Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
laat het niet weten wat je stiekem wilt doen... of neem les het enige wat ik denk... commonsence gebruiken, geen domme dingen doen, lees alle andere topics met beginners vragen goed door... dan kom je tot de conclusie dat wat je nu gaat proberen niet slim is... zeker die klimharnas is no go... die gebruik je om te....... precies! vragen? lees beginners topics. suc6
|
|
|
ozone1
Geen avatar
|
oke. ik was vergeten te vertellen dat ik dan kitesurfles wil nemen. maar dat klim harnas is wel met een katrol en veiligheidshaak (dus zo'n ding dat je aan een touwtje trekt om het helemaal los te koppelen.) om het veilig te maken. ik heb eigenlijk wel alle beginners topic's wel doorgelezen. ook op andere forums zoals hanglos. maar ik bedoel het eigenlijk zo dat er bijvoorbeeld een goede manier is om een sprong te oefenen.
|
|
|
|
ozone1
Geen avatar
|
ja dat kan ook:p maar doe het toch maar veilig misschien lijkt het dat ik het advies niet opvolgt maar ik stel deze vragen meer uit eigen veiligheid + die van andere die naar me kijken. want ik wil deze mooie sport ook niet verprutsen om het zo maar te zeggen
|
|
|
JiePie
Geen avatar
Logs: 0 | 5 uur
|
Ozone Flow is leuk om te oefenen hoe een 'kite' precies in elkaar zit. Maar je moet gewoon lessen nemen. Setje kopen, dan kiten.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Springen op het land kan niet veilig als beginner en is compleet wat anders als op het water. Wil je leren kitesurfen is het wel een zeer goede oefening om te leren vliegeren en dat het liefst zo goed dat je alles met je ogen dicht kunt doen.
Varen op het board is maar een klein gedeelte van de skills die je moet hebben om te kunnen kitesurfen, zonder controle over je vlieger ben je nergens.
|
|
|
Idefixe
|
gewoon les nemen. Er zijn al weer scholen begonnen met het lessen. Als het goed is weet je na je les precies hoe je verder moet gaan. Vliegeren op het land is absoluut niet te vergelijken met het hele gebeuren op het water. Kitesurfmateriaal is ontwikkeld voor gebruik op het water en niet om als beginner te oefenen op het land. Het vliegeren met "handels" is geinig om het windvenster te verkennen maar als je aan een bar hangt wordt het echt een heel ander verhaal. Rondrijden op een brommertje is ook een heel ander ding dan je motor rijbewijs halen zullen we dan maar zeggen.....
|
|
|
|
ozone1
Geen avatar
|
aan dit advies heb ik wat behalve dan van eagle-jan.(kan ik wel tegen hoor. maak zulke grappen ook op school Grin) dus dan zouden jullie eigenlijk nog advieseren om een barretje te kopen/maken en daar aan hangen. misschien dan ook nog een mountainboard/buggy kopen? of dan gewoon gelijk maar een les?
|
|
|
El Banditos
|
nee geen barretje kopen, heb je niks aan kost geld wat je beter aan een les kan besteden.
Het antwoord op je vraag is dus gewoon heel simpel, niet zelf gaan klooien. Gewoon les nemen. De scholen zijn inmiddels al langzaamaan weer begonnen. Dus bel er een op, en neem les.
|
|
|
Eagle-Jan
|
tip 1 koop een 2lijns matrasvlieger 2 tot 3m met controlbar... en spelen maar
tip 2 leer kite+ harnas gebruiken tijdens een LES!!! Harnas is er in principe alleen maar voor bedoeld dat jij je handjes-armpjes kan ontspannen, zo dat je dus niet constant hoeft te hangen... (blijf je wel doen maar dan anders) ... inhaken zonder kite ervaring of les = potentieel dodelijk (jij gaat dan echt die kant op waar de kite je heen sleurt) als je niet kan vertrouwen op kennis van je safety systemen en of geen goed werkende release systemen heb in gebouwd.
tip 3 aan Eagle-Jan's advies heb je altijd wat aan!!! tip 4 indien je daar niet mee eens bent... volg tip 3!
btw... ik heb nooit gelest... maar in jouw geval zeker doen... wegens gebrek aan commonsence...
|
|
|
ozone1
Geen avatar
|
dat wil ik wel. maar het probleem is dat ik alleen in de vakantie les kan nemen. en daar heb ik er niet echt super veel van helaas. Ik heb ook al wel en 2 lijns vliegertje van 1.7 meter. met een zelf gemaakt control barretje. dan ga ik die ook weer gebruiken.
p.s. wat betekent commonsence? ben namelijk dyslexties
|
|
|
|
Idefixe
|
Op z'n plat Hollands: gebruik je gezonde verstand. Water en wind zijn mooie dingen maar kunnen ook levensgevaarlijke ingrediënten zijn om je in je vrije tijd mee bezig te houden. Ik ga bijna denken dat er ( door gebrek aan wind) iemand hier de boel behoorlijk in de maling neemt
|
|
|
franco
|
gewoon les nemen, en laat je alles goed uitleggen, ik zou voor prive les gaan heb je veel meer aan dan met drie man wachten tot je aan de beurt ben. en alles wat je nu uitgeeft kan je later niet meer besteden om een zet te kopen.
groeten franco.
en idefixe word weer tijd voor wind, vrouw roept ook al zal blij zijn als er weer wind staat voor je, nou dan weet je het wel he hahahahahaha.
|
|
|
Eagle-Jan
|
Op z'n plat Hollands: gebruik je gezonde verstand. Water en wind zijn mooie dingen maar kunnen ook levensgevaarlijke ingrediënten zijn om je in je vrije tijd mee bezig te houden. Ik ga bijna denken dat er ( door gebrek aan wind) iemand hier de boel behoorlijk in de maling neemt ja ik krijg ook zo'n gevoel...
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
en idefixe word weer tijd voor wind, vrouw roept ook al zal blij zijn als er weer wind staat voor je, nou dan weet je het wel he hahahahahaha.
Ja.. Loopt ze nu moeilijk?.. .
|
|
|
Eagle-Jan
|
Ja.. Loopt ze nu moeilijk?.. . tip... nooit te zuinig met glijmiddel... makes a difference
|
|
|
Idefixe
|
moet je dat dan onder je boardje smeren? ( hhmmppf heb tijdens m'n les toch niet goed genoeg opgelet )
|
|
|
ozone1
Geen avatar
|
Nu kan ik er denk ik wel een antwoord uit trekken. Les nemen gewoon. dus dat ga ik ook gewoon lekker doen.(hou het lekker veilig) alleen nog effe kijken waar. heeft iemand dan tips voor een goede, niet al te dure in de omgeving van Huizen? Voor de gene die niet weten waar Huizen ligt dat ligt bijna in Utrecht maar nog net in noord-Holland
|
|
|
Morres
|
Ja.. Loopt ze nu moeilijk?.. . OMFG ROTFL
|
|
|
Eagle-Jan
|
Neem les op autostrand... De beginners spot van NL. Met scholen zoals surfandsoul, challenge, kitesurfschool best, skylimit, en die nieuw komer... Ed. Hoe heet die ook alweer?
|
|
|
JiePie
Geen avatar
Logs: 0 | 5 uur
|
Neem les op autostrand... De beginners spot van NL. Met scholen zoals surfandsoul, challenge, kitesurfschool best, skylimit, en die nieuw komer... Ed. Hoe heet die ook alweer?
Haha, Kitesurfschool Element toch?
|
|
|
|