torch 6 m of 7m

NIELZZZZ

Berichten: 1344
Augustus 30, 2010, 20:32:27
edit2Rapporteer  
ik ben op zoek naar de torch 2010 7 m2,maar echt nergens meer te krijgen.
wel in duitsland de 6 m2.
kan iemand mij vertellen of er heel veel verschil inzit?
want wil m eigelijk niet alleen in de storm gebruiken maar ook rond een knoop of 27.
dan komt er meestal net teveel power in de 9 torch2010 om uit tehaken enzo.

80 kilo vaar 130 board
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 Augustus 30, 2010, 21:05:24
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/3488 ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 30, 2010, 22:12:49
edit2Rapporteer  
6m is voor jou echt te snel en te klein. Maargoed, uithaken aan een 7m is ook nog steeds een kunst. Merk vooralsnog (op de low en high-end na dan) weinig verschil in zenuwachtigheid tussen mn oude 7m en nieuwe 6m. Maar dat kan ook aan het verschil 2010 / 2011 liggen al ben ik er nog steeds niet uit wat nu de grote verschillen in vliegeigenschappen zouden kunnen zijn.
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #3 Augustus 30, 2010, 22:30:39
edit2Rapporteer  
hoezo is de 6 voor mij te snel?ik heb altijd al een 7 gehad wel vegas maar die haakte ik ook gewoon uit en vond niet te snel.
maar met hoeveel knopen kan jij de 6 varen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Augustus 30, 2010, 22:42:32
edit2Rapporteer  
Snel is persoonlijk natuurlijk, maar voor passes oefenen is een kleine kite vaak gewoon te snel (tenzij je in de wereldtop meedraait)

Ehm low-end. 15kn op waveboard + vlakwater in continu sinus.


Twintip zou ik niet weten, heb hem alleen nog maar met 7bft gevaren  in die setup. Maar met 27kn moet je toch wel vooruit komen met een 6m gok ik zo.
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #5 Augustus 30, 2010, 22:52:35
edit2Rapporteer  
oke dan snap ik het. ja voor pass te oefenen is te snel maar ik heb met de 9 wel is de momenten dat het net tegen de 30 knopen aan zit en dan eigelijk net teveel vind om uitgehaakte dingen te doen,
dus gaan je alleen oldschool dingetjes doen en hoog vliegen maar daar ben ik na een half uur wel op uitgekeken,
en wil ik verder met een backrol kiteloop(oefenen) of uigehaakt dingen doen dus dat is beetje mijn bedoeling.
snel vind ik niet erg met dikke wind ook dikke golven en dan is snel ook leuk in de waves.

dus de low end met de 6 zit ook wel goed met 27 knopen en twintip,kan ook nergens een windrange vinden van de torch2010
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Augustus 30, 2010, 23:09:34
edit2Rapporteer  
Ik heb geen verstand van torche's.

Maar ik weeg 65kg, en voel tog wel verschill tussen een 6 en 7.
Voor al uitgehaatk vind ik een 7mtr tog een stuk rustig vergeleken met een 6. Wink

Ik zou als ik jouw was een 7mtr kopen...

Kwa unhook peformence, dat je tog net iets meer power als je hem sowieso al beetje depower om uit te haken.
Kwa lowend.
Ik denk dat jij een 7 op uw gewicht tog sowieso al lang kan door varen dus de highend is ook goed...

suc6! ThumpsUp
.

Berichten: 68
Antwoord #7 Augustus 31, 2010, 09:17:27
edit2Rapporteer  
zou geen 6m kopen hoor, veel te klein, heb je geen bal aan. Heb zelf een 7m torch, en zelfs die vind ik te klein. Beter is een 8m te kopen, maar dat is mijn mening.
Ben zelf 75 kg, en heb echt ongelofelijk harde wind nodig wil die 7m echt lekker gaan, en uithaken lukt gemakkelijk,  dat is natuurlijk leuk met 35 knopen, maar dan pas gaat die torch 7m dan ook pas lekker. En meestal zijn dan de omstandigheden nou niet echt jofel meer om eens lekker uitgehaakte truukjes te doen. Dus laat die 6m maar zitten hoor, tenzij je voor die ene dag in het jaar met 40+ knopen nog wilt uithaken YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.