Liefhebbers Canarische Eilanden begin april?

DeStudent

Geen avatar

Februari 19, 2011, 20:59:40
edit2Rapporteer  
Kort even voorstellen aangezien dit m'n eerste post is hier. In het verleden een aantal jaar in de buggy gezeten maar uiteindelijk opgegeven.

Een jaar of drie praktisch geen vlieger meer aangeraakt tot ik afgelopen zomer een kitesurf-les kreeg. Vliegeren is net fietsen, je verleert het nooit dus na nog geen twee uur les hadden we alle oefeningen en veiligheidsaspecten gehad en was het tijd voor de waterstart. Helaas trok de wind nog verder aan en durfde de instructeur niet meer..

Kort maar krachtig en meteen zin om het echt te gaan proberen dus afgelopen maanden een leuke set bij elkaar gesprokkeld. Nu is het wachten op de eerste stapjes.

Ongeduldig als ik ben zoek ik naar een mogelijkheid om de eerste week van april ergens op kitesurfvakantie te gaan. M'n vriendin kan niet mee en aangezien ik nieuw in de sport ben heb ik geen vrienden-groep waar ik zo iemand uit kan trekken om mee te gaan.

Daarom leek het me een goed idee om eens te kijken of er mensen zijn hebben in een dergelijk weekje. Dat is niet alleen gezelliger maar ook een stuk veiliger en leerzamer. Je hoeft me niet uit te leggen dat m'n 10m in de tas moet blijven bij 7bft of welke lijn de remlijm is overigens, dat niveau ben ik echt wel ontstegen Wink

Mijn idee is om voor 1e week april een allinclusive vakantie voor 8 dagen te boeken, kosten zijn ergens rond de 600,- incl. vlucht. Andere bestemmingen heb ik ook geen probleem mee maar Egypte leek me niet heel verstandig op t moment.. Tijd kan eventueel naar achteren maar bij voorkeur niet.

Liefhebbers?  Joepie

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Maart 21, 2011, 00:18:58
edit2Rapporteer  
Wel eerste week van mei...
joggli

Antwoord #2 Maart 21, 2011, 00:29:26
edit2Rapporteer  
remlijn?
Vinni

Antwoord #3 Maart 21, 2011, 01:20:45
edit2Rapporteer  
remlijn?

Bij het vlieger worden de onderste twee lijnen remlijnen genoemd. Ze worden dan ook veel minder bij het sturen gebruikt dan kitesurfvliegers. Een kitesurfvlieger stuurt alleen maar op die lijnen, vandaar stuurlijnen. Bij matrassen zijn het vooral de powerlijnen waar hij mee stuurt en kan je met de onderste lijnen de vlieger afremmen, vandaar remlijnen Smiley
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Maart 21, 2011, 09:47:59
edit2Rapporteer  
even commentaar op je bestemming:
Op de Canarische eilanden zijn niet echt beginner vriendelijke spots te vinden, stenen, rotsen, weinig ruimte etc etc. Je moet er goed hoogte kunnen lopen en je volledig kunnen redden. (in diep water)
Op het strand van Playa del Ingles is het wel mogelijk als de wind tenminste aan komt (begin April is ok) echter mag er geen les gegeven worden op die plek en moet je geen gevaar voor de strandgangers zijn anders wordt de spot gesloten. (je zal waarschijnlijk eerder worden gevraagd te vertrekken door locals)

Ik zou een andere bestemming overwegen.

Btw: 1e week mei Fuerte present. 
chico

Antwoord #5 Maart 21, 2011, 10:00:46
edit2Rapporteer  
Ha. Morgen om 10:00 uur vertrek naar Fuerte. En de wind ziet er verder in de week goed uit. Yammie Smiley
dennis1975

Geen avatar

Antwoord #6 Maart 30, 2011, 09:02:18
edit2Rapporteer  
Ik ga ook naar Fuerta en ik ben ook een beginner. Ik ben voornamelijk nog bezig met mijn waterstart aan het oefenen.

Ik ga half april naar Corralejo.

Kan je de waterstart daar een beetje goed oefenen? Ik hoop eind van die week een stukje te kunnen varen.

DeStudent

Geen avatar

Antwoord #7 April 01, 2011, 01:10:44
edit2Rapporteer  
Thanks voor de uitleg Vinni Smiley Alhoewel vliegers (iig in de buggy) ook eigenlijk alleen maar op de remlijnen worden gestuurd; er is nml. geen ruimte om op powerlijnen te sturen en de draaicirkel v/d vlieger is veels te groot zonder gebruik v/d remlijnen.

Anyway, ik heb maandag de go gekregen vanuit m'n werk en heb dinsdag alle boekingen rond gemaakt. Oa. op Janus z'n comment heb ik besloten niet naar Fuerte te gaan (plus dat dat voor een last-minute wel erg duur werd) maar een week naar Tarifa te boeken. Zaterdag vliegen, zondag eerste van de drie lesdagen. Eigen spul mee zodat ik daarna eventueel zelf kan, zo niet dan les ik gewoon door.

20 graden en zon, lekker hoor Smiley Mochten er nog meer Nederlanders gaan dan hoor ik dat graag!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.