Kitesurfen te Malawi

Melanie

Berichten: 122
Januari 27, 2011, 13:00:39
edit2Rapporteer  
Heeft iemand hier informatie over? Zit nu in Zambia, ga nog een week of 2 naar Malawi.
Je hebt hier grote meren etc, maar zou je er kunnen kiten?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #1 Januari 27, 2011, 13:48:39
edit2Rapporteer  
Staat maar 1 spot op t net, bij Karonga.

Wat ik nog weet van Zambia is dat je op moet passen voor kleine beestjes in t water, Bilharzia, wormpjes die in stilstaand zoet water voorkomen.
En natuurlijk grote beestjes, zoals krokodillen en nijlpaarden!

Als er locals in bootjes aan t vissen zijn en kinderen aan t zwemmen zijn moet t redelijk veilig zijn. Goed informeren bij de locals dus.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #2 Januari 27, 2011, 14:23:36
edit2Rapporteer  
haha melanie,
das wat anders dan die watertorren en waterratten hier  Tongue

maar idd, zou er erg mee uitkijken.
Ernst77

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #3 Januari 28, 2011, 12:26:50
edit2Rapporteer  
Hey Melanie,

Heb zelf schoonfamillie in Zambia dus ken de situatie daar wel een beetje, de meren in Malawi zijn wel groter dan in Zambia (Kariba & Itezi Tezi) maar volgens mij zitten er dezelfde beest(en)jes.

Heb zelf wel eens nagedacht over Kiten op Kariba, maar aangezien we al zoveel spullen voor de famillie meenemen moet de kiteset dan geheel als overgewicht mee, daarnaast waait het ook niet heel vaak hard genoeg.

We hebben wel een aantal keer gezwommen in Kariba, maar dat was met een aantal (Europese) locals, die voeren met een boot naar een stuk met diep water aangezien de kans op krokodillen heel klein, en bilharzia kleiner is dan als je vanaf de kant gaat zwemmen.

De echte locals zwemmen gewoon overal, je moet er echter wel rekening mee houden dat ze vrijwel allemaal besmet zijn met Bilharzia, dit is een slakje waarvan de larven door je huid in je bloedbaan komen en zich in je blaas nestelen. Het is goed te behandelen en je wordt er meestal niet erg ziek van.

Mocht ik daar een keer gaan Kiten dan zou ik dat ook vanaf een boot doen, er zijn ook wel strandjes maar ik heb daar toch vaak een bordje "beware of the crocs' zien staan.

Als het je lukt om te Kiten, en je denkt mogelijk Bilharzia opgelopen te hebben dan zou ik in Zambia of Malawi naar een apotheek gaan en daar 'bilthrax' halen, dit kost niets (ca 10 Euro denk ik) en kun je preventief nemen of als je sympthomen krijgt, dat scheelt weer een hoop uitlegwerk bij een Nederlandse arts.

succes ermee en geniet van de omgeving (erg mooi daar!)
Melanie

Berichten: 122
Antwoord #4 Januari 29, 2011, 11:52:45
edit2Rapporteer  
Hmm oke!
Zal er rekening meehouden!!
dankjewel!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.