Vraag over Muiderberg

GreenCap

Berichten: 25
April 28, 2011, 16:04:21
edit2Rapporteer  
Hi Guys,

Zaterdag en zondag is er weer wind uit het oosten. Ik ben van plan om naar Muiderberg te rijden om daar los te gaan. Nu wil ik mijn vriendin meenemen die wel al kan kiten maar zeker nog beginner is.
Ik vroeg me het volgende af:

1. Op http://www.kitehigh.nl/spots staat muiderberg niet als een echte Oostenwind spot, maar als ik naar de geografische ligging kijk moet Muiderberg zeker bevaarbaar zijn met Oostenwind, klopt dit?

2. Is Muiderberg een geschikte spot voor een gevorderde beginner?

3. Moet je lid zijn van een club/organisatie om te kiten op Muiderberg?

Gr. GC
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 28, 2011, 16:24:35
edit2Rapporteer  
1. Op http://www.kitehigh.nl/spots staat muiderberg niet als een echte Oostenwind spot, maar als ik naar de geografische ligging kijk moet Muiderberg zeker bevaarbaar zijn met Oostenwind, klopt dit?


Het staat toch als vaarbaar aangemerkt? Enkel is het oranje gekleurd omdat de wind dan over Almere aan komt waaien en nooit zo strak is als dat hij volledig over open water aankomt waaien.

Hoe vlagerig het dan is en of het nog vaarbaar is hangt van de omstandigheden, de spot en je persoonlijke voorkeur af.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 April 28, 2011, 17:31:24
edit2Rapporteer  
Muiderberg is een goede spot bij Oosten wind. Je kunt eeuwig staan, dus goed voor gevorderde beginners, verder op het water staan korte goljes waar je goed op kunt springen en spelen.

Let op met parkeren, de politie deelt graag bonnetjes uit...

Mike
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 April 28, 2011, 17:39:42
edit2Rapporteer  
Wind komt met oost helemaal niet over almere maar over t gooi en over de brug  waardoor die vlagerig is.

Noord noord oost etc komt echt vanaf almere maar heeft genoeg tijd om weer stabieler te worden.

Anyway

1  .  Ja zekermogelijk
2.  Ja maar pas op voor overvliegende negerts
3.  Nee  dat hoeft niet.

En nog ff een headsup pas op voor de beginners.
En met oost is de wind vlagerig door t haventje de eerste 100m
GreenCap

Berichten: 25
Antwoord #4 April 29, 2011, 12:31:51
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de antwoorden! Wie weet tot a.s. weekend :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.