KiteDemon
|
.....wat probeer je ons duidelijk te maken Bob????
|
|
|
KiteBoedha
|
.....wat probeer je ons duidelijk te maken Bob???? [/quote Lijkt me duidelijk Xfer spring in de auto scheur naar strand geniet van de kippetjes en pomp zo tegen vieren je 16Metertje op om vervolgens bij het aanwakkeren van het zeewindje zee te kiezen!! Have fun out there ]
|
|
|
Diablo
Geen avatar
|
Waarschijnlijk dat het weinig kiten wordt vandaag .. aan zee iig Herstel: Vanochtend waaide het zo'n 6-7 m/s.. en nu nog geen 3. Dus miss toch kiten vanmiddag
|
|
|
KiteDemon
|
.....wat probeer je ons duidelijk te maken Bob???? [/quote Lijkt me duidelijk Xfer spring in de auto scheur naar strand geniet van de kippetjes en pomp zo tegen vieren je 16Metertje op om vervolgens bij het aanwakkeren van het zeewindje zee te kiezen!! Have fun out there ] Damn....dat klink goed!!! Jammer dat ik nog ff heb te gaan tot 17,00..... We zien het na 17,00 wel weer.
|
|
|
Erik Verhe1j
|
wind is nu pal aflandig, dus ontstaat er geen zeewind.. volgens het verhaaltje dan
|
|
|
KiteDemon
|
Einde van de dag misschien...??
|
|
|
Alex.....
Gast
|
laten we het hopen,
net als gister.... zou perfect zijn.......
|
|
|
Naish........what else???
|
Wanneer er een sterke aflandige wind staat (uit oostelijke richtingen) kan de zeelucht niet landinwaarts komen en kan het ook aan het strand warm blijven.
Aangezien er geen STERKE aflandige windstaat! Dus opleten Erix4
|
|
|
|
Alex.....
Gast
|
14 kn.....ZO neem ik aan dan. hier in hellevoet gaan nu ook alle bomen heen en weer. gaat de goeie kant op....
|
|
|
|
Wim G
Gast
|
Hee Bob, Zo'n zeewind is dus eigenlijk een thermische wind zoals ze dat in warme landen ook hebben. Alleen is dat in Nederland veel kleinschaliger. Klopt toch?
|
|
|
|
Ja man, dus hoe warmer de lucht en des te kouder de zee, des te meer we kunnen kiten
|
|
|
Naish........what else???
|
Kijk Wim in sommige landen heb je in de zomer altijd wind rond bepaalde tijden en temperaturen, soms in de ochtend uit oost en in de middag uit west, vaak door de combinatie van gebergte, warmte en koud zeewater! Bv Mistral, Tramontana of scirocco!(7-8bft) Nederlandse zeewind is een zelfde effect alleen dan op miniscule schaal!(helaas)! Pas op met kiten tijdens zeewind, hij kan zo verdwijnen en dan kan de wind weer snel draaien naar de oorspronkelijke richting, dat wel eens aflandig zou kunnen zijn, reaaliseer je dit als je met zeewind gaat kiten. Vaak neemt de wind dan ook weer snel af en als je kite dan valt!!!!!!!!!!!!!!! Enkele reis Engeland! De zeewind is dichtbij de kustlijn bijna het sterkst, net op het strand het hardst en verder op zee minder!
Op leten dus en dicht bij de kust varen!
P.S. Over opbouw van wind boven het Ijsselmeer gaat Zaligx4tje jullie meer vertellen! Hij weet er veel van!
|
|
|
|