Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Met een action en dan batchen, hoe precies zou ik ook uit moeten zoeken maar moet nogelijk zijn. Google ze
|
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Met een action en dan batchen, hoe precies zou ik ook uit moeten zoeken maar moet nogelijk zijn. Google ze klopt ,dan moet je eerst een handeling aanmaken (opnemen). Vergeet dan niet 'sluiten' toe te voegen. Nieuwe laag aanmaken, tekstgereedschap aanklikken, tik de gewenste tekst in en zet het in de gewenste kleur (dubbelklik op kleurklokje bovenin. Vervolgens kun je de laag in je lagen venster transparant maken (dekking), en klaar ben je. Als je deze handelingen nou 1-malig doet met de opneemknop aan dan kan je het in een druppel gooien of een batch er van maken. Hiermee kun je je comp het werk laten doen. Kom je er niet uit en heb je dropbox (of iets anders om ze bij mij te krijgen|), laat maar weten dan doe ik het wel ff voor je... (Mocht je in de buurt wonen, dan wil ik je ook wel ff laten zien hoor) Photoshop gekocht? bij de torrentboer?
|
|
|
Morres
|
als je ze post, gewoon klein posten, heeft niemand er wat aan
|
|
|
Nickeltje
|
Klein posten... Daar kan ik dus een keuze in maken?
Bedankt voor de links met tutorials. Maar daar gaan ze uit van een zekere basis kennis en worden allerlei "logische" tussenstappen dus niet gemeld. En daar loop ik dan op vast...
Google had ik al gebruikt namelijk en verschillende tutorials uitgekeken en mee zitten klikken, maar ergens mis ik dus tussenstappen.
Zal eens kijken of ik de man die de workshop gegeven heeft voor het maken van posters mij hier ook mee wil helpen, ook al is dat privé zaken op het werk...
|
|
|
matti
Geen avatar
|
met het simpel programmaatje, Picassa kan je er zo je naam inzetten...
|
|
|
Nickeltje
|
Picassa... Ik ga even zoeken op Googel, dankje!!
|
|
|
Geelco
|
haha, photoshop kopen en vervolgens picassa gebruiken;) Iets zegt mij dat de koop van photoshop jou meer bandbreedte kostte dan doekoes:P
Wil je echt 'handtekening' erop of gewoon een cool zelfgemaakt logo/watermerk van jezelf?
|
|
|
Nickeltje
|
Nou, eigenlijk gewoon heel simpel iets van M. Hoogland in een elegante letter in een hoek Ik heb niet zelf een merkteken ofzo ontworpen...
Heb PS CS4 trouwens voor 23,50 gekocht, netjes legaal via Surfspot, dus de kosten vielen wel mee en ik gebruik het geregeld voor posters...
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Heb PS CS4 trouwens voor 23,50 gekocht, netjes legaal via Surfspot, dus de kosten vielen wel mee en ik gebruik het geregeld voor posters...
Erg vaag, de Nederlandse kost normaal rond de 1000.- euro..
|
|
|
Nickeltje
|
Toch heb ik hem hier echt liggen, 4 CD's, CS4 Web Premium, de engelse versie. Bijna alle medische faculteiten zijn aangesloten bij Surfspot en dan kan je met je personeelsnummer inloggen en enorm veel software gewoon bestellen voor heel voordelige prijzen. Zo ook deze.
De professional kost iets van 330 euro geloof ik...
We kopen daar ook geregeld Windows Office dingen of andere programma's die we dan niet illegaal hoeven te downloaden maar gewoon netjes hebben
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Waarschijnlijk mag je het dan niet voor commerciele doeleinden gebruiken o.i.d.? Anders begrijp ik dat echt niet
|
|
|
Nickeltje
|
Ehm... Even zoeken...
Op de eerste CD staat: "Het gebruikersrecht voor dit product is gekoppeld aan een (onderwijs)licentie, waarmee reeds akkoord is gegaan. Let op: in geval van thuisgebruik is dit product enkel bedoeld voor eigen oefening, studie of gebruik."
Dat beantwoordt je vraag? Wat ik er van snap is dat ik mijn eigen foto's er mee mag bewerken, die foto's ook weg mag geven maar niet mag verkopen. Verder gebruik ik het programma dus voor het maken van posters. Dit zijn posters waarin in mijn onderzoeksdata presenteer, dus werkgerelateerd.
|
|
|
|
|
robje104
Logs: 0 | 104 uur
|
Ja Morres maak eens vrienden hier haha. iedereen staat er volgens mij op want ze heeft best lang in de poel gestaan.
@ M. Hoogland, leuk dat je dit doet voor je mede kiters
|
|
|
Nickeltje
|
Lol!! Heb ik van jullie allebei foto's dan?
Het lijkt te lukken. Morgen zit ik thuis dus nog even een uurtje klungelen met PS en dan moet ik er uit zijn...
|
|
|
Bart13
Geen avatar
|
Geen iedee of het gelukt is maar volgens mij sta ik er 1 of 2 keer op. Ik ben degene die je nog ff aansprak in het water Maar het is altijd leuk om foto's van die dag terug te zien ook al sta je er zelf niet op!
|
|
|
Nickeltje
|
Oew, met een bruin-beige kite? Die heb ik wel ja...
Ik raak een beetje gefrustreerd hier. Gister had ik op 1 foto uitgevonden om daar netjes mijn naam in de rechter onderhoek te plaatsen en hoe ik dat op kon nemen als Action. Vanmorgen wilde ik verder gaan en het dan toepassen op alle foto's. Daar zou het filmpje ook verder gaan.
Maar nu lukt het me niet eens om in een nieuwe layer een naam te typen, ik blijf met een stom aanwijshandje zitten...
Dit kost me te veel tijd en geduld, ik ga maar eens op zoek naar iemand op fietsbare afstand waar ik met laptop heen kan fietsen en die de tijd heeft om het me een keer voor te doen...
|
|
|
robje104
Logs: 0 | 104 uur
|
Lol!! Heb ik van jullie allebei foto's dan?
Het lijkt te lukken. Morgen zit ik thuis dus nog even een uurtje klungelen met PS en dan moet ik er uit zijn...
nee ik niet, zat al op het terras haha maar twee vrienden van me wel denk? en bart idd altijd leuk om de dag terug te zien, zeker met zulk weer.
|
|
|
Bart13
Geen avatar
|
BEIGE BRUIN??? CAPPUCHINO KLEUREN ZIJN DAT!!! wtf beledigen en alles! /joke
Ik zou je beter helpen als ik nu niet een weekend lang opnames aan het schieten ben.
|
|
|
Nickeltje
|
Cappuchino, ook goed...
Het is gelukt!! Met heel erg veel hulp van een bekende is het af. Ben nu 270 foto's op photobucket aan het laden. Hij is al bij 140 nu, dus ik kan denk ik vanavond nog een fototopicje aanmaken met een link naar de rest.
|
|
|