torch bar (5lijns) op Cult?

jelle193

Geen avatar

November 06, 2010, 14:25:28
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe Cult 2010 te kopen en wil het liefst mn oude torch bar (5 lijnen) en lijnen gebruiken/ombouwen. Iemand die hier ervaring mee heeft?

ter info:
Ik ben op wereldreis met onze boot (www.doeidoei.org). Ik heb wel wat materialen aan boord, maar kan niet zomaar even de shop inlopen.

Alvast super bedankt voor de hulp.
wouterb

Antwoord #1 November 08, 2010, 10:30:26
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen: goh, wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend leven..
tot deze foto:

Zwembandjes om??

stukje 5th aan je kite knopen kan het probleem niet zijn.
Denk wel dat je wat aan depower inlevert ivm minder bartravel. ALs je niet erg gehecht bent aan de maximale depower, no prob.
Morres

Antwoord #2 November 08, 2010, 14:19:59
edit2Rapporteer  
waarom een vult?
anyway: Ik vaar zelf soms mn 5lijns Gaastra bar op mn 4lijns jekyll (was paar keer noodzaak, omdat ik mn bar had uitgeleend en nog niet terug had)
Ik deed het volgende.
de 5th heeft bij gaastra een lusje aan het eind waar je normaal mee bevestigt op een knoopje van de 5th die aan de kite zit.(katteklauw) dit lusje bevestigde ik a-la katteklauw, nét ónder de pigtails(van de bar, niet van de kite!!!) van een van de stuurlijnen, daarna de boel gewoon aansluiten en gaan.

Ik weet niet of het ook zo kan bij de torch-bar, maar het moest bij mij zo, omdat de 5th niet helemaal loaded is en dus in praktijk iets korter dan de powerlijnen (de boel rekt bij gebruik altijd wat), waardoor hij zou gaan trekken als je m normaal aansluit.
Op deze manier heb je zelfs dubbele safety Smiley
mbetz

Antwoord #3 November 08, 2010, 16:13:31
edit2Rapporteer  
Jelle,
Als je de 5e lijn verwijdert, moet je zorgen dat de 4 lijnen even lang zijn. Meten bij volgepowerde lijnen, dus de depower koord geheel uitlaten.
bij 4 gelijke lijnen moet de bar op de Naish Cult passen.....

Suc6
Tim_GTS5

Antwoord #4 November 08, 2010, 18:08:44
edit2Rapporteer  
Waar haal je die Cult dan vandaan je zit toch op een boot ? Wink
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #5 November 09, 2010, 12:46:23
edit2Rapporteer  
Waar haal je die Cult dan vandaan je zit toch op een boot ? Wink

zag je dat beest bij die zijlboot, die heeft m voor hem meegenomen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.