Steven
|
wat moeten die lijnen in het midden voorstellen? suc6
|
|
|
Mitchel_12000
|
Zie het als toomlijnen om de platte shape in de kite te houden. anders trekt de kite onder de kracht van de wind toch weer krom en is het hele idee voor niks.
|
|
|
Matthieu
Gast
|
Ik weet niet waarom, maar ik denk dat die toomlijnen niet gaan werken. Als de kite wind vangt, zal deze een rondere vorm aannemen. Hierdoor komen de tips dichter naar elkaar toe en zullen de toomlijnen slap gaan hangen. Of zie ik dit verkeerd?
|
|
|
Mick
Gast
|
Ik weet niet waarom, maar ik denk dat die toomlijnen niet gaan werken. Als de kite wind vangt, zal deze een rondere vorm aannemen. Hierdoor komen de tips dichter naar elkaar toe en zullen de toomlijnen slap gaan hangen. Of zie ik dit verkeerd?
De extra lijnen werken inderdaad zoals mitchel het beschrijft Mathieu. Kijk maar eens naar de nieuwe Contra van Cabrinha....
|
|
|
-DAVE-
Gast
|
wel gaaf gecomputert !!!
|
|
|
AnalogePixel
|
Damn zeker nix te doen...
wel grappig! ;D
Keep on going
|
|
|
Wim G
Gast
|
Als de contra het doet waarom deze dan niet. Mocht hij echt inklappen dan naai je toch een extra hoes op de leading edge en stop je er een skyshark spar in. Heb je hem in iedergeval niet voor niks gebouwd en ontworpen. De volgende doe je gewoon beter. Ik vind het knap wat je nu al gedaan hebt. Wim
|
|
|
Gert/Jan
Gast
|
Klinkt leuk maar de vorm van de kite is mede afhankelijk van de druk in het midden van de kite. de tomen zullen er niet voor zorgen dat de kite minder bol komt te staan. Of je moet meer naar de ARC´s to duiken waarin tomen over de gehele kite lopen....
|
|
|
|
Japairman
|
toomlijnen van de contra komen hoger uit wat zou nauw het verschil zijn? Met een vijfde lijn lijkt het mij logischer om een vlakker profiel te creeren. Ik snap dus niet echt wat deze toomlijnen doen want hoe meer druk in het midden des te ronder word je kite, de toomlijnen trekken de tips dan naar elkaar toe. Volgens cabrina kunnen ze de LE dunner en lichter houden door de toomlijnen ???
|
|
|
Joost
|
He ziet er strak uit. Hoe heb je dat gemodelt? Met autocad of 3dsmax. Ga het oook eens proberen. Mhoehahaha
|
|
|
kentyman
|
Gaaf! Een powerkite werkt eigenlijk als een vleugel dus hoe meer dat ding op een "vliegtuigvleugel" gaat lijken hoe beter (denk ik?). Maar die toomlijnen kloppen volgens mij ook niet... de "power" van de kite kun je volgens mij zo'n beetje in 't midden van de kite projecteren. Die power wordt getrokken door de lijnen, de natuurlijke reactie van de kite zou dus zijn om dubbel te klappen. Dat dubbel klappen doen ze niet omdat 't tube-kites zijn: de tubes houden de kite in de goede vorm. Als je die "lage" vorm in de kite wil houden dan zou je juist een stok moeten gebruiken tussen de 2 tips (ipv lijnen)...
|
|
|
Mitchel_12000
|
hmmm zit wel wat in misschien, maar waarom zou de cabrinha contra dan toomlijnen hebben? Ik heb het gemodelleerd in een programmaatje wat surfplan heet. Is heel eenvoudig. Je kan er tubes, dubble skin en one skin vliegers mee ontwerpen. Je kan het programmaatje downloaden op www.kite-surf.com onder het mapje extended en dan tips and tricks. Daan komen er een aantal links tevoorschijn waaronder de link voor het downloaden van een demo van surfplan. Is een super programmaatje omdat hij meteen alle benodigde lappen stof uitrekend. Of ik de kite ga bouwen weet ik nog niet. Ik ben wel op zoek naar een licht weer kite maar geld is er nog even niet. Greetz, Smeigel
|
|
|
|
petertje hoovah
Gast
|
gaaf gedaan man!
tubes zijn wel erg dik als je hem als lichtweerkite wilt gebruiken?
|
|
|
robbyz
|
heej peter
dik valt wel mee want ik heb de 16,5 contra die kite heeft ongeveer een power van een 18,5m2 kite en toch is ie nog echt snel voor een 16,5 hij heeft iets meer bar druk dan de nitro en meer hangtime en die toomlijnen zorgen ervoor dat ie zo stabiel staat als een huis en ze zijn best licht gebouwd dus ze vliegen omwijs snel ik ben zelf benieuwd naar de 23,5m2 want denk dat je met die met 10 kopen wel kan kiten 8)
|
|
|
.erwin.
Gast
|
moooi hoor!! goeie tip ook dat progje, alleen gaan die toomlijnen op deze plek idd niet gewoon slaphangen??. misschien de lijnen aan de binnenkant wat meer bij het midden van de kite vastmaken??: vergelijk maar es met contra: http://www.cabrinhakites.com/html/products/contra/pg6.htmlvolgens mij is de optimale plek van die lijnen echt moeilijk te voorspellen.. dus gewoon trial+ error. hangt gewoon van te veel lastige factoren af (lijkt me). Bij cabrinha hebben ze de lijnen handig tpv de stuts vastgemaakt.. en de struts zitten op de "gewone plek".... (vast ook niet te lang over nagedacht.. ;D ), maar zal wel redelijk werken. gr. erwin 8)
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Leuk ontworpen!!!! Maar als die toomlijnen de truck zijn, koop je toch lekker mijn RRD kite. Naai je twee lusjes erop, toomlijnen vast en je hebt een licht weer kite...
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
heej peter
dik valt wel mee want ik heb de 16,5 contra die kite heeft ongeveer een power van een 18,5m2 kite en toch is ie nog echt snel voor een 16,5 hij heeft iets meer bar druk dan de nitro en meer hangtime en die toomlijnen zorgen ervoor dat ie zo stabiel staat als een huis en ze zijn best licht gebouwd dus ze vliegen omwijs snel ik ben zelf benieuwd naar de 23,5m2 want denk dat je met die met 10 kopen wel kan kiten 8)
Hoeveel knopen heb je nodig voor die 16,5 dan??? : Ik hoor Pete toch zeggen in die video: designed for the five to ten knot range... Windkracht 2-3 dus...
|
|
|
robbyz
|
ik kon gister met me 16,5m2 met ongeveer 7.0m/s goed hoogtelopen
|
|
|