|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
backrol, raily, frontrol .... ? dat is tenminste voor mij het geval, hooked in raily nou onder de knie, dus unhooked beginnen, en daarna frontrol / loopen
|
|
|
R.B.
|
1) sprong 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 2) sprong 25 kn tot 45 kn de betere riders 3) sprong tail grab 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 4) sprong tail grab 25 kn tot 45 kn de betere riders 5) backroll 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 5) backroll 25 kn tot 45 kn de betere riders 6) toeside varen de gemiddelde rider 7) verkeerde been toeside varen de betere riders 8) 360 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 9) 360 25 kn tot 45 kn de betere riders 10) kiteloop 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 11) kiteloop 25 kn tot 45 kn de betere riders 12) frontroll 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 13) frontroll 25 kn tot 45 kn de betere riders 14) one footer 20 kn tot 35 kn de betere riders 15) deadman 20 kn tot 35 kn de betere riders 16) backroll kiteloop 15 kn tot 25 kn de gemiddelde rider 17) backroll kiteloop 25 kn tot 45 kn de betere riders 18) railey 15 kn tot 30 kn de betere riders 19) unhooked 360 15 kn tot 30 kn de betere riders 20) unhooked backroll 15 kn tot 30 kn de betere riders 21) board off 20 kn tot 35 kn de betere riders 22) uitgehaakte kiteloop 15 kn tot 30 kn de betere riders 23) F-16 15 kn tot 30 kn de betere riders 24) handlepass 15 kn tot 30 kn de betere riders 25) s-bend 15 kn tot 30 kn de betere riders 26) tail glide 15 kn tot 30 kn de betere riders 27) jesus walk 20 kn tot 30 kn de betere riders 28) slim chance 29) flat 3 30) blind judge 31) kiteloop handlepass
Dit is wat ik zo uit me hoofd kan opnoemen. Er is vast nog veel meer en variaties met sprongen. Dit is trouwens ook een inschatting van de hoeveelheid knopen wind, de helft van deze tricks kan ik ook niet dus daar weet ik het ook niet precies van.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
hey Robin. leuk lijstje! Doe ff tooside=toeside en grap=grab, slim change=slim chance, raily = railey dan is dat ook maar in orde...
|
|
|
R.B.
|
Als jij het nu uit je post haalt ziet niemand er wat van hahahaha
|
|
|
BURN-E
Geen avatar
|
Hey RB, thx voor lijstje! ik heb het even anders opgelijst om gemakkelijk te kunnen aanpassen. Kunnen het achteraf nog terug goed oplijsten.. JUMP JUMP TAILGRAB TOESIDE VAREN AERIAL TRANSITION * BACKROLL VERKEERDE BEEN TOESIDE VAREN 360 BACKROLL TRANSITION * DOWNLOOP * KITELOOP FRONTROLL ONE FOOTER DEADMAN BACKROLL KITELOOP RAILEY RAILEY KITELOOP UNHOOKED 360 UNHOOKED BACKROLL BOARD OFF UITGEHAAKTE KITELOOP F16 HANDLEPASS S-BEND TAIL GLIDE JESUS WALK SLIM CHANCE FLAT 3 BLIND JUDGE KITELOOP HANDLEPASS *added tricks : DOWNLOOP, AERIAL TRANSITION, BACKROLL TRANSITION dit is uiteraard nog megahard aanpasbaar!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Beetje vreemde volgorde, maar ok....
Denk dat het ook beter is om een trick-boom te maken met vertakkingen als je het compleet wilt doen.
Dan krijg je dus zoiets:
Unhooked > railey > Unhooked frontroll >S-bend > S-2-blind > Frontmobe etc
|
|
|
Idefixe
|
Backroll / Kiteloop ?
Backroll is een achterwaartse rotatie ( zonder lift van je vlieger) Bij een kiteloop krijg je automatisch lift van je vlieger. Backroll / Kiteloop moet dus zijn Backloop/kiteloop. Doe je 'm uitgehaakt heb je een F16. Verder ben ik wel een voorstander van de manier die Evan omschrijft. bijv.: Raily ( hooked) ,, ,, ,, ,, Grab ,, ,, ,, ,, towside landen ,, ,, ,, ,, 2 blind ,, ,, ,, ,, front roll / back roll Raily unhooked ,, ,, towside landen ,, ,, 2 blind ,, ,, Voorwaartse rotatie ( S-bend)
enz enz
|
|
|
|
martijnc
|
wat is het verschill tussen backroll en 360 dan?
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
backroll is beetje schuin, 360 meer rechtop. Kan soms wel op elkaar lijken.
Backroll kan ook prima met alleen pop, zonder insturen vd kite. 360 doe je met lift.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Doe er dan gelijk effe een soort uitleg bij want van de meeste kreten die ik af en toe hoor begrijp ik in ieder geval geen donder Kite nu zo'n 10 jaar maar begrijp er meestal geen barst van als de jonge goden het over bepaalde tricks hebben.
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
WIL JE ER EEN UITLEG BIJ. KIJK MAAR EENS OF JE DIT SNAPT!
313: Heelside Raley with a frontside handle-pass 360
313 5: Heelside Raley with a frontside handle-pass 540
90210: Toeside Raley with a frontside handle-pass 360
911: A shifty Raley
Ailey: an accidental raley or an air raley without landing.
Air Raley: Board is thrown out behind the rider and above the head in a “Superman” fashion
Batwing: Toeside Raley with an Indy grab
Batwing to Blind: Toeside Raley with a backside 180.
Bee Sting: A Vulcan where the rider grabs melan like a Hoochie Glide on the way down
Big Wurm: A toeside Front Roll with frontside 540. Handle is rotated above the head
Blender: A wrapped Heelside Backroll
Blind Judge: Heelside Raley with a backside 180
Blind Pete: A toeside back roll with backside 360
Crook: Whirlybird with a rewind 180 to fakie.
Crow Mobe: A toeside front roll with frontside 360.
Crow Mobe 540: A toeside front roll with frontside 540
Diesel: A toeside Front Roll with a frontside 360. Handle is rotated above the head
Discombobulator: A wrapped Heelside Backroll with a frontside 540
Double Back Roll: A heelside double Backroll
Dum Dum: A toeside front roll with backside 360.
Dum Dum 540: A toeside front roll with backside 540.
Elephant: A Scarecrow with a rewind 180 back to forward
Fat Chance: A switchstance heelside front flip with a frontside 360
|
|
|
|
alexander1965
Logs: 0 | 4 uur
|
Kan iemand ook de links van videofilmpjes bij de tricks zoeken of plakken? Lijkt mij een mooie rubriek om toe te voegen aan "wat je moet weten bij kitesurfen" en dan een onderdeel met videouitleg. Is dat mogelijk moderators?
|
|
|
|
WilliamSean
Logs: 0 | 3 uur
|
Ik denk dan meteen aan een soort online voting systeem voor tricks waar kiters tussen 2 tricks of reeksen van trics kunnen aangeven welke moeilijker is.
|
|
|
|
alexander1965
Logs: 0 | 4 uur
|
Zou inderdaad een moi overzicht opleveren en dan gerelateerd aan de niveau van beginner tot pro. En dan de filmjes erbij.
|
|
|
WilliamSean
|
Ik denk dan meteen aan een soort online voting systeem voor tricks waar kiters tussen 2 tricks of reeksen van trics kunnen aangeven welke moeilijker is.
Ik heb vanavond een concept versie met voting algeritme gemaakt. Het wordt een site waarop je een video kan delen waar andere gebruikers dan tussen kunnen kiezen. Zodoende ontstaat er een top-lijst van tricks. De videos wil ik verdelen in een aantal categorien die bij de keuring van de website ingedeeld worden. De eerste versie heeft de verdeling nog niet, daardoor kun je alleen losse tricks uploaden. (Algeritme kost teveel tijd om het om te schrijven en ik wil online) Vanaf nu hoef ik het profielen gedeelte nog uit te breiden en het design van een vriend eroverheen. Dan zoek alleen nog hosting (.NET) Iemand?
|
|
|
Marco B.
Moderator
Logs: 0 | 1754 uur
|
heb wel hosting voor je. PM me maar ff.
Heb er ook nog wel een leuke domeinnaam voor: kitesurftricks.nl
|
|
|
brian
Logs: 0 | 8 uur
|
Er was toch al een site hiervoor? Heb er zelfs een account op. Je had het ook voor skateboarden, snowboarden, surfen en kiten allemaal op dezelfde site.
Oja oja, slowtrick.com
Dat zal je best helpen denk ik. Al is wat op dit forum zelf ook wel leuk. Alleen word ie miss best zwaar voor je mob met allemaal filmpjes? Weet niet hoe dat werkt.
|
|
|
WilliamSean
|
Er was toch al een site hiervoor? Heb er zelfs een account op. Je had het ook voor skateboarden, snowboarden, surfen en kiten allemaal op dezelfde site.
Oja oja, slowtrick.com
Dat zal je best helpen denk ik. Al is wat op dit forum zelf ook wel leuk. Alleen word ie miss best zwaar voor je mob met allemaal filmpjes? Weet niet hoe dat werkt.
Lol, die site stond al in mijn screenshot zelfs haha. Maargoed heb even naar de site gekeken en die is toch wel wat anders dan mijn website. Slowtrick.com baseert de rank op basis van het aantal likes van een video. Mijn systeem doet dat op basis van het beter zijn dan een andere trick. Dus als de nummer 1 trick van de site verliest van een trick die nog geen enkele andere beoordeling heeft gehad wordt de nieuwe trick de nieuwe nummer 1, ook al heeft hij maar "1 like". Als die nieuwe trick daarna verliest van de nummer 3 van de site zal dat verlies weer gecompenseerd worden en ga zo maar door. heb wel hosting voor je. PM me maar ff.
Heb er ook nog wel een leuke domeinnaam voor: kitesurftricks.nl
Ik stuur je zo een pm.
|
|
|