beginnen met kitesurfen

vliegerverslaafde

Berichten: 25
Logs: 0 | 7 uur
Augustus 23, 2010, 19:09:45
edit2Rapporteer  
beste mensen.

zou me eerst eens ff voorstellen ben michaël ben 16 jaar en kite al 3 jaar flyboarden doe ik al 2 jaar heb een libre radical 9,5 en nog een paar 4lijners. nu was ik op vakantie en ben ik verkocht van het flyboarden. ik ga mijn vierlijners verkopen en hoop zo een leuke kiteset de kunnen kopen mijn lengte is 1,80 en mijn gewicht is 75 kg. heb al aardig ervaring met depower vliegen dus das geen probleem. verder wil ik dan volgend een les nemen. voor de veiligheid enzo. ik woon in de buurt van leeuwarden. nu heb ik een paar vraagjes kan je in de buurt van lwd kitesurfen? workum enzo ken ik allemaal. maar kan je ook in leeuwarden ergens of harlingen en de eilanden heb ik ook al van gehoord. Grin maar voor een beginner kan je niet zomaar overal gaan wat raden jullie mij voor een spot aan?
verder wat zou ik voor een board moeten ik wil er later mee gaan springen en tricks doen dus freestyle oldskool of newskool weet ik nog niet miss wel van alles wat. freeriden lijkt me ook vet. het board wil ik zoiezo tweedehands gaan kopen. wat zullen jullie mij aanraden? de kite wil ik ver nieuw kopen wat voor merk is een beetje geschikt om het mee te leren zat zelf aan een peter lynn charger 15m te denken zou dat wat wezen? of een tweedehands flysurfer( als het mee zit met geld dan een nieuwe) trapeze heb ik al dus das geen probleem ik moet er dan ook nog een wetsuit bij ik ben beslist geen koukleum maar wat is aan te raden( het wetsuits wil ik een beetje op bezuinigen kan ik later een goeie kopen omdat ik nog in de groei zit.)

hebben jullie verder nog tips? een tube kite lijkt me ook wel wat maar welke maat dan wil hem het liefst gebruiken in 3-6 bft Grin.

alvast bedankt
mvg michaël Grin Grin
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #1 Augustus 23, 2010, 21:46:23
edit2Rapporteer  
Hoi michaël
je hebt het over 1 kite die een windbereik afdekt van 7 tot 27 knopen. Helaas moet die kite nog uitgevonden worden. Een beetje leuk kitesurfen met een normaal formaat (tot 12 m) begint bij 14-15 knopen met jouw gewicht. (tenminste met mijn 12 meter Flysurfer Psycho4)
Wil je echt in 7 knopen varen dan moet je kijken naar een 19 meter Speed van Flysurfer) Nog steeds de ultieme lichtweer kite. Wel moet je hiervoor diep in de buidel tasten... Ook bv Ozone heeft tegenwoordig een goed lichtweer kite, de Zephyr. Dit in combinatie met een lichtweerboard om snel te kunnen planeren.

Het nadeel van de vraag 'welke kite is goed voor mij' op een forum zetten is dat de meeste onder ons voornamelijk ervaring heeft met hun eigen kites/merk, die dan vervolgens aangeprezen wordt. Je schiet er waarschijnlijk niks mee op....
Naar mijn bescheiden mening zijn er nu geen echt slechte kites meer hoor als je kijkt naar de A-merken, wel geldt: hoe jonger de kite is, hoe beter de safety  is en hoe groter de depower is. Zeker sinds een jaar of 4-5 geleden de bow/ SLE kites op de markt kwamen, toen is de ontwikkeling best hard gegaan. Dit komt omdat de sport nog erg jong was en er nog veel te verbeten viel.
Bij aanschaf doe er wel verstandig aan om van tevoren te bedenken hoeveel kites je wilt gaan bezitten:
Bijvoorbeeld:
1 kite: 10 m
2 kites: 8 + 12 (mijn set)
3 kites: 7  + 9 + 12 of misschien wel 6 + 10 + 15 (mooie keus voor FS)
Mocht je voor 2de hands willen gaan kies in ieder geval een zo jong mogelijke!
vliegerverslaafde

Berichten: 25
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Augustus 23, 2010, 22:11:12
edit2Rapporteer  
oke ja ik snap natuurlijk wel dat ik met 7 knots niet ken knallen Grin 14-15 knots is echt lekker om het te leren maar wat zijn echt kites waar je goed mee kan beginnen en waar je later voor tricks ook wat aan hebt. Grin voor iedereen is dat natuurlijk anders maar er zijn wel een paar kites die er om staan YeSS mij lijkt de charger goed lekker stabiel om mee te beginnen.

en met de board keuze wat moet ik dan want ik zie dan bijv 128x 32 ofso gaat dat op gewicht ofwat ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Augustus 23, 2010, 22:17:57
edit2Rapporteer  
lees ff de andere  beginnersvragen door dan kom je vanzelf tot goede info...al de vragen die je nu stelt zijn al meerdere malen in andere beginners topics beantwoord...
er is echt een berg aan info te vinden echt waar!!!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Augustus 24, 2010, 00:01:48
edit2Rapporteer  
3-6bft wordt met 1 kites niks, 3bft wordt wss sowieso niks, tenzij je vee lgeld wil uitgeen, of erg licht bent.
Met jouw gewicht zou ik een 10/10.5 nemen met goede low-end + een 7 of een 8 meter erbij. Een SLE of bowkite.
8-12 hoef je niet aan te beginnen, 12 is echt te groot.
board: ~130-134*~40-42.
Naish charger moet je bij wegblijven. dan liever een heelix, als je naish wil
Je ka nlessen bij sky-fighters.nl voor 20euro per uur(incl alles is dat, je hoeft alleen maar o pte komen dagen en geld mee te nemen ) die jongen komt uit harlingen, geeft les op harlingen en het ijselmeer. Ik denk dat hij zn kites binnenkort ook gaat verkopen, want 2011 komt eraan, ik zag m vorige week nog lessen met 2010 gaastra jekylls, maar die gaan er binnen 2weken wel uit.
Grt
vliegerverslaafde

Berichten: 25
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Augustus 24, 2010, 09:06:32
edit2Rapporteer  
oke nee ik heb het over de peter lynn charger hahah schater Tongue ik heb nog wat topic hier gelezen en heel veel vliegen met een f-one bandit. kan je dan dus bijv een 9 en een 11 nemen?
 ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Augustus 24, 2010, 09:10:37
edit2Rapporteer  
neem

eerst

les
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.