Naish 2009 bar vs. 2010 / 2011

Michael van der Hoek

Juli 27, 2011, 10:08:15
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik vaar nu zo'n 1,5 jaar met de 2009 naish helix. Het laatste ruime halve jaar wel redelijk actief bezig (minimaal 3 keer in de week) en ik kreeg ineens last van uitslag op mijn handen..

Ermee naar de dok geweest, ziekenhuis.. maar daar vonden ze adh van verschillende allergietesten niets vreemds. Ikzelf begin nu te denken dat het de bar is van mijn kites.

De foamgrip delen zijn er met een soort lijm opgezet en doordat de bar bekleed is met verschillende delen foam komt de lijm er soms een beetje tussenuit.
Iedere keer dat ik nu gevaren heb beginnen mijn handen te vervellen en krijg ik vreemde bruinige vlekjes in mijn vingertoppen, die daarna open gaan en dan zijn het gewoon gaatjes!
Erg vervelend natuurlijk en zeker onhandig.. want dit gaat zeer doen.

Nu zit ik de laatste tijd erg te denken om mijn helixen weg te doen en een 2010 of 2011 set te kopen.
Ik ben helemaal verkocht aan naish dus ik blijf bij dit merk.

Mijn vraag is nu, hoe zijn de barretjes opgebouwd uit 2010 en 2011.. 2010 lijkt mij erg veel op die van 2009 en dus weer met losse stukken foam terwijl de 2011 eruitziet als 1 geheel.
Ik hoop namelijk dat als de bar opgebouwd is met 1 stuk foam ik geen last meer krijg van die vervelende uitslag. 

iemand heeft hier vast wel het verlossende antwoord!

met vriendelijke groet,

Michael van der Hoek
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 27, 2011, 10:23:14
edit2Rapporteer  
Heb je al een keer met handschoenen gevaren zodat je niet meer in direct contact met de bar komt? Zo kun je nog beter uitsluiten of het aan de bar of wat anders ligt.
Michael van der Hoek

Antwoord #2 Juli 27, 2011, 10:50:11
edit2Rapporteer  
evan,

nee dat heb ik nog niet gedaan.. maar ik kan me niets anders voorstellen wat t moet zijn.

Heb al vanaf dat ik klein ben surfpakken aan dus dat kan t niet zijn. en het zit echt specifiek op me handen..
Maar dat kan ik idd wel proberen.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juli 27, 2011, 11:02:01
edit2Rapporteer  
Ook voor alles en nog wat allergisch (geweest) en je kunt helaas nooit met 100% zekerheid zeggen waar je nu weer allergisch voor bent, dat wisselt namelijk of je ontwikkeld nieuwe allergieën terwijl oude weggaan en een test bij de dokter geeft ook geen volledige duidelijkheid. Al is het maar omdat ze niet alle mogelijke stofjes testen.

Het beste is dus om zelf uit te zoeken waar het aan ligt door dingen uit te gaan sluiten.
Michael van der Hoek

Antwoord #4 Juli 27, 2011, 11:23:26
edit2Rapporteer  
ben ik al mee bezig, bepaalde dingen niet eten, andere wasmiddelen en noem maar op.

toch hou ik t voorlopig op de bar, dit dus omdat t steeds terugkeert als ik gekite heb.

Maar om terug te komen op de vraag, hoe zitten de barretjes in elkaar?
Ik kan t op foto's niet goed zien..
Gewoon Don

Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #5 Juli 27, 2011, 11:35:26
edit2Rapporteer  
vaar je op zee of zoetwater?

Zomaar wat gedachten:)
Het riool loost bij heftige regenval direct op zee. Dat kan bij sommige mensen een allergische (of misselijkheid) veroorzaken.

Zoetwater krijgt bij warmer weer last van blauwalg et cetera.

Omdat je een wetsuit draagt wordt je lichaam minder aan water blootgesteld dan je handen.

En onderschat de werking van de zon niet. Zonne- allergie (kleine blaasjes op je handen)

Voor het bekijken van nieuwe Naish barretjes, ga eens naar een surfshop.
Michael van der Hoek

Antwoord #6 Juli 27, 2011, 12:07:51
edit2Rapporteer  
Meestal op zoetwater, soms op zee.

Zoetwater krijgt idd sneller kans op blauwalg, maar ze hebben nogsteeds geen negatief zwemadvies. Plus dat het vd winter is begonnen.. dan is er geen blauwalg.

Zonneallergie ben ik bekend mee.. heb ik een tijdje gehad maar dat zou op de bovenkant van me handen moeten komen. De vlekjes die ik krijg zitten aan de binnenkant van me vingertoppen.

En ja, surfshop kan inderdaad ook Smiley maar ik dacht misschien weet iemand van jullie het wel Smiley

Evengoed bedankt voor je input!
Michael van der Hoek

Antwoord #7 Augustus 08, 2011, 07:18:27
edit2Rapporteer  
Nou het verschil is me nu duidelijk;

Afgelopen week 2 torches gekocht met bar (2011) en gisteren de 9 even aan de tand gevoeld.

Wat een brute kite is dat, heel wat anders dan mijn 2009 helixen Grin

De grip op de 2011 bar lijkt uit 1 geheel te zijn gemaakt en ik heb geen uitslag. Ik heb de hele dag gevaren dus ben genoeg in contact geweest met t barretje.

Voor mij dus de perfecte oplossing, 2 nieuwe superkites, een nieuwe bar en geen uitslag meer Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.