Pieterr
|
Mijn low end was op een 130 board en vlak water zonder stroming ongeveer 18 knoop. Op een groter (wave)board misschien 15 of 16 knoop maar dat heb ik nooit geprobeerd.
Succes
|
|
|
JB
Geen avatar
|
Bedankt voor je antwoord! Maar als ik met mijn 10 ga, kan ik met 14 knoop varen? Tenminste dat gaf windfinder dan aan qua voorspelling.
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
betwijfel dat. ik vaar lekker met mijn 10 vanaf 18knopen en weeg minder! haha. heb toevallig aan zo`n Best gehangen 2 weken geleden met een knoop of 15/16 en dat ging best lekker. (83kg) maar goed ,is voor iedereen verschillend.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik persoonlijk denk dat je met een Waroo 13m 2007 vanaf ongeveer een knoop of 12 fatsoendelijk moet kunnen varen.
Die 14 knopen met jou 10m die kloppen niet helemaal, dat zal toch eerder 16/17 knopen zijn geweest.
|
|
|
Geelco
|
Bij mij begint het pas met een 10 meter met 14/15 knoop. (78 kg) Dus denk dat je er sowieso nog wel graag een knoopje bij wil hebben;) Met een 13 m moet dat wel lukken!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Mijn low end was op een 130 board en vlak water zonder stroming ongeveer 18 knoop. Op een groter (wave)board misschien 15 of 16 knoop maar dat heb ik nooit geprobeerd. Hoe zwaar woog je toen, Pieterr? De 2007 Waroo heb ik niet in die maat gevaren, wel 11, 9 en 7m. Ze stonden niet bepaald bekend om hun low-end, dat is verbeterd bij het 2008/9 model. Die moet je tweedehands ook proberen te scoren is het advies als low-end belangrijk is. Voor een zwaardere rider zijn de 15kn van Pieterr aannemelijk, voor de 11m had ik met 72kg ongeveer 15kn nodig. De ene kite blindelings met een andere vergelijken is vaak appels met peren vergelijken. Specifieke ervaring was ook gevraagd - terecht - door de topicstarter
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik ken iemand die ook zijn Waroo 13m in rond de 12 knopen vaart. En ik heb er zelf ook wel eens mee gevaren, ik woog toen nog rond de 95 kilo.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
De 13 Waroo uit 2007 heeft een heel redelijk Low-end afhankelijk van je board zou je met je 85 kilo toch met 12/14 knp moeten kunnen varen ...
|
|
|
Morres
|
Een Halo, zo das een zeldzame! Waroo 2007 waren volgens mij niet top qua low-end(?) Je kan sky-fighters.nl mailen als je goedkope grote kite zoekt(14mtr) volgens mij heeft die nog eentje liggen voor een prikkie (weet ik niet zkr, spreek m niet vaak) Of gewoon ff doorzoeken
|
|
|
JB
Geen avatar
|
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik hem wel aanschaf, of zou dat een domme keuze zijn?
|
|
|
Idefixe
|
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik hem wel aanschaf, of zou dat een domme keuze zijn?
ligt er ook een beetje aan wat de staat van de vlieger is en hoeveel je er voor moet betalen.......
|
|
|
|
Pieterr
|
Ik woog toen ergens tussen de 85 en 90. Ik vond de 13 niet echt een goede low end hebben. De Rebel 11 uit 2009 die ik nu heb heeft een betere low end. Ik heb er met plezier mee gevaren in de range van 18 tot 36 knoop. Daarboven was het niet meer prettig varen, meer overleven . Enig minpuntje vind ik de safety. Heb er een minder veilig gevoel bij dan bij mijn North 5th element bar. Maar daar betaal je dan ook voor . Als de kite in (erg) goede staat is (incl bar?) vind ik de prijs redelijk, maar ik zou zeker proberen er nog iets af te krijgen. Als je budget het toelaat zou ik wel even verder kijken naar een nieuwere kite. Succes!
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik heb met 78kg de Waroo 2007 11mw gevaren. En alhoewel ik toen wat minder gevorderd was had ik toch echt pas lol vanaf een knoop of 16. (140 board). Geloof niet dat de tragere 13 daar zoveel van af haalt. Maar goed...225 is ook niet veel, dus proberen kan je het zeker. Maar als ik het verschil in performance tussen 2007 en 2009 meeneem kan je denk ik beter kijken voor een 2009 model en iets meer betalen.
|
|
|
biancam
|
Hoi jb ik denk dat het een hele mooie deal is! Ik vaar ook waroo en een vriend van me ook en heeft ook een 13m en staat meestal als eerste op het water! En weegt volgens mijn zo rond de 90 kg.
|
|
|
Pieterr
|
Verkoopt die vriend m toevallig?
|
|
|
biancam
|
Je zou het bijna zeggen!! Haha Ik heb er nog wel een paar te koop maar geen 13m dus als je intresse heb in kleinere maatjes!
|
|
|
Pieterr
|
Sorry, ik vaar nu 2 jaar north en zal nooit meer terug gaan naar best... Niet dat best zo slecht is maar de norths zijn gewoon zoveel beter...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Er zit echt een behoorlijk verschil tussen de 2007 en 2008/9 Waroo qua low-end! Ook op andere punten verbeterd.
Zou doorzoeken voor een nieuwer exemplaar. Die zullen ook niet veel meer kosten anno nu.
|
|
|
JB
Geen avatar
|
Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik dan maar beter even verder kan kijken.
|
|
|
|
JB
Geen avatar
|
Hee Morres, de enige bar die ik erbij kan kopen is een f-one? Echt relaxt dat jullie allemaal reageren!
|
|
|
JB
Geen avatar
|
Of zou een Slingshot REV 2008 13m geschikt zijn? Of is dit meer expert? of gevorderd?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Of zou een Slingshot REV 2008 13m geschikt zijn? Of is dit meer expert? of gevorderd?
Heb ik zelf nooit gevaren, maar ik ken wel mensen die hem hebben gehad, en was volgens mij best een lekkere SLE! Zou het toch even navragen hier Overigens de bar die Best in 2008/9 had was geen Best(e) wat betreft het safetysysteem Een f-one bar vanaf 2008 is een Bandit bar, en die past niet zomaar op een andere kite, daar bij die kites er verschil zit tussen de vlieglijnen (voor) en stuurlijnen (achter). Even navragen dus hoe dat zit
|
|
|