naish shift bar 2006 op torch 2010?

jorandb

Berichten: 56
Logs: 0 | 106 uur
Mei 16, 2011, 15:35:00
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik heb van de week een naish Torch 2010 gekocht, ik had een torch uit 2006 waar een bar bij zat.
nu was ik gister aan het kijken of de lijnen goed zaten ergens op een grasveld, maar nu zat mijn 5de lijn echt heel strak... kan ik deze zomaar verlengen? want ik moet hem nu best wel strak trekken om hem vast te maken Huh
 en ik zie dat de shiftbars van nu een veel groter depower gedeelte hebben kan ik dit bij die van mij ook afstellen of is dat niet mogelijk?

gr Joran
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Mei 17, 2011, 09:03:46
edit2Rapporteer  
Torches kun je op alle Naish shift barren vliegen.

Bij een goed afgestelde bar staat de 5th in principe gelijk goed. Heb je het in de lucht gecontroleerd ? Bij maximale power op 12 uur gaat de 5th vanaf de splitsing in twee powerlijnen naar de kite een klein beetje doorhangen. Verlengen van de 5th zou ik aan de kitezijde doen. Gewoon een pigtailtje erop (larkshedden) zetten.

Tegenwoordig is de depowerslag op de depowerlijn inderdaad groter. Ik trek mijn depower eigenlijk nauwelijks meer aan maar vaar in vlagen gewoon wat verder van de bar. Nauurlijk kun je gewoon met een strap blijven vliegen, dan depower je gewoon wat eerder. Ik heb de 2010 Torch ook op de 2007 dd bar gevlogen en dat gaat prima hoor, ik moest wel de stuurlijnen op maximale lengte zetten en heb zelfs het knoopje opgeschoven naar de zwarte krimpkous aan het uiteinde van de leaderlines.
jorandb

Berichten: 56
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #2 Mei 19, 2011, 11:10:41
edit2Rapporteer  
thanks Marcel,

Ik heb dinsdag even getest in de lucht, ik heb mijn stuurlijnen ook op het laatste knoopje gezet dan staat die inderdaad beter.

ik vind mijn 5th lijn toch iets te strak dus ik ga even testen van de week na het verlengen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.