nieuwe kitesurf bestemming Mauretanie

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #25 Maart 26, 2011, 22:59:41
edit2Rapporteer  
tja, een negatiefreisadvies zou mij tegenhouden, zeker ook gezien verzekeringswerk, maar als dat opgegeven zou zijn, en je transparant werkt en ook duurzaam(niet in de energie zin) werkt, zou ik best zoiets willen doen.
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #26 Maart 27, 2011, 02:29:19
edit2Rapporteer  
Er zijn meerdere maatschappijen waar je een reisverzekering kan krijgen voor landen met een negatief advies. Kijk op http://www.johoinsurances.nl/
Helaas hebben we niet dezelfde lobbypower als de toeristensector in Egypte bij de ambassades van Europese landen om dat negatieve reisadvies te nuanceren. Ik ga het hier wel over hebben met de minister van toerisme en handel in Mauretanië en ook dat dat (terecht) mensen afschrikt die het land niet kennen.
 
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #27 Maart 28, 2011, 09:54:01
edit2Rapporteer  
We hebben nu 37 antwoorden op de enquête. Dit is nog niet genoeg voor mij om te kunnen zeggen dat we zonder al te veel risico al ons geld hierin kunnen stoppen. Ik heb ook het idee dat de enquête vooral ingevuld wordt door mensen die het sowieso wel wat lijkt naar ons toe te komen. We willen ook negatieve feedback om een beter beeld te krijgen. Maar goed ik denk dat we het gewoon moeten proberen. De spot is zo onweerstaanbaar dat genoeg kiters het denk ik wel aandurven te komen. We zullen er alles aan doen iedereen in de watten te leggen en het zo veilig mogelijk te maken. Ik zie ook dat gedurende de discussie de mening dat Mauritanië onveilig zou zijn, is versterkt. Ik hoop niet dat mn berichten over Dakhla nu ook iedereen banger heeft gemaakt. Dakhla is gewoon een super spot en daar zit heus geen Al Qaida achter elke duinpan. Een vriendin van mij woont daar met twee kleine kinderen en die heeft het prima naar d’r zin en voelt zich veiliger dan in London. Ik wilde alleen duidelijk maken dat Mauritanië qua spot en veiligheid vergelijkbaar is.
Over de transparantie, zodra we de knoop hebben doorgehakt met dit project verder te gaan,  zullen we een facebook pagina of blog maken waar iedereen alle etappes (te beginnen met architectuur ecolodge) kan volgen en feedback kan geven en natuurlijk met foto’s van de spot.
http://www.surveymonkey.com/s/LJ39NTX
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #28 Maart 28, 2011, 10:49:34
edit2Rapporteer  
Vind je enquete toch erg klein, zou op basis hiervan toch geen bedrijf opstarten.

Wat betreft veiligheid is de regering niet je eerste belang maar voor het locale bestuur. Goede contacten en betrekkingen en inkomsten naar de locale bevolking creeeren veel meer veiligheid dan goede contacten op hoog niveau. Geldt hier in Nederland ook, door veel locaal te werken hebben we spots open kunnen houden voor kiten.
Als een negatief reisadvies mijn "normale"reisverzekering laat vervallen haak ik toch echt af, zal misschien niks gebeuren qua terrorisme ofzo maar is wel fijn als een surf ongeluk ook gedekt blijft. Kans is waarschijnlijk groter dat je een ongeluk krijgt met kiten dan iets met terrorisme.
Je noemt ook Mexico als onveilig en dat is niet juist, dat is waarschijnlijk hetzelfde vooroordeel dat mensen misschien over Mauretanie hebben. Langs de grens met de VS is veel criminaliteit, maar als je verder in Mexico bij drugs wegblijft is het zo veilig als wat.

Ter vergelijking een lijstje met waar ik me safe en niet safe heb gevoeld (of hoe de sfeer was):
Zambia +
Zuid-Afrika +
Vietnam ++
Nieuw-Zeeland ++
Kaap Verdie -
Brazilie -
Mexico +

Als het negatief reisadvies word bijgesteld, of je zit in een gebied waar dat al is verminderd wil ik zeker s heen. Hou wel van avontuur Grin

Ps. denk ook aan iets op gebied van medische verzorging
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #29 Maart 28, 2011, 11:22:44
edit2Rapporteer  
Ja enquête is klein. Maar we willen ook geen ellenlange vragenlijst maken, dan haken mensen ook af, dat is nu al het geval.
Goeie tip, over betrekkingen op lokaal niveau. Daar zijn we ook mee bezig en ik heb voor m’n werk al veel met de lokale autoriteiten en lokale vissersgemeenschappen samengewerkt.
Maar zelfs als je op hoog niveau goeie kontakten hebt, dan ben je eigenlijk al vrij lokaal bezig in Mauretanië. Het land is dan wel 33 keer zo groot als NL, maar heeft nog geen 3 miljoen inwoners en is in tribes opgedeeld, iedereen kent elkaar eigenlijk. En wat Mexico betreft, helemaal gelijk, daar geldt de onveiligheid ook alleen voor bepaalde gebieden, net als in Mauritanië.
Medische zorg is inderdaad heel belangrijk. Ik heb een keer live gezien hoe een Canadees zijn dijbeen bot op drie plekken heeft gebroken in Taiba, en het duurde meer dan een uur voordat de ambulance er was, maar er was wel een heel goed privé ziekenhuis in Fortaleza.
Bij onze spot is een nationaal ziekenhuis in de buurt (13 Km) en ook een spaans ziekenhuis, opgezet voor de spanjaarden die in de visserij werken en dat medisch centrum is ook toegankelijk voor toeristen. Verder voor hele ernstige gevallen en misschien verdere zorg, Europa is anderhalf uur vliegen (Las Palmas) en een goeie reisverzekering dekt een ambulance vlucht.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #30 Maart 28, 2011, 12:54:38
edit2Rapporteer  
of je zit in een gebied waar dat al is verminderd wil ik zeker s heen. Hou wel van avontuur Grin
dan krijg je van mij op je billen Smiley
(heeft de topic schrijver ook een Noord Europees uiterlijk, echt blond blauwe ogen, maakt groot verschil hoe je zelf dingen ervaart en hoe niet caucasian op je reageren)

wazzaah:
je kunt Afrika niet vergelijken met andere continenten. dit is echt andere koek. heb 2 vriendinnen bij buitenlandse zaken werken en dan wordt de puzzel compleet. tenzij je met n freak/afrekening te maken hebt vindt roof en moord plaats om geld. caracas waar ik geweest ben, idem. wazzaa hier pakt n berber een roestige spijker in zn klauwen en ramt die tussen je ogen, mss extremisme, je gezicht bevalt m niet, of voor de lol. Je kunt daar niks tegenoverstellen, er zit geen ratio achter. Zoals ik eerder schreef, een local gaat niet in zn eigen kudde roven, als je dat principe niet snapt teken je eigen doodvonnis met of zonder negatief reisadvies. Dit werd bevestigd in gesprekken die ik in Dakhla had met Marokkanen. Enige recht dat daar geldt is die v gezond verstand en t grootste mes
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #31 Maart 28, 2011, 13:14:45
edit2Rapporteer  
ja daarom hebben we ook (nogmaals) lokale partners itt Dakhla waar het toch grof geweld is van de kant van de marokaanse overheid en marrokaanse business tegen de inheemse bevolking. praat ook eens met de Sahwari (de echte locals en niet de kolonisten) die al decennia lang in een onafhankelijksstrijd tegen de marokaanse bezetting verwikkeld zijn. Gelukkig hebben deze tribes (nauw verbonden met die in mauretanie) niet zo'n opvliegend karakter zoals je schetst met die spijker. Dat klinkt toch echt als marokkaans propaganda tegen deze mensen die leeggeroofd worden (vis, fosfaat en nu ook olie en gas exploratie en ook toerisme). Kijk eens naar de mensenrechtenschendingen die met die bezetting gepaard gaan, het mag een wonder heten dat er niet meer geweld en aanslagen zijn tegen marokaanse belangen. (Of misschien zegt dat iets over hoe de mensen zijn)
http://en.wikipedia.org/wiki/Western_Sahara
Kijk ook eens op
http://www.wsrw.org/
als je meer achtergrond over Dakhla wilt hebben
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #32 Maart 28, 2011, 16:08:04
edit2Rapporteer  
Dakhla heb je alweer met tegenstellingen te maken door bezetting natuurlijk.

Als je als bedrijf een goede verhouding hebt met de locale bevolking en je er ook voor zorgt dat er wat geld binnenkomt kan je best een veilige sfeer creeeren. Denk bijvoorbeeld aan hulp aan een school of ziekenhuis, zet ook een optie erbij als gasten boeken dat ze een donatie kunnen doen bijv. Daar krijg je veel goodwill mee. Als je een goede ontwikkelingsmedewerker was weet je dat natuurlijk wel Wink

@ bikini, mijn echte mening over Afrika (de goeie daargelaten) kan ik hier niet verkondigen want dan wordt ik gelijk geband.

PS.. op me billen? Grin
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #33 Maart 28, 2011, 21:37:09
edit2Rapporteer  
ik wil geen straf van bikiniisuit.... alhoewel.. ;-)

Al is de spot zo mooi.. zonder gegarandeerde veiligheid en goede(gezondheids) zorg een no go. Zou nm erg egoistisch zijn tov het thuisfront..



le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #34 Maart 29, 2011, 07:37:00
edit2Rapporteer  
nou dan blijf je toch lekker thuis kiten... of Belgie ook veilig...alhoewel. maar met niet te veel wind natuurlijk....
Sorry hoor maar ik had net uitgelegd dat er een expat zuikenhuis is op 13 Km afstand, dat er overal controle is in dat gebied en dat er een extra gendarme post komt. En we gaan proberen dat negatieve reisadvies genuanceerd te krijgen.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #35 Maart 29, 2011, 10:32:09
edit2Rapporteer  
Lekkere reactie met meteen een excuus, wat een BS.
Je wilt wat minder positieve reacties en dan krijg je ze en reageer je zo.

Ik werk in de gezondheids zorg en weet dat, net zoals iedereen, dat het niveau in afrikaanse landen het niet haalt bij wat wij gewend zijn. Prive klinieken zijn wat beter maar of je daar in wilt liggen.. Ambulance vluchten in je verzekering? hopelijk komt de hulp nog op tijd..
Hoe is het gesteld met betrouwbaarheid van de locale overheid en politie?

Verder klinkt het erg onaantrekkelijk de lokalen te moeten steunen anders wordt je beroofd of vermoord...
Ik zou maar voorzichtig zijn met investeringen, zeker geen huis daarvoor op het spel zetten.

En ik kite trouwens op meerdere plekken op deze aardbol, belgie nog nooit geweest, wel over getwijveld..
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #36 Maart 29, 2011, 10:45:15
edit2Rapporteer  
Tsja, ik zag laatst een boerenwijsheid ... als je achteraan in de kudde loopt, loop je altijd in de stront. Oftewel: je moet er iets voor over hebben om de mooiste plekken te zien, de leukste dingen te doen, de bijzonderste ervaring op te doen. Ik ben op veel plekken geweest waar het op dit moment nog steeds mooi is maar waar ik jaloers ben op diegenen die er net even een paar jaartjes eerder waren.

Ikzelf ben een paar jaar geleden (onder andere) in Mauritanië geweest en vond het een prachtig land met geweldige mensen. Net als in veel (Afrikaanse) landen is de bevolking echt super aardig. En net als in veel (Europese) landen zitten er rotte appels tussen. De enige keer in mijn hele leven dat ik echt met geweld ben beroofd was midden in Parijs.

Ik heb de zee gezien en de eindeloze stranden. Het is er prachtig. Ik zou het geweldig vinden als je er met de voorgestelde charter via Canarische Eilanden zou kunnen komen omdat het reizen in Mauritanië wel wat lastiger is dan in sommige andere landen.

Ik ben ook benieuwd hoe jullie de catering voor je zien want in mijn herinnering was het geen culinair spektakel in Mauritanië, ookal heb ik heerlijk kamelen vlees gegeten.

Ik meld me aan voor een uitprobeer/proefreisje .... !

Veel succes gewenst.
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #37 Maart 29, 2011, 10:56:29
edit2Rapporteer  
Prima hoor negatieve reacties, die hebben we ook nodig. Maar ik bedoelde hier  toch echt de enquête zelf. Ik wil niet te veel de boel beïnvloeden op het forum anders hebben we er niks meer aan. Ik probeer zoveel mogelijk informatie te geven over veiligheid en gezondheidszorg, maar als dat steeds wordt geherinterpreteerd wordt het een beetje vermoeiend. Net zoals je interpretatie “Verder klinkt het erg onaantrekkelijk de lokalen te moeten steunen anders wordt je beroofd of vermoord...”. Criminaliteit is vrijwel afwezig in Mauretanië en er zijn in totaal ooit 5 mensen gekidnapped door een groep gevestigd in Mali en Algerije waar het land niet op voorbereid was, maar inmiddels wel mbv de franse militaire samenwerking.  Als je in het buitenland kitesurft zou ik sowieso iedereen aanraden een verzekering te nemen waar een ambulancevlucht bij zit. Bij de meeste reisverzekeringen zit dat er overigens ook wel bij.
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #38 Maart 29, 2011, 11:07:44
edit2Rapporteer  
Helemaal te gek Merijnhe. Ik denk inderdaad dat een paar pioniers, die iedereen vertrouwt, het gewoon van dichtbij moeten zien. Onbekend maakt onbemind blijkt maar weer. Voor het goeie eten wordt gezorgd door de senegalo-mauretaanse ex-kokkin van mn schoonouders die eerder in Dakar hebben gewoond. Verder wordt het veel vis, octopus, langoesten en voor jou kamelen barbecue.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #39 Maart 29, 2011, 21:54:38
edit2Rapporteer  
Ik zou er gezien de risico's en onzekerheden niet al teveel geld in steken. Op de beurs zou deze onderneming als "speculatief" te boek komen te staan.
Je moet je ook afvragen hoe je wekelijks 30 personen zover gaat krijgen dat ze bij jullie boeken.
aruba312

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #40 Mei 09, 2011, 13:17:54
edit2Rapporteer  
wat is de status van de plannen? Of ik het een goed of slecht idee vind, kan ik niet beoordelen maar zou zeker interesse hebben om langs te komen. In 2009 heb ik op het strand gestaan bij al die wrakken en dacht toen ook al dat dit een superspot zou kunnen zijn. Welke stuk strand heb je op  het oog? Nog ten zuiden van waar de trein weer naar het noorden gaat rijden? Ik heb me veilig gevoeld in Maurentania. Behalve de entree het land in dan. De bevolking is aardig en gastvrij, zeker landinwaarts in Zouerath, Choum, Chingghetti. Nouadhibou and Nouakchott is wat anders, daar hoef je het niet voor te doen. Succes met de plannen!
le chacal

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #41 Mei 09, 2011, 18:00:40
edit2Rapporteer  
We zijn nog in een vroeg (onderhandelings)stadium. We zijn bezig met het business plan. De enquête wordt in dit plan geïntegreerd. De overheid staat achter ons initiatief en zal zoveel mogelijk faciliteren: veiligheid, visa (ter plekke), grensovergang, maar ook het ter beschikking stellen van een stuk grond en de watervoorziening. Ons toekomstige kamp zal ten noorden van de stad komen te staan aan een ongerept stuk strand en een flat water zone. Excursies kunnen worden georganiseerd naar het scheepswrak gebied.  Of het project door zal gaan zal aan heel wat factoren liggen en aan de bereidwilligheid van de overheid woorden in daden om te zetten. Bedankt voor het invullen van de enquête:
http://www.surveymonkey.com/s/LJ39NTX
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #42 Juli 13, 2014, 14:21:15
edit2Rapporteer  
3 jaar verder, en t kitecamp is gekomen.

Mauretanie, Nouadhibou.
Ik vraag mij af of dit initiatief van dezelfde mensen is. Lijkt mij niet.
Locatie: L auberge des daulphin (thuisbasis voor de dolfijnen), in baie d e toiles (baai van de sterren).
Hoe kom je er: charter naar Las Palmas((NLP) -(NDB). Dan 10 persoons vliegtuigje.
http://forum.flysurf.com/bar/un-kite-camp-en-mauritanie-t70675-50.html

Ik zie regelmatig de fotos en windstatistieken op fb langskomen

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #43 Juli 14, 2014, 08:28:15
edit2Rapporteer  
T lijkt mij wel een interessante bestemming, kan me nog herinneren dat Bikiniisuit hier een jaar of 3-4 geleden ook al heen wilde. Ik zou t waarschijnlijk ook zo doen, slechter dan in Pointe Noir Congo kan volgens mij ook niet tenzij je in Libië of Somalië zit. En wat je zegt, als je het volk om je heen maar te vriend houd kom je een heel eind, allen heb je wel rekening te houden met een politieke situatie die nogal instabiel is, t is namelijk wel een land van de staatsgrepen. Wat er wel mooi aan vind is dat het wel altijd een seculiere staat is gebleven.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.