Ice Rocket 2.0

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #50 December 22, 2010, 21:46:29
edit2Rapporteer  
ja schijt, ik heb vrijdag juist werk aangenomen, hahaha mrgn miss. teveel wind, maar gaan we lff kiekn
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #51 December 24, 2010, 13:04:24
edit2Rapporteer  
Net nog ff bindingen op m'n Ice Rocket 2.0 Replica gemaakt  ThumpsUp
Hopenlijk straks testen. Nog ff een vraagje, Is de ''orginele Ice Rocket 2.0'' ook zo zwaar
(de mijne is 15,8 kg) Hieronder nog wat foto's
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #52 December 24, 2010, 20:09:54
edit2Rapporteer  
Hey Henk,

Ziet er een stuk netter uit dan de mijne haha. Echt supermooi gemaakt. Die van mij is ook loeizwaar, maar dat maakt op het ijs niks uit. Ik hoop- alleen wel dat je de zijkanten van je ijzers nog even scherp hebt geslepen voor je bent gaan testen.

Even een verslagje van vandaag: (niet super positief)

Ik was vroeg in de middag op het ijs. lekker windje, 9 meter gepompt en knallen maar. Het ging eigenlijk best lekker en steeds snellere runs. Tot ik op mijn bek ging. Een 720 op mijn rug en toen vloog mijn board af. Echt dikke mazzel dat het niet druk was met schaatsers, want het board vloog als een ongeleid projectiel richting de kant. Net als ik eigenlijk. Had mijn kite gecrashed en had dus helemaal geen houvast meer. Het was dus 200 meter met 20 per uur op mijn reet doorglijden tot aan de kant en wonder boven wonder was dat precies waar ik was opgestapt, tussen de schaatsers door, totdat mijn kite in een sneeuwbank kwam. Niet dat ik direct verongelukt zou zijn, maar ik vond het niet verantwoord meer omdat het board echt een gevaar voor anderen is als het met 60 per uurzonder sturing doorglijdt. Voor de veiligheid van anderen had ik tijdens de glijpartij dus al bedacht dat ik er weer snowboardbindingen op zou zetten. Ondertussen wel mijn PR opgekrikt naar 62,08 km/ uur (2 sec max) Smiley

Op de kant zag ik dat 2 kleine scharnieren (voor het kantelen van de ijzers, dus niet die grote schuurdeur scharnieren) aan gort waren. Oorzaak - gevolg? Anyway, dat ging hem niet meer worden dus. Het was nog vroeg, dus heb ik maar besloten om mijn oude boardje weer in elkaar te schroeven. FF een uurtje sleutelen, snowboard bindingen erop en knallen maar weer! En de oude doet het nog steeds super. Heb op mijn oude board nog een uurtje gekite en mijn PR nog verder verbeterd naar 67,64 km/ uur (2 sec max).  Grin

Ik zit nu dus ernstig te twijfelen wat ik ga doen. De nieuwe verbeteren, of gewoon blijven knallen met de oude. Het principe van de 2.0 werkt in ieder geval wel erg goed maar het is een hoop werk om hem weer op te lappen, en dat terwijl de oude ook als de brandweer gaat. Voorlopig dus nog maar even lekker op mijn originele Ice Rocket (met nog slechts 1 ijzer..............)







Morres

Berichten: 9427
Antwoord #53 December 24, 2010, 22:57:59
edit2Rapporteer  
miss. werkt zoeits ook wel: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_bJiU1xyMqtQ/R-nuO6aBopI/AAAAAAAAC3s/9mFBX9z9eaE/s400/orbit-wheel.JPG&imgrefurl=http://techno-angel.blogspot.com/2008/03/orbit-wheel-skates.html&h=265&w=306&sz=16&tbnid=KTqHuPy5q_j4wM:&tbnh=101&tbnw=117&prev=/images%3Fq%3Dorbit%2Bwheel&zoom=1&q=orbit+wheel&usg=__WSXJ9SyGJIXhnsrhybb4Zu43C_o=&sa=X&ei=NAkVTZPGIYGy8QPCkrAP&ved=0CEQQ9QEwBQ alleen dan met ijzers
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #54 December 25, 2010, 10:57:58
edit2Rapporteer  
Ik ga morgen naar het Lauwersmeer om te ijskiten, vandaag nog even schaatsen en aan het boardje sleutelen en dan morgen weer los. Wie gaat er nog meer ?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #55 December 26, 2010, 01:28:08
edit2Rapporteer  
ff het groningen topic checken;)
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #56 Januari 19, 2013, 20:09:15
edit2Rapporteer  
Waarom niet het idee van de switchblade? Simpel en makkelijk te maken al heb ik het zelf nog niet....maar goed. Volgens mij moet dat goed werken. een oud snowboard of plank en op de zijkant een ijzer van een oude hockeyschaats gebruiken (monteren op hoekijzer). De switchblade gebruikt alleen een ijzer aan heel side maar volgens mij kan je ook een ijzer aan toe side maken. Wel moet je er voor zorgen dat je niet te hoog staat op de ijzers volgens mij hoef je maar 1cm tussen ijs en plank te hebben voor stabiliteit. Gebruik van hockeyschaats is het voordeel dat deze ijzer hol zijn geslepen waardoor je ook grip hebt als je er recht op staat, door aan te kanten heb je dan nog meer grip...
Of ben ik de enige met dit idee....het is al bewezen dat de switchblade goed werkt, toch?


Zelfs met een hol geslepen hockey schaats heb je haaks op het ijs niet genoeg grip 'denk datje hem nog verder moet kantelen
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #57 Januari 19, 2013, 20:37:06
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nagedacht over demping, maar zoals je ook al zegt zal de plank door de zijwaartse druk weer rechtop willen. Daar ga ik in ieder geval van uit.
Het verschil met een skateboard is dat ik niet stuur met het aankanten. Met een skateboard begin je dan uiteindelijk ongecontroleerd te slingeren, zoals ik op mijn mountainboard met ijzers heb gemerkt. Ik denk dus dat het wel wat meevalt. Eerst maar eens testen en dan zie ik wel verder wat ik eventueel nog moet aanpassen.
Vandaag wordt het in ieder geval geen testdag............. Dikke laag prut op het ijs.

Daar gaat mn idee om ijzers op de plaats van mn wielen te plaatsen onder mn mbs.  dan maar het ice rocket 1 principe denk ik . stonden je ijzer recht? zoals hier?

https://www.dropbox.com/sh/74wc56yeoniksoxn/y13-l2yNCQ

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #58 Januari 20, 2013, 00:02:24
edit2Rapporteer  
Ijzers onder je flyboard moet werken, weet dat er een aantal zo over het ijs gaan.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #59 Januari 20, 2013, 02:56:00
edit2Rapporteer  
Ijzers onder je flyboard moet werken, weet dat er een aantal zo over het ijs gaan.



http://www.youtube.com/watch?v=Y8vlo-oHWSA&feature=youtu.be
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #60 Januari 20, 2013, 16:59:06
edit2Rapporteer  
Dat is nog eens een knap staaltje techniek. Mijn Ijsboard is een stuk primitiever.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #61 Januari 20, 2013, 19:16:08
edit2Rapporteer  
Ziet er cool uit Kemperman!
Maar het lijkt me gigantisch moeilijk om daar op te knallen. Rudo heeft eens een iceboard gemaakt zonder vaste bindingen, waarop wegkomen echt vreselijk lastig was...
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #62 Januari 21, 2013, 12:21:13
edit2Rapporteer  
Prachtige staaltjes knutselkunst heren. Ben er zelf ook gek op lekker te freubelen. Maar kan iemand me vertellen waarom er niet een paar combinoren of ijshockey schaatsen worden ingezet voor het ijskiten? Heb dit 14 jaar geleden gedaan met Nasa chutes van 5 m2 en ik ging als de brandweer. Liep ook prima hoogte...  Misschien een modificatie aan de spreader bar van de trapeze lassen om het iets  meer relaxed te maken bij upwind...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #63 Januari 21, 2013, 13:45:45
edit2Rapporteer  
Prachtige staaltjes knutselkunst heren. Ben er zelf ook gek op lekker te freubelen. Maar kan iemand me vertellen waarom er niet een paar combinoren of ijshockey schaatsen worden ingezet voor het ijskiten? Heb dit 14 jaar geleden gedaan met Nasa chutes van 5 m2 en ik ging als de brandweer. Liep ook prima hoogte...  Misschien een modificatie aan de spreader bar van de trapeze lassen om het iets  meer relaxed te maken bij upwind...



Dat gaat ook prima hoor.   zo te zien   ff doorspoelen naar het eind daar gaat ie los op ijshockey schaatsen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lNeo5PP7D6c#t=351s


Ik heb het verleden jaar even geprobeerd maar toen stond er te weining wind,  Eigenlijk moest ik heel hard schaatsen om mn kite de lucht in te trekken. wel uitkijken datje niet over je lijnen heen schaatst tijdens optuigen

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #64 Januari 21, 2013, 15:49:44
edit2Rapporteer  
Kijk dat bedoel ik.. Doet ie erg leuk... De vraag is dus of je wil knutselen, of wil ijskiten... Beiden leuk dus legitieme behoeften...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #65 Januari 21, 2013, 17:03:40
edit2Rapporteer  
Kijk dat bedoel ik.. Doet ie erg leuk... De vraag is dus of je wil knutselen, of wil ijskiten... Beiden leuk dus legitieme behoeften...

Het zit maar nie mee, Geen ijs, wel ijs Wel sneeuw, geen snowboard
wel snow maar geen  snowboard, wel snowboard geen sneeuw te zien op het strand .
Vandaag wel sneeuw maar werken...
Schaatsen kan niet door allee sneeuw

Ijzers besteld voor onder mn mountainboard. Krijg ik er maar 2 .........
 Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.