'm dicht, niet te weinig want dan zaldie nooit gaan.

Het is een balans, een gevoel en dus blijven oefenen is de enige oplossing ;-)
Bramster

Antwoord #8 Augustus 23, 2010, 11:28:14
edit2Rapporteer  
En de bar helemaal van je af duwen! Dan pas aan 1 stuurlijn gaan hengelen.
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #9 Augustus 23, 2010, 11:56:48
edit2Rapporteer  
Je kan ook met weinig wind even een ruk aan je powerlijnen geven als je vlieger met ze leading edge naar boven ligt.  Dan gaat je kite recht omhoog en bodydrag je een paar meter downwind. Als je meteen stuurt kan je meteen upwind draggen.

Niet met te veel wind natuurlijk...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.