Ik denk dat dat een knoop of 17 zal zijn voor jouw gewicht Remco.
De 9 vond ik echt een heel lekkere kite in 2010.
Zeer goede relaunch.
Goed om uit te haken.
Je kan de kite lang houden, maar er zit veel power achter als je hem in zijn upper windrange begint te varen, lekker om hoog en ver te vliegen. Bardruk neemt dan wel toe.
De 12 valt ook goed mee, maar daar heb ik alleen de lowend van getest in Egypte.Maar stuurde al een pak beter dan de 2009 in de grotere maten.
Bedankt voor je reactie ga het morgen meemaken hoop dat de bardruk niet te veel is kom van naish kites die geen bardruk hebben .Zoek eigenlijk een kite met een goede hangtime ,low end ,niet al te veel bardruk
Ik heb nu bularoo 2008 een 7 m² en een 10 m². De 10 vind ik vaak te weinig power hebben bij 18-20 knopen, vind 'm pas lekker varen vanaf 22 knopen. Ben vaak teveel aan het sinussen en hoogtelopen voor mijn gevoel, vooral op zee. Daarom had ik vorig jaar een bandit dos 12 m² bijgekocht maa die gebruik ik eigenlijk haast nooit want heeft weer beetje teveel power, bij windvlaag van 22 knopen stuiter ik over het water met mijn 75 kg. Dus die staat alweer te koop, leg er 300 euro op toe maar da's leergeld.
Nu frisse start: vandaag mooie gebruikte north evo 2010 10 m² gekocht in nieuwstaat. Lijkt me precies wat ik zoek: genoeg lowend voor 16-18 knopen en toch door kunnen varen tot 26 knopen.
Nu kan ik ook ergens een pas 1 x gebruikte evo 2010 8 m² kopen, in zelfde mooie kleur als die 10 m² (blauw oranje). De bularoo 7 gaat namelijk ook weg want was goedkoop derdehansje.maar bleek volledig poreuze bladder te hebben: 30 gaatjes in maintube geplakt en nog scheurt ie bij 1 van de plakkers bij eerste keer oppompen.
Dan nu de kijkersvraag: is die 8 m² goede aanvulling op die 10 m² of kan ik beter op zoek naar een 6 of 7 m²? Of zelfs een ander merk, bijvoorbeeld 6 m² RPM? Heb ik paar weken geleden op kaapverden mee gevaren: lekker snelle handling! Ik kite zo'n 3 jaar nu (maar windsurf ook veel dus vorder niet supersnel). Op zee varen gaat prima nu, ook gijpen etc gaat goed en springen begint aardig te lukken ( landingen kunnen beter).
Aan de ene kant moet de "kleine kite" klein genoeg zijn als het echt poeiert (zoals op de kaapverden veel dagen met 26-28 knopen), aan de andere kant toont mijn ervaring met de bandit aan dat je ook overlap tussen de kites moet hebben anders kan ik mijn kleine kite alleen pakken als het keihard waait en vaar ik in de praktijk regelmatig overpowered met mijn "trage" 10 m² rond terwijl ik ook heerlijk met die 8 m² had kunnen spelen...
6mtr is altijd snel.. Ik zou die 8mtr erbij kopen als ik jou was, maar als je een 7 kan vinden(als die bestaat, weet ik zo niet) zou dat nét beter zijn. in 26knopen is een 8mtr makkelijk te houden, 28knopen noem ik niet poeieren