Kitesurf verbod Stellendam nabij natuurgebied de Kwade Hoek

boswachter

Geen avatar

Berichten: 3
Mei 12, 2011, 11:34:02
edit2Rapporteer  
beste kitesurfers,

Mijn naam is Tom en ben boswachter handhaving bij Natuurmonumenten.
graag wil ik u wijzen op het volgende:

Met enige regelmaat word er gekite op het kustwater nabij de visafslag te Stellendam.
Dit is echter geen toegestaande plaats. Dit omdat  het grenst aan het natuurgebied Kwade Hoek waar vooral met laagwater duizenden vogels hun voedsel zoeken.
Bij de parkeerplaats is een bord geplaats waarop wel de toegestaande plaatsen staan. (Brouwersdam/ Oostvoorne).
We doen het niet graag maar bij overtreding  zal proces verbaal worden opgemaakt. Dus graag het verzoek om hier niet meer te kiten.
Alvast bedankt voor de medewerking en veel plezier met jullie mooie hobby!

Met vriendelijke groeten,
Tom Visser
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Mei 12, 2011, 11:39:20
edit2Rapporteer  
Super dat je dat even hier meldt! Ik blijf er voortaan weg Tongue
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Mei 12, 2011, 11:40:37
edit2Rapporteer  
Er is geen uitzondering te maken voor alleen het hoekje direct naast de haven?
Dat is namelijk de enige plek in de regio waar goed gekite kan worden met wind uit Oost tot Zuid-Oost.
boswachter

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #3 Mei 12, 2011, 11:53:47
edit2Rapporteer  
Nee, helaas kunnen wij geen uitzondering maken.
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #4 Mei 12, 2011, 11:58:23
edit2Rapporteer  
jammer was een leuke stek.

Vraag me alleen af waarom wel de wandelaars (vaak met hond) nog wel het gebied in mogen.. of is dit nu ook afgelopen?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Mei 12, 2011, 12:51:46
edit2Rapporteer  
niet lullig bedoeld, en misschien heb ik het mis?
 maar hoe kan het dat iemand van een organisatie, welke niet tot een overheid behoort(is dat dus zo of niet?) nou boswachter zijn/worden en boetes schrijven(ik weet vna BOA's maar toch)?
Niet lullig bedoeld, en het is zelfs erg goed dat je de tijd neemt om hier te registreren én te reageren Smiley
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 Mei 12, 2011, 13:33:31
edit2Rapporteer  
Klasse van de boswachter  ThumpsUp om men toch zo even te waarschuwen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2  dus gewoon niet meer kait'n daaro  Roll Eyes
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Mei 12, 2011, 13:38:37
edit2Rapporteer  
beste kitesurfers,

Mijn naam is Tom en ben boswachter handhaving bij Natuurmonumenten.
graag wil ik u wijzen op het volgende:

Met enige regelmaat word er gekite op het kustwater nabij de visafslag te Stellendam.
Dit is echter geen toegestaande plaats. Dit omdat  het grenst aan het natuurgebied Kwade Hoek waar vooral met laagwater duizenden vogels hun voedsel zoeken.
Bij de parkeerplaats is een bord geplaats waarop wel de toegestaande plaatsen staan. (Brouwersdam/ Oostvoorne).
We doen het niet graag maar bij overtreding  zal proces verbaal worden opgemaakt. Dus graag het verzoek om hier niet meer te kiten.
Alvast bedankt voor de medewerking en veel plezier met jullie mooie hobby!

Met vriendelijke groeten,
Tom Visser

Tom,

netjes en sympathiek geformuleerd! ThumpsUp

ps. helaas zijn er altijd wel een paar figuren die vinden dat dit niet voor hun van toepassing is ..... Angry
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #8 Mei 12, 2011, 16:32:23
edit2Rapporteer  
Niet dat ik er ooit geweest ben, maar vind dit een hele nette waarschuwing!!!!!
guido

Berichten: 38
Antwoord #9 Mei 12, 2011, 18:22:57
edit2Rapporteer  
Zo kan het dus ook :-)
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #10 Mei 12, 2011, 21:42:32
edit2Rapporteer  
Goed dat het hier gemeld wordt.  Iedereen had het natuurlijk kunnen en moeten weten, deze site, maar ook de site van het NKV laten het duidelijk zien.

De Kwade Hoek is een vogel gebied en volgens mij mag je alleen op de paden wandelen en moeten honden aangelijnd zijn. Onze kites horen daar niet thuis.

Punt van kritiek is wel dat je met ONO ander half uur moet rijden naar Vrouwendorp om te kunnen kiten, terwijl er op de grevelingen of het haringvliet ruimte zat is waar je dan prima uit de voeten kan. Je maakt het zo extra aantrekkelijk om naar Stellendam te gaan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Mei 13, 2011, 09:18:35
edit2Rapporteer  
Sjonge jonge jonge.... Weer een stek minder, zeker een lepelaar op de spot gespot. Kinderen maken ook lawaai en lopen los, worden die daar ook geweerd? Ik zie het probllem niet, heb nog nooit last van een birdstrike gehad... Op schiphol lopen ook veel vogels rond, het vliegverkeer word daar ook niet plat gelegd, integendeel daar gooien ze met vuurwerk. Maareh bedankt voor het waarschuwen!
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #12 Mei 13, 2011, 10:24:00
edit2Rapporteer  
@ erik veel plekken op de grevelingen zijn eigenlijk ook verboden met uitzondering van grevelingendam dit is gedoogd..

haringvliet is officieel toch ook niet toegestaan?? of wel kan ik daar eens wat vaker gaan kijken
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #13 Mei 13, 2011, 11:12:14
edit2Rapporteer  
Sjonge jonge jonge.... Weer een stek minder, zeker een lepelaar op de spot gespot. Kinderen maken ook lawaai en lopen los, worden die daar ook geweerd? Ik zie het probllem niet, heb nog nooit last van een birdstrike gehad... Op schiphol lopen ook veel vogels rond, het vliegverkeer word daar ook niet plat gelegd, integendeel daar gooien ze met vuurwerk. Maareh bedankt voor het waarschuwen!

Eagle Jan , kweek nou eens niet weer een discussie, respecteer het gewoon en laat je eigen, soms ondoordachtte en onzinnige mening eens achterwege, die vergelijkingen van kinderen en Schiphol slaan werkelijk nergens op.

als jij in een vliegtuig start wil jij dan tijdens de start een gans in je motor hebben? logisch dat ze ze wegjagen.

punt.


Tom, bedankt!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 Mei 13, 2011, 11:27:05
edit2Rapporteer  
Netjes en mooi geformuleerd Tom. Het is een mooie waarschuwing en iedereen die nu nog het gebied in wil knallen gewoon bekeuren. Wij kiters ergeren ons ook aan de personen die denken dat ze alles mogen maar kunnen dit helaas niet tegen houden.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #15 Mei 13, 2011, 19:17:08
edit2Rapporteer  
@Iw@n

Ik bedoelde ook dat het niet mag op het Haringvliet of Grevelingen terwijl het best zou motten kenne. Dus moet je of ver rijden of de regels ergens overtreden.
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #16 Mei 13, 2011, 20:09:44
edit2Rapporteer  
@erik ok dan is het duidelijk.. ja snap dat van haringvliet en grevelingen ook niet waarom het daar niet op meer plaatsen is toegestaan. Er is ruimte zat
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Mei 13, 2011, 20:37:58
edit2Rapporteer  
Tsja, daar verstoort het kitesurfen ook de vogelrust terwijl er wel gewoon gemotoriseerde pleziervaart is toegestaan. Zolang onze kites bij de vogelliefhebbers bekend blijven staan als equivalent van een roofvogel of vogelverschrikker zal daar helaas weinig verandering in komen.
boswachter

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #18 Mei 13, 2011, 22:33:17
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Super te horen dat julie reacties over het algemeen positief zijn.
Natuurlijk verstoren julie niet alleen de vogels maar is het vooral als er dicht langs de platen gekite word. Motor en zeilboten steken vaak wat dieper en blijven water verder van de platen, vandaar. Voor de geintreseerde: alle wadvogels kunnen alleen met laag water als de platen droogvallen hun voedsel zoeken. Het is daarom belangrijk dat er op bepaalde plaatsen ( waaronder de Kwade Hoek) de rust gewaarborgt is. Hopelijk hebben jullie daar begrip voor. Maar als ik jullie reacties lees ben ik daar niet bang voor.

Groet!
Tom
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #19 Mei 13, 2011, 23:16:52
edit2Rapporteer  
@ evan.. heb wel een gehoord dat juist door de pleziervaart de vogels uitgeweken zijn naar de grevelingendam (battenoord) daar is vorig seizoen een bepaald fuut naar toegevlucht..

maar goed we moeten het maar doen met de plaatsen die wel legaal zijn.. Ben in ieder geval blij dat Tom de boswachter de moeite heeft genomen ons te waarschuwen


chico

Berichten: 1112
Antwoord #20 Mei 14, 2011, 17:55:02
edit2Rapporteer  
Was net eens van plan om daar te gaan kiten maar helaas mag dus niet. Tom doet zn werk en daar valt wat voor te zeggen. Stiekem hoop ik wel dat er flinke bezuinigingsronden bij de overheid komen Smiley
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #21 Mei 15, 2011, 00:14:38
edit2Rapporteer  

Tom, goed dat je hier de tijd hebt genomen om het even te melden,super  ThumpsUp
chico

Berichten: 1112
Antwoord #22 Mei 17, 2011, 20:29:20
edit2Rapporteer  
Daaaaaaag boswachters

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9811413/__3000_banen_weg_bij_EL-I__.html
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #23 Mei 18, 2011, 14:25:58
edit2Rapporteer  
Eey duidelijk verhaal Tom.. Er zal altijd discussie zijn over het wel of niet verstoren van de vogelrustgebieden.. storen we nou echt zo erg? Is dit na één onderzoekje op de Grevelingen gelijk de harde waarheid? Wij kitesurfers zijn echt natuurliefhebbers, we genieten van de omgeving en vrijheid op een zeer milieu bewuste manier.

In feite is de industrie die daar oprukt toch de grote veroorzaker van het gedrang om nieuwe natuurgebieden, qua ruimte maar vooral vervuiling . Als je bedenkt dat het Oostvoornsemeer vroeger ook tot de slikken van Voorne behoorde.
Dit stuk zee is eerst uitgezogen en toen afgesloten om maasvlakte 1 te realiseren.

Nu is er gewoon toestemming gegeven voor een maasvlakte 2.. Gevolg autostrand autoloos de strandtent  zeemeeuw moest verdwijnen. Het is toch wel vreemd dat in feite de industrie (lees geld) veel belangrijker zijn dan de recreatie (lees mensen) en de vogels in dit gebied.. Maar we schijnen er niets tegen te kunnen doen.. op naar Maasvlakte 3 ???

Bedankt Tom voor je faire reactie op dit forum

Fred
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #24 Juni 04, 2011, 07:51:53
edit2Rapporteer  
Zag dat er gisteren vol op gekite werd op Stellendam.  Dat mag niet mannekes! Rij toch gewoon naar de Brdam.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.