Klacht Local uit Enkhuizen

Haring High Richardt

Mei 09, 2011, 08:15:09
edit2Rapporteer  
Gasten lees dit goed en zorg dat deze mooie spot niet dichtgaat  ListenToMe  ListenToMe   ListenToMe

Wie de schoen past trekt hem aan

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.21150

hee daar gabbers,

ik had vandaag (zondag) een beetje ergenis.

van morgen op enkhuizen diverse kiters gezegt dat ze niks te zoeken hebben op het strandje bij sprookjes wonderland, dit is nu verboden gebied.
maar mijn mede kiters hebben hier natuurlijk weer schijt aan, nu woon ik zelf in enkhuizen en wil mijn home spot niet kwijt door een stel arogante knakkers.

nu heb ik het gevraagt volgende keer neem ik andere maatregelingen!!!!
je heb daar met knap weer niks te zoeken om dat er dan badgasten zijn en of komen, hoop dat iedereen dit nu eens snapt, en bij minder lekker weer ga ik daar ook wel eens heen, maar dan is er niemand die op het gras of strand licht, hou je zelf nu eens aan de regels en zorg er niet voor dat enkhuizen dicht moet voor kitesurfers.

wie de schoen past trekt hem aan, maar hoop dat men nu eens na gaat denken.
en voor mijn spelfouten

IK BEN DISLECTIES groeten franco andreazzoli.
On the Loose

Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #1 Mei 09, 2011, 09:30:23
edit2Rapporteer  
Goed gesproken Franco en thx Richard voor het openen voor een topic hierover:

Laten we hopen dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk word voor iedereen:

Als de zwem/drijf lijn (je weet wel zo'n lijn met van die witte ballen eraan) aanwezig is in het water bij het strandje tegenover Sprookjes Wonderland is kitesurfen daar VERBODEN!!! ListenToMe ListenToMe ListenToMe

Kitesurfen in Enkhuizen: starten en landen doe je op het grasveld en bij de steigers ga je het water in!!!

Bij de kitesurfers uit Noord-Holland die ik ken is dit algemeen bekent volgens mij...

Lijkt mij ook niet echt logisch om tussen de zonnende papa's, mama's en hun spelende kinderen je kite op te laten.... dan over de kinderhoofdjes het water in te lopen en dan te gaan kitesurfen, maargoed wie ben ik...

Dus kitesurfers die daar regelmatig kiten, mocht je bij het strandje kitesurfers zien, spreek ze daarop aan en leg de regels op een rustige manier aan ze uit, lijkt mij dat ze dan wel begrip hebben voor de zaak.

Enkhuizen is een topspot, en dat moet het blijven ook!!! ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Flyingtrunkie

Antwoord #2 Mei 09, 2011, 10:14:38
edit2Rapporteer  
Om dat starten wat aantrekkelijker op het grasveld te maken, zou het goed zijn om daar wat ruimte te creeeren, middels het gras wat op het achterliggende stuk staat (een meter hoog!), kort te houden.... Normaal is het al niet ideaal om te starten daar, maar gisteren was het, vanwege de richting helemaal drama op dat smalle stukkie..
franco

Antwoord #3 Mei 09, 2011, 17:19:21
edit2Rapporteer  
marco ik ben het met je eens, gras maaien en de houte vlonders verbeteren want die vind ik persoonlijk gevaarlijk.
wat nog beter zou zijn is een normale instap zo als op het strandje waar nu niet meer mag kiten(inverband met de badgasten) en ja mischien ook eens de autos niet zetten waar ik mijn kite moet oplaten zou ook top zijn, maar ja gemeente enkhuizen doet er niks mee.
in mijn vacantie ga ik wel eens bij de gemeente polsen of ze er wat mee doen willen, ps ik wordt zo als eens gevraagt geen vertegenwoordiger voor enkhuizen want heb hier geen tijd voor maar denk dat we er wel een moeten hebben, als ik wat kan berijken bij de gemeenten horen jullie dit natuurlijk weer via ons toppic, groeten franco andreazzoli local van spot enkhuizen!!!!!!!
Merijnhe

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Mei 09, 2011, 17:48:55
edit2Rapporteer  
Blijkbaar heb ik in een verkeerde stukje forum gereageerd ....

@ Franco:
Hi Franco, ik ben de afgelopen maanden een paar keer wezen kiten bij Enkhuizen = relaxte spot voor de wat oostelijke windrichtingen. De eerste keer dat ik naar de spot ging (ver voordat het zwemseizoen is geopend zeg maar), zag ik meteen een wit bord met verboden te kiten, maar zonder enige specificatie waar dat geldt en vanaf wanneer en er werd volop gekite vanaf het strandje dus dat ging OK.

Op KH Spots http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Enkhuizen staat dat er vanaf 1 juni een kiteverbod geldt vanaf 1 juni. Ik heb op het strandje wel eens een kiter gevraagd hoe dit zit en hij beaamde dat het vanaf 1 juni geldt. Nu is het nog niet zover en ben ik nog in de veronderstelling dat er dus gewoon gekite mag worden. Jouw bericht lezende lijkt het erop dat dit niet klopt.

Ik stel het op prijs dat je andere kiters op de regels wijst en ik ben het er helemaal mee eens dat je sowieso niet moet kiten waar wordt gezwommen ..... maar hoe komen we er achter wat er voor regels zijn, voor welke plek wel/niet en voor welke periode wel/niet? Het is mij echt nog niet duidelijk hoe het werkt op Enkhuizen.

Graag nog ff je reactie en wellicht dat iemand jouw informatie dan in de spot-info op http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Enkhuizen kan plaatsen?

Thanks en groeten
Idefixe

Antwoord #5 Mei 09, 2011, 18:11:46
edit2Rapporteer  
Even voor de duidelijkheid :
Het kitesurfen @ Enkhuizen heeft nog steeds GEEN legale status. Er wordt hier gesproken van een gedoogsituatie. Uit eerder overleg tussen NKV / RWS is echter wel gebleken dat Enkhuizen in aanmerking kwam voor een BPR ontheffing. De volgende stap is dan de NB / Natura 2000 ontheffing.
Voor Natura 2000 is de locatie goedgekeurd en zal deze worden opgenomen in het beheerplan.

De locatie Enkhuizen is op veel punten voor het kitesurfen te verbeteren. Inderdaad is de start en landings zone erg krap. Daarnaast is er nou niet echt sprake van een "goede / veilige toegankelijke oever" . Vanuit de NKV willen we daar graag wat aan gaan doen en we hebben daar best wel middelen voor . We moeten echter eerst een officiële status als kitesurflocatie hebben voordat je daadwerkelijk toestemming krijgt om 1 en ander te gaan veranderen / verbeteren.

Officiele afspraken zijn er nu dus (nog) niet te maken. Over het algemeen is er de laatste jaren sprake van een soort van ongeschreven "afspraak" . In de zomermaanden vanaf 1 mei tot het einde van het badseizoen wegblijven van het strandje bij het sprookjesbos.
Let op : we spreken hier van een gedoogsituatie. In geval van overlast zal er worden "gehandhaaft" en daar zit niemand op te wachten!
franco

Antwoord #6 Mei 09, 2011, 18:20:19
edit2Rapporteer  
merijnhe ik denk dat idefixe nu al een duidelijk antwoord heeft gegeven.
dus bij oost gewoon recht door bij de slagboom op het grasveld, en in de winter gewoon weer lekker op het strandje of nog steeds bij het gras veldje.
en idefixe ook ik wil eens naar de gemeente gaan of er wat gedaan kan worden aan het hoge gras, en aan de steigers, ik betaal me namelijk scheel in deze gemeent aan belastingen, dus vind ik dat ze ook wel wat mogen doen voor onse sport.
On the Loose

Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #7 Mei 09, 2011, 19:44:44
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens gehoord (of het waar is weet ik niet) dat het stukje land van een boer is...

En niet van de Gemeente...

Steigers zijn inmiddels wel gerepareerd das al een hele verbetering ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.