Met kiteboard op de kabelbaan....

edwin

Augustus 02, 2004, 13:52:08
edit2Rapporteer  
Is het mogelijk om met je kiteboard op een kabelbaan te gaan...
Heb een North Jaime Pro...
zo vaak gedaan
Gast
Antwoord #1 Augustus 02, 2004, 14:50:50
edit2Rapporteer  
no problemo
Sky®ideR

Antwoord #2 Augustus 02, 2004, 15:11:03
edit2Rapporteer  
Enig idee wat de kosten daar van zijn in Almere...???
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 02, 2004, 15:52:00
edit2Rapporteer  
Zo moeilijk te vinden is dat toch niet?

http://www.lido-almere.nl/?t=skibaan&p=tarieven
drifter

Antwoord #4 Augustus 02, 2004, 16:46:49
edit2Rapporteer  
gaat wel lekker met een kiteboard. zal natuurlijk niet zo goed gaan als met een echte wake board.
Ik ging met een 1.55 hellfire, mijn maat met een 1.62 airflow. Water is super vlak dus moeilijk is het ook niet.
Ondabeach

Antwoord #5 Augustus 02, 2004, 17:28:37
edit2Rapporteer  
Geen probleem.. alleen is een wakeboard veel losser op het water omdat de rocker line ronder is.
SKypiraTE
Gast
Antwoord #6 Augustus 02, 2004, 17:29:07
edit2Rapporteer  
He Rory, ga jij niet mee een keer wakeboarden? As. woensdag zitten we weer met 4 man op Aquabest tussen 1 en 3 uur, is echt top! Mijn broertje heb ik inmiddels ook aan het wakeboarden gekregen  8)
SKypiraTE
Gast
Antwoord #7 Augustus 02, 2004, 17:31:19
edit2Rapporteer  
Btw, wakeboarden met een kiteboard is geen probleem hoor. Dat gecrap over dat een wakeboard veel beter vaart is onzin. Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Het vaart anders, dat is het verschil. Wakeboard kun je gewoon lekker stampen, en met een kiteboard moet je het met iets meer feeling doen. Met dit weer sta ik 2 keer in de week op de kabelbaan hoor met mn kiteboard Grin
slufterhufters.com

Antwoord #8 Augustus 02, 2004, 20:08:56
edit2Rapporteer  
idd is 10x lekkerder met je eigen kiteboard op de baan, kan geen wakeboard tegen op.

je leert je board goed kennen op die manier.
Michiel.
Moderator

Antwoord #9 Augustus 02, 2004, 21:03:45
edit2Rapporteer  
Ik wakeboard ook met mijn kiteboard, alleen ik kite zowiezo meestal met wakeboardbindingen erop.

Zeker goed om je board te leren kennen, maar op een gegeven moment ga je echt het verschil merken in hoe je het gewicht moet verdelen over je board in bijv. bochten. Dat is behoorlijk anders met wakeboarden als met kiten.

In Naaldwijk zie ik ook regelmatig kiters wakeboarden met Jamie Pro's, Fanatic skyriders, Bic airflows, brunotti 155, etc.

Mijn ervaring is ook dat het gemiddelde kiteboard minder weerstand heeft in vergelijking met een wakeboard (die meestal een behoorlijke rocker hebben idd.) Je houdt het ook nog langer vol dus  8)
Tom

Antwoord #10 Augustus 02, 2004, 22:13:46
edit2Rapporteer  
Ik ga volgende week ook met me fanatic op de wollebrand wakeboarden
Sky®ideR

Antwoord #11 Augustus 02, 2004, 22:31:44
edit2Rapporteer  
Zo moeilijk te vinden is dat toch niet?

http://www.lido-almere.nl/?t=skibaan&p=tarieven

Dank dank had ik nog niet aan gedacht
Naish........what else???

Antwoord #12 Augustus 03, 2004, 00:44:00
edit2Rapporteer  
Is toppie!
xray

Antwoord #13 Augustus 03, 2004, 00:50:21
edit2Rapporteer  
Ik wakeboard ook met mijn kiteboard, alleen ik kite zowiezo meestal met wakeboardbindingen erop.

Zeker goed om je board te leren kennen, maar op een gegeven moment ga je echt het verschil merken in hoe je het gewicht moet verdelen over je board in bijv. bochten. Dat is behoorlijk anders met wakeboarden als met kiten.

In Naaldwijk zie ik ook regelmatig kiters wakeboarden met Jamie Pro's, Fanatic skyriders, Bic airflows, brunotti 155, etc.

Mijn ervaring is ook dat het gemiddelde kiteboard minder weerstand heeft in vergelijking met een wakeboard (die meestal een behoorlijke rocker hebben idd.) Je houdt het ook nog langer vol dus  8)

Het kan altijd maar..... er is wel degelijk een groot verschil!
Een kiteboard moet min of meer snelheid houden (je wilt immers planneren) en bij een wakeboard is er altijd trekkracht (boot en baan). Door deze trekkracht is het gewicht minder belangrijk dan de sterkte van het board bij een wakeboard. Teveel gewicht bij kiten hindert bij het springen en zorgt ervoor dat je minder snel planneert.
Een vlakkere scoop-rockerlijn zorgt voor sneller planneren.

Door het gewichtsverschil en de andere scoop-rockerlijn zul je merken dat een kiteboard veel harder door de bochten loopt en deze snelheid maar moeilijk verliest. Een slalom (met boeien) is bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk op je kiteboard omdat je teveel snelheid houdt. Een wakeboard kun je veel makkelijker de hoek omgooien een zo in een hele korte tijd veel druk opbouwen.

Kort, ja je kunt met een kiteboard wakeboarden maar een echt wakeboard is beter en fijner voor dit werk.
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 Augustus 03, 2004, 09:47:04
edit2Rapporteer  
Ik vaar op een klein kitewakeboard van F-one. Ik kan in de bochten goed de snelheid eruit gooien door hard te kanten en de neus het water in de drukken (dit in tegenstelling tot met kiten waar je het andersom zou doen)

Idd. bij een groter kiteboard (heb het ook gedaan op een 160cm en 180cm board gedaan, en dan vlieg je snel de bocht uit.

Met een klein boardje kun je harder kanten dan met een wakeboard, maar het kanten is veel aggresiever als bij een wakeboard.
Tom

Antwoord #15 Augustus 03, 2004, 13:32:06
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook eerst gedaan met een 180 maar vond het meevallen. Als je veel druk op je achterste been houd en goed kant valt het allemaal wel mee naar mijn ervaringen er mee. Ik heb het nog nooit ervaren als ´´de bocht uit vliegen´´.
Maargoed mening is mening Smiley
xray

Antwoord #16 Augustus 03, 2004, 14:07:53
edit2Rapporteer  
Ga eens een goed echt wakeboard gebruiken dan merk je het verschil.

SKypiraTE
Gast
Antwoord #17 Augustus 03, 2004, 14:18:23
edit2Rapporteer  
Ik vaar een boardje van 118 cm, en kan net zo hard slalommen en scherpe bochten carven als alle andere wakeboarders. Het licht gewoon aan de techniek en het lef dat je hebt. Ja, een wakeboard slalomt beter doordat er bindingen opzitten, en je gelijk de druk op je rail kunt overbrengen in een draai, máár met lef en oefening kun je dit met een kiteboard ook (ik heb regelmatig op wakeboards gevaren o.a. van mijn broertje, dus weet er wel wat van). Een board van 150 of groter vind ik gewoon uit den boze op de kabelbaan, of je moet het echt doen omdat je jezelf anders kapot verveeld.
xray

Antwoord #18 Augustus 03, 2004, 15:06:59
edit2Rapporteer  

Kort, ja je kunt met een kiteboard wakeboarden maar een echt wakeboard is beter en fijner voor dit werk.

Ik zeg nergens dat het niet kan of dat het niet leuk is, maar ik blijf bij wat ik hierboven heb geplaatst! Dit wordt min of meer door jullie zelf bevestigd. "lef en oefening", "veel druk op achterste been" etc. Achter de boot of de baan sta ik liever op m'n wakeboard.
Michiel.
Moderator

Antwoord #19 Augustus 03, 2004, 21:50:10
edit2Rapporteer  
Xray, ik ben het met je eens. Ik zit er zelf ook over te denken om een wakeboard erbij te nemen. Zit ik wel te niksten om iedere keer die bindingen te wisselen, maar ach.

Met een wakeboard kun je veel makkelijk truuken. Bijvoorbeeld een rotatie op het water is vele malen makkelijker en soepeler uit te voeren.

Neemt idd. niet weg dat het relax is om af en toe met een kiteboard te doen als het niet waait. En oefening baart kunst! Ook op een kamerdeur of een zeepkist kun je wakeboarden en kiten als het moet. Maar of het comfortabel is?
xray

Antwoord #20 Augustus 03, 2004, 23:23:07
edit2Rapporteer  
Tipje, Hyperlite Parks Bonifay! 8)
Michiel.
Moderator

Antwoord #21 Augustus 04, 2004, 09:58:30
edit2Rapporteer  
had je nog een idee voor bindingen? Die ik nu heb zijn ruk. Ik gebruik ze ook om te kiten, dus wel easy entry/out
xray

Antwoord #22 Augustus 04, 2004, 10:20:48
edit2Rapporteer  
Tja, ik heb een paar jaar geleden een stel Hyperlite Belmont Option2 bindingen met veter aansnoer systeem gekocht. Goede padding en heerlijk stevig om de enkels.

munga
Gast
Antwoord #23 Augustus 04, 2004, 10:36:38
edit2Rapporteer  
is wel leuk bij weinig wind. het nadeel is  dat als je valt moet je terugzwemmen, opnieuw in de rij staan om weer te mogen starten.

ik ben in almere geweest dat was goed en in alphen aan de rijn was het minder druk, maar het personeel sjagerijnig en onbeschoft. die zien kiteboarders liever gaan als komen, daar moet je dus niet naar toe.
dow
Gast
Antwoord #24 Augustus 04, 2004, 15:19:21
edit2Rapporteer  
t gaat prima kheb laatst op de baan gestaan met mn formica twintipje en ging super. lido is goed ze kijken wel beetje anders tegen kiters aan maarjah accept it die gasten hebben liever de baan voor zich alleen maar zitten ook veel aardige gozers bij die niet te beroerd zijn om af en toe een tip te geven. al met al gaat prima is hartstikke leuk en bij lido is het 22 eurootjes voor 3 uurtjes nou daar is toch niets mis mee/
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.