R.I.P. Pijn in t hart, verschrikkelijk, een 2e dame dit jaar die verongelukt.
(Ik wacht met conclusies totdat ik t op een Duits kiteforum gelezen heb. Als t om Brasil gaat is kiteforum.com enigszins onderworpen aan enige censuur. Ik ken de Duitse kiteforums helaas niet).
« Laatste verandering: November 06, 2010, 21:22:16 door bikiniisuit »
Holy shit, heftig. K zooi,Ik lees net dat het gebeurd is bij ilha de guijaro(of hoe je dat ook schrijft) .Ben er ook 2 maal geweest. Vlagerige niksspot met harde wind,zeker niet aan te raden voor beginners
« Laatste verandering: November 07, 2010, 00:44:26 door @LaurenS »
RIP Ben helemaal met je eens Laurens vwb die verraderlijke wind. Hij draait heel raar daar. Op n voor mij onbegrijpelijke manier. Meest trieste is dat we nooit te weten zullen komen wat echt gebeurd is. KF heeft te veel financiele belangen daar, alles maar dan ook alles zal worden verdraaid. Helaas geen leermomenten dit keer. RIP.
RIP. Dames en heren er is altijd een leer moment..
- Ook al kite je al jaren! Blijf focussen op waar je mee bezig bent. - Nonchalant zijn kan je je leven kosten bij onze hobby....... - Zelfs een moment van onachtzaamheid....
Wil je het geen leermoment noemen. Noem het dan maar een "lethal reminder"
Grtz Frank
Ps bikinisuit Heeft je vriendin alweer kitegaer of heeft ze alleen haar rijbewijs kunnen halen?
HDFrank, er zijn alleen leermomenten als mensen durven te spreken. Ik leer daarvan. Naar t buitenland durf ik al niet eens meer zonder helm. Bij t laatste dodelijk ongeval in Aruba heb ik n heel lief en leerzame pm gekregen. Brok in me keel. Levenslessen zijn dit voor mij Frank. Alleen mensen moeten wel spreken, durven spreken, dus geen verwijten. Op t Duitse kiteforum las ik net dat iemand r bij was, maar geen woord wil zeggen. Zodra ik geaccepteerd ben op dat forum ga ik hem ook een pm sturen.
Ps. in 2 jaar tijd hebben 5 vriendinnen en 1 vriend afgehaakt. ik ga voortaan alleen, Ze gaat begin dec haar rijbewijs halen. gear is verkocht. ze is niet meer op dit forum. 2010 = rotjaar
Kitesurfer von Windböe gegen Hochhaus geschleudert
08.11.10
Paris - Ein Kitesurfer ist an der französischen Atlantikküste von einer Windböe erfasst und gegen ein Hochhaus geschleudert worden. Er überlebte das Unglück nicht.
Tragisches Ende eines Badespaßes an Frankreichs Atlantikküste: Eine Windböe hat einen jungen Kitesurfer am Strand von Saint-Jean-de-Luz erfasst, in die Luft gerissen und gegen ein neunstöckiges Hochhaus geschleudert.
Der 24-Jährige war nach Rundfunkberichten vom Montag sofort tot. Bei dem Unglück, das sich bereits am Vortag ereignet hat, hatte der junge Mann sein Segel bei regnerisch-stürmischem Wetter entfaltet.
Eine sehr starke Böe habe den Mann dann mit enormer Kraft in die Höhe geschleudert. Er habe zunächst eine Mauer gestreift und dann den Kamin des Hochhauses. Beim Kitesurfen sorgt ein Windsegel für den Vortrieb auf dem Wasser, das der Surfer ähnlich den Fallschirmspringern am Gurtzeug befestigt.