Probleem met 5e-lijn F-one

kitewesley

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #25 Juni 15, 2011, 22:48:44
edit2Rapporteer  
Ik ben niet bang van deze kite, hij is soepel omm mee te kite, en is tog best bestuurbaar en niet echt sterk met trekken
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Juni 15, 2011, 22:59:36
edit2Rapporteer  
Jow Wesley, op zich ben je heel goed bezig om op een kiteforum je vraag te stellen  ThumpsUp

Je geeft zelf al aan dat er ergens iets niet goed zit en als er met je vlieger / bar / lijnen ergens iets niet goed zit zul je dat vaak pas merken als er iets fout gaat.
Je 5e lijn is in principe  ( naast een herstart hulpje op het water ) een veiligheids systeem wat je eventueel moet gebruiken als de zaken niet gaan zoals jij wilt.
En dat zijn de momenten dat je er nou juist NIET achter wilt komen dat de boel  ( je safety ) niet in orde is. Het gaat er niet om of je bang bent maar het gaat erom dat je straks jezelf en eventueel anderen op het water niet in de problemen brengt.

De snelste oplossing: neem contact op met de kiteschool waar je les hebt gehad. Vertel je probleem en in de regel ( met een beetje fatsoenlijk kiteschool) kun je gewoon nog even langskomen met je vlieger waarna er een instructeur er naar kijkt.
Mocht dit niet lukken dan neem je je hele spul mee naar de waterkant en vraagt daar aan een ervaren kiter of hij/zij er even naar wil kijken.
Ga niet zomaar even zelf de boel lopen veranderen. Daar heb je kennis voor nodig en het feit dat je je vraag hier stelt geeft aan dat je daar nog niet voldoende over beschikt.
Hou het leuk voor jezelf , je familie en anderen op het water!
Veel plezier  ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Juni 15, 2011, 23:26:19
edit2Rapporteer  
Ja, de Mach series, wat een beul van een apparaat is dat, mach II, jezus, veel te hoge AR e.d.

een kite met waanzinnig veel lift dus Grin   ideaal voor een crashtestdummy

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Juni 16, 2011, 11:27:28
edit2Rapporteer  
Ik ben niet bang van deze kite, hij is soepel omm mee te kite, en is tog best bestuurbaar en niet echt sterk met trekken

Tom legt het nogmaals duidelijk uit!

Het is gewoon erg gevaarlijk om met kites van voor 2007 te gaan oefenen.
In die tijd hebben we het ook moeten leren natuurlijk met het materiaal wat er toen was. Echter was het toen echt veel en veel rustiger op het water.

Graag hoor ik nog precies van je om welke kite het nu precies gaat.
Er zijn zoveel mensen die al jaren F-one varen, en die kunnen je haarfijn uitleggen waar je op moet letten.

Er gebeuren de laatste tijd teveel ongelukken, dat willen we hier graag voorkomen! Door je te laten helpen maak je  het een stuk veiliger voor jezelf
kitewesley

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #29 Juni 17, 2011, 11:41:27
edit2Rapporteer  
Oke ik word er niet bang van hoor.
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #30 Juni 17, 2011, 12:02:12
edit2Rapporteer  
Het gaat niet om moed !

Maar om verstand !!!

Ik heb mensen de ambulance in zien gaan die ook moedig waren.

Zie de waarschuwingen aub niet over het hoofd.

Veel suc6  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Juni 17, 2011, 12:09:21
edit2Rapporteer  
Oke ik word er niet bang van hoor.

Wat een vreemde reactie nadat zoveel mensen je hier proberen te helpen!?

We zijn hier niet om je bang te maken, maar te wijzen op de grote gevaren die oud materiaal met zich meebrengen voor beginners, en al helemaal als de boel niet goed is afgesteld.

Als je dat niet begrijpt, of niet wil begrijpen, dan snap ik niet waarom je hier nog reageert! Er is ook via de pb je al hulp aangeboden waar je niet op in gaat.


Wat mij betreft gaat er een slotje op dit topic!
Mocht je er anders over denken, stuur mij maar een persoonlijk bericht!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #32 Juni 17, 2011, 16:49:05
edit2Rapporteer  
Oke ik word er niet bang van hoor.

Kitesurfen is geen sport om aan je omgeving te moeten bewijzen dat je "niet bang" bent. Het meeste respect heb ik altijd voor de beginners die duidelijk laten merken dat ze begrijpen waar ze mee bezig zijn en op de goede momenten de juiste keuzes weten te maken.
Dat zijn de echte bikkels die respect afdwingen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.