Goonie
|
Ontzettend gaaf om te zien.. Hoop dat je de goeie keuze maakt vaar pads en straps.. Top werk
|
|
|
martimor
|
ja, erg mooi. die foto in het zonlicht is VET. lijkt wel of hij licht geeft
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Heerlijk die transparante rails, zeker met tegenlicht lijkt het of je board met lampjes voorzien is
|
|
|
norton
|
zeker wel strak !!!!
|
|
|
Idefixe
|
Bijna te mooi om mee te varen.
|
|
|
|
oz
|
Kerels, beankt voor de positieve reacties!! Was bij het tweede boardje nogsteeds nerveus of het allemaal wel zo werken...maar de boards zjn zo enorm transparant t mag enige naam hebben Verder bregt het procede van de pers nog meer voordelen met zich mee, n.l., nooit meer prefabs/pregs maken, je smijt in 1 keerde gehele tosti inde malen en persen maar! @Evan, Thx voor de PM, Tja de pers blijft natuurlijk NATO TOP SECRET ik zal er wat pica's an vast knopen voor je. Ik pers met 45 psi, en at is meer dan voldoende, het eerste boardje hebben we geperst met 30 psi en had nog een paar belletjes.... Let wel! Voor de huis tuin en keuken feubelaar (ben ik ook natuurlijk) is zo'n pers niet risicoloos, bij mij staat er zo'n slordige 135.000 pond op het geheel te persen.....(Leon reken ff mee!) Anyway, de pers hoeft dus niet van staal gemaakt te wrden, en op deze manier blijft hij demontabel. De doorbuiging van de stalen dwarsliggers heeft al weer een modificatie ondergaan. Comments?
|
|
|
|
|
bartvds
|
stand back! I don't know how big it's going to get! klasse man.
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Yep, een effectieve druk van 3,1 bar over een oppervlak van 0,56 m2 (1,4 x 0,4) geeft al gauw 14 Volvo V40's aan persgewicht!!!! Ben ik ff blij dat ik geen luchtbelletje ben! Rauwe power is gewoon de "next step" als je luchtbelvrij wilt gaan bouwen. Ome Leon zit er over te denken ook hardcore te gaan! (Bij deze een vacuumsetje te koop voor de liefhebber )
|
|
|
|
|
Morres
|
das is EXACT wat ik wil bouwen, dat je mooi een rood/licht houten board maakt. awt voor hout is het? sequoia/balsa/red cedar? NICE!
PS: jij woon in USAight?
|
|
|
oz
|
Yep, in de USA, maar voor ffies hoor!
|
|
|
RaymondS
|
Hey Örjan, je boardjes zien er weer strak uit man, top.
Nu nog een paar mooie graphics... ;-)
|
|
|
Dirkie
|
Topsysteempje, moet ik ook maken voor de volgende bordjefreubelronde!
Iemand nog een paar meter van die brandweerslang over?
Wat ik mij afvraag: veranderen de springbackrecepten erg met de methode? Ik kan mij voorstellen dat je wat minder springback hebt...
|
|
|
LeonB
|
Ik heb ze al !!! check: http://www.sti-its.nl/ tabblad hefkussens 2 schoonheden van (23 x 150cm) aan slangen....nu het frame nog Gevoelsmatig denk ik ook dat je minder springback krijgt. Moeten we ff aan MasterOzzy vragen
|
|
|
Dirkie
|
Kost dat Leon? Even bij de brandweer langs voor oude brandslangen kan ook geen kwaad... Ik heb wel eens zitten kijken naar skizelfbouwers, die gebruikten brandslangen...
|
|
|
barry
|
erg mooi gemaakt ik zal even kijken of ik nog aan een oude slang kan komen
|
|
|
LeonB
|
Dirk, weet ik niet meer....ik heb ze al een tijd liggen voor dit project maar nooit van gekomen Als ik jou was gewoon ff langsgaan. Ze zitten in Heilo, dus voor ons redelijk dichtbij. Ze hebben ook speciale slangnippels. Anyway...kijk wel uit met oude slangen. Het kan nog wel eens link worden als een volledig gevulde oude slang op 3 bar knalt . .
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
leon, heb een eigen werkplaats met lasapp., zaagbank, vlak van dikte etc. etc. alle benodigdheden om een pers te bouwen, alleen mis ik de knowhow om alles te berekenen.
en wil liever niet gokken met dit soort krachten.... ik wil het met alle plezier in elkaar freubelen, maar het nodige rekenwerk is toch wel gewenst..
hoe verzorg je de druk bv? met een simpele compressor?
|
|
|
LeonB
|
Peter, i.d.d. gewoon een standaard compressor van de Gamma is prima. Met een extra overdrukventiel die afblaast bij meer dan 3 Bar moet het veilig genoeg zijn.Het liefst zie ik vloeistof als persmiddel i.v.m de veiligheid, maar lucht is wel zo lekker toegankelijk. Voor wat betreft de vulling van de slang zal dit zo minimaal mogelijk moeten blijven door gebruikmaking van een bovenmal. Een slag van 1cm is voldoende. Ik moet zeggen dat deze waanzinnige krachten mij eerlijk gezegd heeft weerhouden om door te gaan met dit project een paar jaar geleden. Maar nu Ozzy het heeft geflikt ben ik wel heeeel gemotiveerd om ook een schot in die richting te doen! Het resultaat is gewoon waanzinnig mooi. Anyway,,,,het komende kerstverlof ga ik proberen een constructie door te rekenen die demontabel en sterk genoeg is. Ik zal dan tegen die tijd het een en ander posten om erop te laten schieten door andere "constructables" hier op het forum . Een ding is zeker....we hebben wel weer leven in de brouwerij!!
|
|
|
|