Eerste board. Corecell. Triax 600gr. 137x42

Steenland

Geen avatar

Oktober 20, 2010, 11:15:29
edit2Rapporteer  
Ben nu bezig met mijn eerste boardje.

Specs.
137x42
Rocker: 30mm
Concaaf: 5mm
Cabrinha Sync bindingen

Ben vorige week begonnen aan mijn eerste boardje. Heb een plaat corecell van 20mm dik teruggeschaaft naar een center van 12mm en tips van 4/5mm. Hierna heb ik een rail om mijn board gegoten van epoxy aangedikt met katoen. Dit heb ik gedaan door middel van een paar latjes op een afstand van 9mm van mijn board te houden.

Hierna heb ik mijn inserts gemaakt. Dit zijn rvs plaatjes van 20x40x5mm, hierin heb ik m6 getapt. Heb in de inserts was gestopt zodat ze niet vol lopen tijdens het vacuumeren. Een freesmalletje gemaakt om de inserts in te vrezen. Dit ook gedaan voor mijn vin sparingen.(heb ze jammer genoeg iets te ver naar het midden gezet, ga dit in dezer dagen veranderen).

Heb vorige week een stukje G10 kunnen bemachtigen. Is echt perfect spul voor zelfbouw vinnen. Heb een paar vin templates gemaakt. De beste uitgekozen. Overgetrokken op G10,uitzagen, schuren, 3mm gaatjes borren(met kolomboor), M4 erin tappen. Boutjes erin gedaan om ze kunnen vast te houden met shapen op mijn zelfgemaakte bandschuurmachine stellage.

Ben nog aan het brainstormen wat voor laminaat ik ga gebruiken, dacht aan een carbon base en op het deck een 600gr triax.

Ik kan elke tip gebruiken

ps. Heeft iemand nog een oude Grab, is het enige wat ik nog mis

FOTO'S: http://img837.imageshack.us/gal.php?g=img0456p.jpg[/b][/font][/size][/size]
Steenland

Geen avatar

Antwoord #1 Oktober 20, 2010, 11:20:20
edit2Rapporteer  
lukt momenteel niet om foto's te uploaden...
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Oktober 20, 2010, 11:34:33
edit2Rapporteer  
uploaden in je topic kan maar max 500kb per foto en een limiet van 20st.

Of anders http://www.kitehigh.nl/gallery/upload maximaal 50 foto's (max 50MB tot, 5MB per foto)

Ook al nagedacht hoe je je board verstevigd onder je pads? Corecell deuk na een tijdje in van je impact onder je hielen, met een gebroken board als resultaat. Stuk hout of ander harder-dan-schuim materiaal is wel aan te raden.

Ook worden corecell boardjes al snel erg stijf, dus al helemaal als je met carbon gaat werken.
Steenland

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 20, 2010, 11:37:54
edit2Rapporteer  
Op het vlak waar mijn pads komen wil ik nog een extra laag kevlar/carbon neerleggen. denk je niet dat dit genoeg houdt?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Oktober 20, 2010, 11:43:44
edit2Rapporteer  
Paar extra lagen glas werkten bij mij helaas niet, maar kan dus niks over carbon/kevlar zeggen.

Als het lukt upload je foto's hier even, imageshack is echt onmogelijk traag op een of andere manier.
Morres

Antwoord #5 Oktober 20, 2010, 14:13:39
edit2Rapporteer  
stukje triplex eronder voor drukverdeling?
Steenland

Geen avatar

Antwoord #6 Oktober 20, 2010, 15:12:20
edit2Rapporteer  
is inderdaad een prima oplossing denk ik. Niet lastig, even frezen en klaar. Moet er triplex over de gehele grote v/d pad, of is onder de hiel waar de meeste druk staat ook voldoende?

http://www.youtube.com/watch?v=-FLwFoRdkcI

de link hierboven, boards van Two AG. Hij legt een paar extra lagen carbon bij zijn pads.....
Morres

Antwoord #7 Oktober 21, 2010, 00:36:15
edit2Rapporteer  
hm, ik zou een redelijk opp. pakken. anders druk je gewoon je plaatje triplex weg goed druk verdelen is het beste denk ik.
Lude

Antwoord #8 Oktober 21, 2010, 09:20:40
edit2Rapporteer  
Heerlijk zonder handschoentjes... Verder ziet het er erg mooi uit wat hij maakt!
Morres

Antwoord #9 Oktober 21, 2010, 13:57:29
edit2Rapporteer  
die man haalt de 70 niet zo nee
Steenland

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 25, 2010, 17:43:13
edit2Rapporteer  
Heb besloten om inderdaad geen carbon te gebruiken. Hiermee gaat het board denk ik te stijf worden. Wil dus wel onder de pads een lap carbon leggen. Maar wat raden jullie aan als laminaat? Meerdere 220 grams lagen. Of 1 dikke 750 grams laag aan boven en onderkant?
Steenland

Geen avatar

Antwoord #11 Oktober 26, 2010, 08:15:40
edit2Rapporteer  
ik heb net nog 750grams triax gevonden. Dit zijn 3 lagen van 250 gram in lengte breedte en diagonaal richting. Boven en onder, lijkt mij goed genoeg. iemand enige ervaring met triax?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.