Mystic Warrior 3 of toch iets anders?

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Juli 12, 2011, 14:37:56
edit2Rapporteer  
Het is weer tijd voor een nieuwe trapeze. Op dit moment heb ik een warrior 2 uit begin 2009 maar dat ding ziet er niet meer uit. Begon na een paar maanden al te vervellen en nu laten stiksels ook nog eens los. Conclusie, tijd voor een nieuwe.

Vind de Warrior nog steeds heerlijk, alleen is hij best hard bij de randen en vind ik de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Mijn vraag dus ook:

Hoe is het gesteld met de Warrior 3, qua kwaliteit en qua comfort (in verhouding met de voorganger)?


Echter kijk ik ook een beetje rond naar andere merken en hoor al jaren veel goeds over Patlove TFM, hoe bevalt deze qua kwaliteit en comfort (liest ook weer in vergelijking met Warrior 2)?

Ciaow,

Lauw
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juli 12, 2011, 14:52:51
edit2Rapporteer  
heb ook een warrior 2 gehad, zat lekker maar vond de kwaliteit ook maar matig.

heb nu een trapeze van Liquid Force , zit goed en ook kwalitatief goed vooralsnog.

Maar hoe dan ook , passen is het beste ieder mens is anders, wat bij mij lekker zit kan jij wel helemaal niks vinden.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Juli 12, 2011, 15:01:02
edit2Rapporteer  
Heb een tijdje geleden ook allerlei trapezes geprobeerd, warrior 3 en dakine chameleon vond ik 't fijnst zitten. Beiden zachte trapezes zonder harde rand maar de dakine is net wat zachter. De dakine heeft echter niet het bandje aan de onderkant wat de trapeze op z'n plek laat zitten, als je dus vaak de kite op 12 hebt kruipt ie wat omhoog maar tijdens het gewone varen/springen/etc blijft ie keurig zitten.

Ik heb dus voor de dakine chameleon gekozen aangezien deze zachter was en een stuk goedkoper ook nog. Verder is het een heel licht harnass.

Heb deze trapeze nu ongeveer een maandje en ziet er kwalitatief goed uit, tijd zal leren of hij ook zo mooi blijft Smiley.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Juli 12, 2011, 17:30:15
edit2Rapporteer  
Ik ben over DaKine ook wel prima te spreken qua merk sowieso. Ben in mijn 5 jarige kite loopbaan nu aan mn 2e bezig.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juli 12, 2011, 18:19:55
edit2Rapporteer  
Tja, uiteindelijk is pasvorm het belangrijkste.
Ik heb tweemaal 3jaar prolimit gehad, toen een jaar naish (KL pro model, 2e hands gekocht) en nu een Gaastra. Die KL Pro heb ik ongezien 2e hands gekocht, maar zat aardig goed, de rest heb ik puur op pasvorm gekocht. De Gaastra die ik nu heb zit erg goed, maar m'n 2e prolimit zat ook erg goed.

De kwaliteit van Prolimit was ik erg over te spreken, was eigenlijk beide keren niets mis mee, maar de vorm is er naar 3jaar veel gebruik wel wat uit nauturlijk De gaastra weet ik niet of het kwaliteit is, want ik heb m net een maand tot zover alles goed iig.

Check eens zo'n prolimit in een shop in de buurt Smiley
sennesmid

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #5 Juli 12, 2011, 18:24:09
edit2Rapporteer  
heb nu een halfjaar de underwave Sultan! heerlijke trapeze goede pas vorm ook zeker een aan rader!
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #6 Juli 12, 2011, 18:34:33
edit2Rapporteer  
heb sinds kort een Patlove TFM 2011
heerlijke harnas, nu 3 keer meer gevaren dus over de kwaliteid kan ik nog weinig roepen,
maar hij zit heerlijk!
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #7 Juli 12, 2011, 20:50:41
edit2Rapporteer  
Natuurlijk is pasvorm essentieel! Zal de laatste zijn die dat ontkent, echter hoe lekker een trapeze werkelijk zit kom je meestal niet echt in de sjop. Na een sessie kan je opmaken of hij werkelijk lekker zit of niet.

Echter vind ik de kwaliteit van een harnas heel belangrijk, vandaar deze vraag :-) Niemand een een Patlove al wat langer heeft? underwave staat ook in mijn lijstje, kan je dat ergens in zuid-holland kopen?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Juli 12, 2011, 21:01:07
edit2Rapporteer  
kitestuff verkoopt ze,maar das richting Zeeland.  heb sinds kort de Mystic Code 01. bevalt zeer goed, geen last meer van m`n rug.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juli 12, 2011, 21:22:22
edit2Rapporteer  
in de laatste Access staat een stukje over de prolimit vertigo, die zou ik wel eens willen proberen.. Ik heb nu een mystic shadow, die heerlijk zit omdat ie heel erg flexibel is, maar niet heel veel steun geeft.. heel af en toe krijg ik dan een beetje last van m'n rug, weet trouwens niet zeker of dat door het harnas komt. Kwaliteit is prima, ding ziet er na een jaar nog als nieuw uit.
De underwave sultan heb ik ook overwogen, zag trouwens dat je die voor 100 eurotjes bij aanmelding bij de NKV kunt krijgen. (zag geen einddatum vd actie staan)..
Micha van Duinen

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #10 Juli 13, 2011, 22:44:59
edit2Rapporteer  
heb sinds kort een Patlove TFM 2011
heerlijke harnas, nu 3 keer meer gevaren dus over de kwaliteid kan ik nog weinig roepen,
maar hij zit heerlijk!
waar heb je die gekocht? ik kan ze nergens vinden :S
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Juli 13, 2011, 22:48:51
edit2Rapporteer  
mijn volgende wordt de mystic code1... hoor er goede verhalen over...ik heb hem zelf al om gehad met varen... zit als gegoten dankzij die boa systeem... check it out!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #12 Juli 13, 2011, 23:04:14
edit2Rapporteer  
enigste nadeel is dat er ,zodra er te veel zand in het BOA systeem zit je hem niet meer los krijgt.  mijn ervaring in dit geval. verder is het een goed systeem,je kunt hem zo strak zetten dat er geen bloed meer naar je hersens (mocht je die hebben) stroomt.  Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Juli 13, 2011, 23:05:39
edit2Rapporteer  
enigste nadeel is dat er ,zodra er te veel zand in het BOA systeem zit je hem niet meer los krijgt.  mijn ervaring in dit geval. verder is het een goed systeem,je kunt hem zo strak zetten dat er geen bloed meer naar je hersens (mocht je die hebben) stroomt.  Grin

kwestie van ff het water in lopen!
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #14 Juli 13, 2011, 23:10:25
edit2Rapporteer  
weinig last van zand. Trek hem voor dat ik de kant op ga ff los. Prima systeem
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #15 Juli 19, 2011, 01:04:35
edit2Rapporteer  
Ik heb een Mystic Shadow begin dit jaar gekocht maar omdat ik hem niet de gewenste steun vond geven heb ik wat anders gekocht, deels ook omdat hij iets aan de grote kant is met wetsuit weinig problemen zonder wetsuit is hij net iets te groot. Wel vind ik dat de Shadow ook een vrij dunne trapeze is niet echt heel comfortabel. Nu heb ik een Naish Mission gekocht kan er nog niet heel veel over zeggen aangezien ik er nog maar twee sessies mee gevaren heb maar toch vind ik dat hij fijner zit en me meer steun geeft in de rug.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #16 Juli 19, 2011, 21:55:20
edit2Rapporteer  
ik heb ook een code1  zit perfect en het boa systeem werkt goed je  moet het wel goed onderhouden zoals in de beschrijving staat na je sessie goed spoelen met zoet water  dan gaat het  lang  mee.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Juli 20, 2011, 23:46:23
edit2Rapporteer  
mij teveel werk
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #18 Juli 20, 2011, 23:56:19
edit2Rapporteer  
Heb ook de code1.... Heerlijke trapeze. Blijft prima op z'n plek zitten en de rugsupport kan je perfect afstellen met de boa.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #19 Juli 21, 2011, 08:53:47
edit2Rapporteer  
Ik vaar de warrior 3 nu 1.5 jaar en hij ziet er nog uit als nieuw. Ik probeer hem wel zo vaak mogelijk met zoet water af te spoelen en te drogen wat de levensduur ten goede komt denk ik. Ik kan hem niet vergelijken met iets anders omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar ik ben tevreden over de warrior.
darky001

Berichten: 330
Antwoord #20 Juli 21, 2011, 10:11:57
edit2Rapporteer  
ik vind dakine renegade erg lekker zitten.
en de afwerking van dakine is ook erg goed persoonlijk dus.

elke persoon heeft zijn eigen mening over een trapeze.
maar ik viel toch steeds weer terug naar de dakine omdat ook de sluiting beter is, somige hebben zon insteek sluiting nou die raad ik echt af na drie keer een lancering te hebben gehad omdat ie steeds los ging.

dus kortom dakine is voor mij het merk.
feddomw
Gast
Antwoord #21 Juli 21, 2011, 13:12:59
edit2Rapporteer  
Natuurlijk is pasvorm essentieel! Zal de laatste zijn die dat ontkent, echter hoe lekker een trapeze werkelijk zit kom je meestal niet echt in de sjop. Na een sessie kan je opmaken of hij werkelijk lekker zit of niet.

Echter vind ik de kwaliteit van een harnas heel belangrijk, vandaar deze vraag :-) Niemand een een Patlove al wat langer heeft? underwave staat ook in mijn lijstje, kan je dat ergens in zuid-holland kopen?

Je hebt PB.

Overigens is er als nadeel van de TFM genoemd dat de handlepass-koord/handvat een QR heeft dat nogal snel los schiet. Staat iets over in de "Nieuwe spullen" thread. Je moet dus de lus van de QR afknippen of met een tie-wrap vastzetten. Schijnt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.