|
S.K
Geen avatar
|
hoi HJ,
ik had je topic wel gezien maar het gaat mij meer om de ervaringen die mensen hebben. En dan met name Cabarete.. ik ben er wel redelijk over uit dat ik daarheen wil tenzij mensen dit echt afraden om bepaalde redenen..
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Ik ben er afgelopen juni/juli 3 weken geweest. helemaal top daar. En omdat het helemaal top was ga ik er nu in juni 2011 weer heen. Hoe het met de wind in feb is weet ik persoonlijk niet maar hoor wel dat de wind zachter en minder vaak waait. Juni/juli en aug zijn de topmaanden daar. Persoonlijk zou ik niet gaan in feb. Hieronder mijn verhaal van 2010 wat ik op Hanglos heb gezet. ik verheug me er nu alweer op.
Cabarete Ben er 3 weken geweest. Van 25 juni tot 17 juli 2010. Van de 21 dagen 2 dagen niet kunnen varen. De rest van de dagen wind tussen de 15 en 25 knopen. Ben 78 KG en had de 10 en 7m2 F-One Bandit dos meegenomen. De 7m2 is niet uit de tas geweest. Heb in het all incl resort Viva Wyndam Tangerine gezeten. 3 weken voor 1300 euri pp. Prima hotel met mooie tuin en zwembad. Goed voer en drinken. Kiten kan je voor de deur van het hotel. De lokale cracks kiten vaak voor het hotel en die kunnen er wat van. Wind gaat vaak tegen 12:00uur aan en tegen 18:00uur gaat hij weer uit. Soms ook eerder aan of eerder uit. 3 dagen hebben we wind gehad wat de hele dag was. Van die kitezones voor windsurfen en/of kiten merk je nix. Overal wordt gekite en gesurft. Cabarete bay is nix om te kiten. Tis daar een grote klotsbak. Behalve bji het rif. Het is daar zo gaat met al die mooie golfen. Heerlijk golfrijden op golven tussen de 1,5 en 2 meter. Bozo Beach is minder choppy en niet druk. Ook hier bij het rif mooie golven. Kitebeach is vlak maar tering druk. Ik vond het tussen Kite beach en bozo Beach helemaal perfect. Totaal niet druk en redelijk vlak water met bij het rif mooie golven waar maar een man of 5 aan het kiten waren. Het is een genot om op je plaat te gaan in dat pislaauwe water. Water temp is ongeveer 28 graden en de luchttemp ongeveer 30 graden. Dus lekker in de blote pokkel of een lycra aan voor de zon. 3 weken prachtig zonnig weer gehad op 2 buitjes op de eind van de dag na die maar 1 uur duurde. En 1 halve dag regen in de ochtend en toen waaide het dus de hele dag niet. En waait het niet ga dan beslist de 27 watervallen doen. Dorp Cabarete is nog geen 10 mminuten lopen net als kitebeach. Dorp is savonds erg gezellig. Van het vliegveld naar Cabarete is 20 minuten. Zeker een aanrader en zal hier zekers nog eens terug komen. Al met al tot nu toe het mooiste waar ik ben geweest om te wezen surfen of kiten.
|
|
|
|
|
PieNO
|
All gedacht aan Bocaray..Staat zeker op mijn verlanglijstje. Lekker voor in onze winter.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
All gedacht aan Bocaray..Staat zeker op mijn verlanglijstje. Lekker voor in onze winter.
Vertel?
|
|
|
S.K
Geen avatar
|
Dank voor je reactie Pieno.
Vind persoonlijk de statistieken niet slecht voor februari.. Is 2/3 van de maand boven 4bft. dat is toch redelijk wat. Is misschien geen super wind maar toch zeker wel een windje om te kiten..
Houdt dit diagram ook rekening met thermische wind?
Bocaray zal ik me eens in gaan verdiepen... Info indien beschikbaar is zeker welkom!
|
|
|
|
|
PieNO
|
Cabarete windguru en windfinder er 5a6 knopen bij optellen ivm met thermische wind
|
|
|
KappuhH
|
Om te kiten is Sal echt gaaf volgens mij maar ben bang dat er voor vrouw en kind weinig te doen is aangezien je zo ongeveer in een woestijn leeft...
|
|
|
S.K
Geen avatar
|
hmm Sal is dan niet echt een optie... vrouwlief kite namelijk niet...
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Denk dat je Boracay bedoelt, maar heb daar niet zo'n beste review van gehoord, van iemand die er zelf geweest is........
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Heren voor wat betreft Cabarete in februari Maart.....Ik heb er gezeten in 2009 in Aqualina lekker simpel niet te groot app/hotel met een leuke buitenbar en klein zwembadje in de tuin en super vriendelijk personeel. Ik heb dan ook helemaal niks met die all-inn spulletjes. Lekker op de markt of langs de weg je spulletjes kopen qua fruit water eieren name it voor een paar duppies.
Kiten voor de deur voor de momenten dat er wind stond dan.....van de 15 dgn 5 dgn kunnen varen waarvan 3 meer aankloten waren tegen beter weten in. Dus een lekkere windzekere periode is het mijns inziens niet maar dit is natuurlijk geen wetenschap. Wel een stuk lopen naar Cabarete over een iets te drukke weg, met kids zou ik dat niet doen. Dorpje zelf heel gezellig om te ontbijten bij de kleine tentjes en een lekker hapje en drankje te doen als de nacht gaat vallen. Let wel op als je vrouw/vriendin naar het toilet gaat je ineens erg populair wordt bij de locale schones ;-)
Wel erg druk als het waait met aardig wat locale neanderthalers en kunners maar als je wat verder van de kant blijft is het goed te doen.
Ik ga zelf volgende week 3 wkn abc-en maar heb ook gekeken naar Boracay en Mui ne, Vietnam dus als jullie nu hier heen gaan dan hoor ik de ervaringen graag en kan ik dit volgend jaar boeken.
thanks
|
|
|
S.K
Geen avatar
|
hmm wat is dan wel windzeker en nog een beetje te betalen? betaal dan liever wat meer als ik in ieder geval meer wind krijg..;-)
|
|
|
hijo del viento
|
weinig windzekerheid met de wisselende klimatologische omstandigheden heb ik wel eens de indruk. Ik vertrek donderdag met vrouw en kind 5 maanden naar Bonaire.Dat ziet er nu heeerlijk uit moet ik zeggen
|
|
|
TBK
|
weinig windzekerheid met de wisselende klimatologische omstandigheden heb ik wel eens de indruk. Ik vertrek donderdag met vrouw en kind 5 maanden naar Bonaire.Dat ziet er nu heeerlijk uit moet ik zeggen
Welk hotel en waar op Bonaire ?
|
|
|
|
hijo del viento
|
Welk hotel en waar op Bonaire ? Roomer, helemaal lekker. Maar hoezo zit je er ook?? edit; tussen Kralendijk en het kitestrand Atlantisch geloof ik...
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Welk hotel en waar op Bonaire ? Roomer, helemaal lekker. Maar hoezo zit je er ook?? edit; tussen Kralendijk en het kitestrand Atlantisch geloof ik... Bonaire is zeker een topper voor die periode. Roomer is super relaxt en erg mooi en relaxte/prive sfeer. De roti is zeker een aanrader!! Zit inderdaad tussen Kralendijk en kitespot in maar je hebt daar hoe dan ook een auto nodig. Have fun
|
|
|
S.K
Geen avatar
|
@hijo del viento heb je dit via een RB geboekt of zelf bij elkaar gezocht?
En hebben mensen nog tips mbt. een verblijf op bonaire? HJ? jij bent er vaker geweest heb ik de indruk...
|
|
|
|
|