flexifoil Ion 5

Bram Wilbrink

Oktober 27, 2010, 12:09:12
edit2Rapporteer  
Hello Kiters,

Zijn er mensen met ervaring met de Flexifoil Ion 5?
Kan er nog weinig info over vinden..
Graag hoor ik van jullie...
Morres

Antwoord #1 Oktober 27, 2010, 17:00:15
edit2Rapporteer  
nooit gevaren (of gezien) maar je moet kleine kites wel ff goed aanvoelen, want sommige kleine kites zijn meer voor lichtere riders i.p.v harde wind. Harde wind kites werken wel op lichtere riders, maar omgekeerd krijg je minder fijne kites.
Zelf vroeger een Spitre III 4mtr gehad, dat was een harde wind kite, ook een jekyll 2010 5mtr gevaren, eveneens harde wind kite. Van die beide vond ik de jekyll fijner, ondanks dat het een SLE is, kan dat tegenwoordige erg goed(is natuurlijk ook 4jaar nieuwer dan spitfire III)
Bram Wilbrink

Antwoord #2 Oktober 27, 2010, 17:54:45
edit2Rapporteer  
okaii.. goeie tip.. ik wil ze graag eens testen.. ben aan wat nieuws toe.. ravens 2007 leuk maar kom niet verder.. loopen is wat pittig.. weinig wind draaien ze niet goed veel wind te heftig...
dacht aan 7 en 10,5 maar vrij prijzig en koopt niks meer zonder te testen na mijn aankoop van naish thorn 2009 welke veulste hard was.
thanks.. ik zoek iemand die zo;n setje heeft...of ervaring heeft met bovenstaande kite..
Bram Wilbrink

Antwoord #3 Oktober 27, 2010, 18:41:06
edit2Rapporteer  
Morres denk jij dat die flexifoils ion 5, de kleine maatjes voor lichte mensen zijn? zullen toch ook kite's maken voor hardere wind?
Flexifool

Antwoord #4 Oktober 27, 2010, 19:43:44
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de Ion 5 in de maten 10,5 en de 7.... topkites!!!

Ooit begonnen met flexifoil (strikes), na de ion 1 overgestapt op slingshot, na de slingshot rev2 en de slingshot octane 2010 toch weer terug bij flexifoil.... heb er geen seconde spijt van..... ik blijf in ieder geval bij flexifoil......

en wat betreft kleine maten ook top (en niet alleen voor lichte mannen!)
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #5 Oktober 28, 2010, 10:23:41
edit2Rapporteer  
Brambix, word eens wakker, Morres zegt er nog nooit een gezien te hebben, bovendien istie van Gaastra, wat wel weer duidelijk is. Ga af of het oordeel van Flexifool en ga vervolgens testen, zou ik zeggen...
piede

Antwoord #6 Oktober 28, 2010, 11:57:33
edit2Rapporteer  
Sowieso Bram, koop een kite die minder C is dan de raven, daar wordt jij persoonlijk veel vrolijker van! Als je gemiddeld 1 keer per maand vaart moet je gewoon een kite hebben die direct lekker aanvoelt en een C kite vraagt gewoon wat meer feeling voor de kite....
Morres

Antwoord #7 Oktober 28, 2010, 14:22:55
edit2Rapporteer  
Brambix, word eens wakker, Morres zegt er nog nooit een gezien te hebben, bovendien istie van Gaastra, wat wel weer duidelijk is. Ga af of het oordeel van Flexifool en ga vervolgens testen, zou ik zeggen...
Ik heb het er niet over dat hij een jekyll moet kopen, ik maak alleen de vergelijking met C-SLE, dat hij beter af is met een kleine SLE en dat hij moe TESTEN omdat sommige kites het niet goed doen in harde wind.
Beren op de weg..
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #8 Oktober 28, 2010, 18:56:35
edit2Rapporteer  
Ik heb het er niet over dat jij in een Flexifoil topic over jouw Gaastra ervaringen begint, maar over dat Bram een vervolgvraag stelt aan het totaal verkeerde adres.
Beren op de weg? Remmen zou ik zeggen...
Morres

Antwoord #9 Oktober 29, 2010, 00:03:54
edit2Rapporteer  
het punt is m juist dat kleine kites soms in harde wind juist niet goed werken ,terwijl je dat wel verwacht, dus dat is wel degelijk van belang (zie b.v. het topic op hanglos)
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 29, 2010, 11:24:57
edit2Rapporteer  
Geldt niet voor Flexifoil hoor....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.