Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Ze gaan zo meer richting de Fuel en op zekere hoogte ook de Hadlow Pro qau plaatsing van de struts. Ik denk dat de hele gedachte hier achter is dat onder het agressievere stuur gedrag wat je krijgt met een c-shape de kite wat meer stabieler wordt.
Ik kan het mis hebben maar zoiets denk ik dan.
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
Leuk dat vergelijken van uitvoeringen per jaar. Even een vergelijk gemaakt van de Park, maar zie minder drastische veranderingen dan bij de Torch, hoewel ze toch een dieper profiel belooft hadden in 2012.....
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Nou er zit anders wel degelijk een stuk dieper profiel in. Moet je het wingtip gedeelte is zien, die is een stuk groter en vierkanter. Daardoor wordt het profiel automatisch een stuk dieper.
Je kon het ook al zien op de foto's van de 2012 Park.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Sorry Evan, maar 2005 (1ste) was nou niet zo'n hele beste kite. Leken wel een maat kleiner qua power.
Nooit gevaren en gelukkig maar ook zo te horen, vreemd dat het nog zo'n succesvolle serie is geworden na zo'n mislukte 1e kite. Die Park zit er toch wel aardig anders uit hoor, vooral veel bredere tips!
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Net even 2 dezelfde productfoto's gepakt en naast elkaar gelegd en je ziet inderdaad duidelijk dat beide struts meer naar de tip zitten. Er is nu dus meer veranderd dan tussen de 2010 en 2011 versie alleen wat dat voor de vliegeigenschappen doet moeten de de testverslagen afwachten of een paar weekjes geduld hebben en het zelf testen! Ook maar een totaalplaatje erbij gedaan, goed te zien dat voor het eerst de struts drastisch van plek veranderd zijn. als dat maar goed gaat Ik heb de 2012 Torch 10 mtr afgelopen zaterdag op Schreef getest en daarna gelijk mijn eigen 9mtr C4 om het verschil te voelen. Ik heb altijd Fuels gevaren en vaar nu de C4. Helaas was de wind aanlandig met behoorlijke baken. In vergelijking met de C4 heeft de Torch iets meer bardruk waardoor je gelijk voelt waar de kite staat. Ik had het idee dat ik met de Torch hoger kon springen, maar dat is altijd moeilijk in te schatten. Ik had wel het dubbele aan hangtime. Ik had gewoon de tijd om een Thee kransje te doen. De Torch zweeft lekker naar beneden. De C4 valt iets meer naar beneden. Ik heb een paar loops gemaakt en die gaan lekker. Helemaal voor een 10. De kite flapperd niet zoals de C4 en de eerdere Fuels en vangt je lekker op naar de loop. Tijdens het testen viel me wel op, als ik te weinig druk in de kite had doordat ik teveel op de rail trapte en in het schuim van een golf kwam dat de kite snel in het windvenster wegzakte, waar de C4 in dat geval stabiel blijft staan. Ik kwam ook tot de conclusie dat de Torch veel sneller stalt dan de C4 en dat vind ik zelf wel een nadeel. Wanneer ik de kite midden in het windvenster parkeerde had ik lekker veel druk en had je echt boardje nodig om de druk uit de kite te halen, maar dat mag je van een C-kite verwachten. Ik vond het in ieder geval geen straf om er mee te varen. Nu nog eens de Park testen
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
Altijd gedacht dat een dieper profiel te maken had met de "C-shape" vorm Hoe dieper de C hoe dieper het profiel. Dacht altijd dat de afstand tussen LE en TE aangegeven werd door de AR Maar goed, je leert continu bij hier
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Sorry Evan, maar 2005 (1ste) was nou niet zo'n hele beste kite. Leken wel een maat kleiner qua power.
Nooit gevaren en gelukkig maar ook zo te horen, vreemd dat het nog zo'n succesvolle serie is geworden na zo'n mislukte 1e kite. Mislukt is een groot woord: het was een kite die niet zonder 5th lijn gevlogen kon worden. Volgens mij was de afstelling van die 5th standaard niet goed, en hebben weinig mensen de moeite genomen om er wat aan te doen. Het was het antwoord van Naish op de zeer populaire North Vegas 2004 toen.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Zojuist een interview gelezen met Damien Girardin, de Fransoos die sinds 2004 bij het ontwerpen van de Naish kites is betrokken, en in 2006 hoofdontwerper is geworden. Hij heeft de (kite)wereld verreikt met de sigma shape, en is ook al jaren verantwoordelijk voor de Torch.
In het interview legt hij precies uit waarom de tips van de Torch tussen de 10 en 15cm zijn ingekort t.o.v. het 2011 model.
De grootste veranderingen heeft de Park doorgemaakt: de kite is behoorlijk aangepakt. O.a. de bardruk is een stuk hoger gemaakt, low-end verbeterd alsook de stabiliteit is toegenomen. De basis voor het ontwerp is overigens de Torch: de panelen tussen de drie middelste struts komen zelfs overeen.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Leuk, maar waar kunnen wij stervelingen dat ook lezen?
Wie ist Ihren Deutsch?
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
Leuk, maar waar kunnen wij stervelingen dat ook lezen?
Duits blad Kiteboarding.eu En hij schrijft ook dat hij nog meer aparte ideen heeft voor de komende jaren.......
|
|
|
|
Hard2Handle
Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
|
This year, we're stoked to bring you some of the most innovative gear we have ever designed. From the new shapes in twintips, surfboards and kites to the rising stars in our Naish Team, it's going to be one helluva ride. The new website features in-depth product descriptions and behind-the-technology features, as well as videos to see the kites in action. Check out the entire collection at: www.naishkites.com
|
|
|
|
|
|
Hard2Handle
Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
|
Naish News:
Shift System - Industry leading 5-line system for the Torch
The Shift System returns with world champion performance and seamless functionality. The Shift System is renowned for having complete control over the leading-edge arc for hooked-in and unhooked C-kite riding. The 5th-line design offers immediate relaunch capabilities for use in competition and extreme light winds. The Shift System focuses on simplicity and cleanliness. Rider input led to above-the-bar trim adjustment. The trim line is a single PU-coated line that is ultra-durable and minimizes excess bulk in the middle of the bar. The 13m front lines, coupled with the unidirectional 5-line design was developed with the legendary Torch in mind. For 2012, the Shift System clearly maintains its status as the world’s leading 5-line control system. Features: • Auto-orientation Smart Loop • Single PU-coated trim line • Above-the-bar front line trim adjustment • Through-the-bar leash • Wide leash with “low force” quick release • Internal back line trimming • Ultra-soft Powerflex bar ends • High texture embossed grip • Vario bar end adjustment 18”-20” (45-51cm)
|
|
|
kiter.raphael
Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
|
had het al eens ergens gepost weet niet meer waar maar . weet iemand waarom er geen stopper meer op zit . was naar mijn idee een hele fijne bar geworden en heel lekker varen zo met een stopper.?
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
had het al eens ergens gepost weet niet meer waar maar . weet iemand waarom er geen stopper meer op zit . was naar mijn idee een hele fijne bar geworden en heel lekker varen zo met een stopper.? Pak je toch gewoon de 2011 bar.
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
had het al eens ergens gepost weet niet meer waar maar . weet iemand waarom er geen stopper meer op zit . was naar mijn idee een hele fijne bar geworden en heel lekker varen zo met een stopper.? Is niet nodig. de lengte van het depower koort heeft weer een "normale" lengte en is niet zo lang als de barren waar je onder de cleat kunt depoweren. Wat mij betreft eindelijk weer een normale bar met boven de bar depower.
|
|
|
mbetz
Berichten: 576
|
Op de 5-lijns bar van de 2012 Torch is de depower lijn weer korter, waardoor je geen stoper nodig hebt..
|
|
|
|