bizar verhaal

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
September 14, 2010, 21:45:45
edit2Rapporteer  

Waar hier eerder over gepraat is, is werkelijk gebeurd. Een omstander zwaar gewond (in het gezicht) door een klap van een kite.
Het gaat om een jong meisje die de rest van haar leven met een litteken van oor tot mond zal moeten gaan leren leven

De medische kosten zijn flink, maar het goede nieuws is dat (een deel van de) community probeert geld in te zamelen om hier aan bij te dragen, maar aan de andere kant: de echte dader is helaas nog spoorloos.

zie hier het topic


Met alle ongelukken van kiters zelf nu hier in nederland en het nog steeds toenemend aantal kiters zeg ik:

"We hebben de komende winter om met goede maatregelen te komen vanuit onze community om te zorgen dat het volgend jaar veiliger is, voor ons en voor de toeschouwers. Als dit niet gaat gebeuren gaan er volgend jaar zomer nog meer gewonden en doden vallen, wellicht ook onder toeschouwers en zo ver mag het niet komen!"
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1 September 14, 2010, 21:54:56
edit2Rapporteer  
bizar ja!

Ik zie tegenwoordig ( vooral in de zomer) op de Brouwersdam ook ongelukken gebeuren dat je denkt van... 'jongens, denk nu even na met ze allen'' Undecided

Het is dom als vader, dat je met je hele gezin op een extreem strand ( terwijl er ook een gedeelte is waar je niet mag kiten, maar dan tog op het extreme stuk) ga zetten. Maar toen zo cursist de kite op zijn kind liet knallen.  Roll Eyes
Was die vader pist, en die instructeur ook schelde.. ik snap het aan bijde kanten.

Maar't zou helemaal erg zijn als het net zo was gebeurd als in dat verhaal hier boven Embarrassed
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #2 September 14, 2010, 22:07:07
edit2Rapporteer  
idd echt bizar dit! hopen dat ze er goed vanaf komt en goed dat ze geld inzamelen...
bikiniisuit
Gast
Antwoord #3 September 14, 2010, 22:12:55
edit2Rapporteer  
(donder op zeg, nix bizar gebeurt BIJNA tig keer op n warme zonnige winderige dag. t zal je dochter zijn)

vrije vertaling:
marinkiter » Sat Aug 28, 2010 9:19 pm

"Ik was aan de zuidkant aan t inpakken toen een Mexicaanse family langs mij liep met een jong meisje van misschien net 9 jaar oud. Haar gezicht lag helemaal open en bloed gutste eruit. Haar shirt was rood van het bloed en ze konden het bloeden niet stelpen. Ze liep langs mijn kite en wees bij wijze van spreken aan “dat is t ding wat mij geraakt heeft. Ik liep naar haar moeder toe en de moeder zei (ze sprak heel slecht Engels), dat een kiter haar dochter met een kite had geraakt en toen was weggereden. Ze was compleet in de war en vertelde dit volledig naar waarheid. Ik vroeg haar wat de kleuren van de kite waren maar dat kon ze niet zeggen. Het was gewoon hart verscheurend.

Ik was razend maar ik ga mijn boosheid niet op dit forum ventileren. Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die hierdoor geraakt is en t zou maar al te makkelijk zijn om me er makkelijk vanaf te maken. Daarom zeg ik dit. Ik denk dat het evident is dat kiters ballen hebben ook wanneer dingen compleet uit de hand lopen. We zijn dit verschuldigd aan omstanders en aan onze sport wanneer er een ongeluk gebeurt en we er echt alles aan moeten doen om erboven en erachter te staan om dingen weer recht te zetten. Dat is alles wat ik in dit geval wil zeggen. Ik begin daarom bij mijzelf".
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 September 14, 2010, 22:20:28
edit2Rapporteer  
Wij komen al jaren op de Brouwersdam, als je ziet wat daar in het hoogseizoen allemaal (bijna) fout gaat, dan word je echt droevig. Afgelopen zondag reed een enorme auto van de reddingsbrigade stapvoets pal langs de vloedlijn, terwijl het pal aanlandige wind was en vloed. Zelfs de reddingsbrigade is zich niet bewust van hun gevaarlijke gedrag.
Ik heb niet zo'n zin meer om iedereen continu op z'n risicovolle gedrag te wijzen, mensen houden er gewoon niet van om aangesproken te worden. Het zou dus goed zijn als er op die hele drukke spots een paar 'professionele, herkenbare guards' komen om die taak over te nemen. Mensen nemen eerder iets aan van dat soort jongens dan van een gewone strandgast.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #5 September 14, 2010, 22:32:52
edit2Rapporteer  
(vrije vertaling) vd laatste post (ma 13 september) op t betreffende US forum:
"BBQ
Wanneer: zaterdag 18 september
Hoe laat: 12.00 uur. Minimum donatie USD 25. 100% vd opbrengst zal gaan naar de Oakland Children Hospital om Luz zijn familie te helpen om de doktersrekeningen te betalen. Alles wat meer wordt ontvangen zal worden geschonken aan Oakland Children Hospital etc

Jane
Boardsports School & Shop
Alameda – San Francisco USA"
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #6 September 14, 2010, 22:34:20
edit2Rapporteer  
2 sessies geleden crashte iemand een kite op mijn hoofd met eerst zijn lijn achter mijn oor.. Heb heel de achterkant van mijn oor kapot diepe snee!!

Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #7 September 19, 2010, 23:42:10
edit2Rapporteer  
Je oproep om aan preventie te werken steun ik.
Misschien kan je de titel van je topic veranderen om meer mensen er op te wijzen.
Want alleen "bizar verhaal" zegt niet zo veel.
Phido

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #8 September 20, 2010, 00:19:35
edit2Rapporteer  
Het verhaal in natuurlijk heel vervelend en kan ook schadelijk zijn voor de sport. Zeker als dit soort dingen vaker gebeuren.

Maar wat eigelijk wel vreemd  is dat niemand over een formule 1 circuit heen loopt, dat er tijdens een wielerwedstrijd eigenlijk ook geen mensen over de weg lopen. Bij deze sporten hebben mensen schijnbaar het besef dat ze ongelukken kunnen veroorzaken met alle vervelende gevolgen vandien.

Als wandelaar of strandtoerist loop je het strand op waar men mag kitesurfen, flyboarden ect. bij de toegang tot het strand staat hooguit een waarschuwingsboard met als tekst  " Let op op dit strand zijn extremen sporten toegestaan " Met als toevoeging betreden op eigen risico.
Hoe kun je als strandtoerist de gevaren inschatten?  Zo'n vliegertje ziet er zo schattig uit die wil je graag van dichtbij bekijken.

Het  Formule 1 circuit begrijpt iedereen maar omdat kitesurfen, flyboarden relatief onbekende sporten zijn moeten er eerst veel ongelukken gebeuren of er moet meer voorgelicht worden bij de toegang tot  het strand.  Zodat het gevaar duidelijk wordt.

kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #9 September 20, 2010, 10:22:39
edit2Rapporteer  
Het verhaal in natuurlijk heel vervelend en kan ook schadelijk zijn voor de sport. Zeker als dit soort dingen vaker gebeuren.

Maar wat eigelijk wel vreemd  is dat niemand over een formule 1 circuit heen loopt, dat er tijdens een wielerwedstrijd eigenlijk ook geen mensen over de weg lopen. Bij deze sporten hebben mensen schijnbaar het besef dat ze ongelukken kunnen veroorzaken met alle vervelende gevolgen vandien.

Als wandelaar of strandtoerist loop je het strand op waar men mag kitesurfen, flyboarden ect. bij de toegang tot het strand staat hooguit een waarschuwingsboard met als tekst  " Let op op dit strand zijn extremen sporten toegestaan " Met als toevoeging betreden op eigen risico.
Hoe kun je als strandtoerist de gevaren inschatten?  Zo'n vliegertje ziet er zo schattig uit die wil je graag van dichtbij bekijken.

Het  Formule 1 circuit begrijpt iedereen maar omdat kitesurfen, flyboarden relatief onbekende sporten zijn moeten er eerst veel ongelukken gebeuren of er moet meer voorgelicht worden bij de toegang tot  het strand.  Zodat het gevaar duidelijk wordt.



Er zijn hier een beetje 2 issues:

1) hoe zorg je ervoor dat het publiek begrijpt wat de gevaren zijn van kitesurfen (in dit geval wisten die voorbijgangers dat blijkbaar niet)

2) als een voorbijganger betrokken raakt bij een kite-ongeluk, dan moet de betrokken kiter (en andere kiters natuurlijk ook) daar goed op reageren! (in dit geval is dat niet gebeurd!)

Dit is natuurlijk verschrikkelijk voor dat meisje en haar familie, helemaal omdat de veroorzaker er gewoon tussenuit is geknepen! Zo'n soort ongeluk (waarbij voorbijgangers gewond raken) is het ergste wat er kan gebeuren... in de eerste plaats voor de onschuldige voorbijganger, en in de tweede plaats voor de kitesurf-sport. Dit soort ongelukken (en de nasleep ervan) zijn ZEER SLECHT voor het imago van kitesurfers....
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 September 20, 2010, 11:37:33
edit2Rapporteer  
Het verhaal in natuurlijk heel vervelend en kan ook schadelijk zijn voor de sport. Zeker als dit soort dingen vaker gebeuren.

Maar wat eigelijk wel vreemd  is dat niemand over een formule 1 circuit heen loopt, dat er tijdens een wielerwedstrijd eigenlijk ook geen mensen over de weg lopen. Bij deze sporten hebben mensen schijnbaar het besef dat ze ongelukken kunnen veroorzaken met alle vervelende gevolgen vandien.

Als wandelaar of strandtoerist loop je het strand op waar men mag kitesurfen, flyboarden ect. bij de toegang tot het strand staat hooguit een waarschuwingsboard met als tekst  " Let op op dit strand zijn extremen sporten toegestaan " Met als toevoeging betreden op eigen risico.
Hoe kun je als strandtoerist de gevaren inschatten?  Zo'n vliegertje ziet er zo schattig uit die wil je graag van dichtbij bekijken.

Het  Formule 1 circuit begrijpt iedereen maar omdat kitesurfen, flyboarden relatief onbekende sporten zijn moeten er eerst veel ongelukken gebeuren of er moet meer voorgelicht worden bij de toegang tot  het strand.  Zodat het gevaar duidelijk wordt.

a. er loopt niemand op een formule 1 cicuit om de simpele reden dat dit niet mag.
b. Een strandtoerist / wandelaar enz hebben gewoon toegang tot het strand. En je mag niet verwachten dat zij kennis hebben van het kitesurfen.

Als kitesurfer blijf je altijd verantwoordelijk voor je eigen vlieger /  veiligheid van jezelf en mensen om je heen.

Ga je als kitesurfer roepen dat het niet veilig is om over het strand te lopen waar er wordt gekitesurfed dan is het maar te hopen dat de overheid dit idee niet overneemt.  De overheid heeft dan de keuze tussen wandelaars / strandtoeristen verbieden  of het kitesurfen verbieden / beperken.
Ik ben bang dat ze eerder voor de laatste optie gaan.
Neem als kitesurfer je verantwoordelijkheid. Je bent en blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen handelen
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #11 September 21, 2010, 11:55:42
edit2Rapporteer  
Mee eens
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.