naam en telefoon# zandstralen in board

Gert-Jan
Gast
Augustus 11, 2004, 11:22:30
edit2Rapporteer  
Iemand er ooit aangedacht om zijn gegevens te zandstralen in zijn board? en dan gewoon wat verf erin?
 
Gisteren werd mij namelijk een "2de Hands" Jaime Pro aangeboden voor 75 eurootjes.....vond het verdacht, heb het board goed bekeken en zag vaag een naam en tel # staan: +44....enne zijn engels was te slecht om uit Engeland te komen....

Meneer heeft kennis gemaakt met mijn "nieuwe" vrienden.....na 5 minuten begon hij hard te rennen.....30 seconden later zat hij achterin een wagen met blauwe lichten.....

Helaas moest ik het board inleveren...  Undecided





KiteBoedha

Berichten: 133
Antwoord #1 Augustus 11, 2004, 11:38:39
edit2Rapporteer  
Wel een goed idee......... eigenlijk niet normaal dat het nodig is. BIj ons in Noordwijk was een aantal weken geleden in gebroken in stallingsruimte.  Alleen die gasten wisten niet echt vee van kites, buit: 3 Ar 5jes maar ook 2 Custom Brunotti.... balen voor de eigenaren, waren ook nog wat anders spulletjes verdwenen.

Echter twee dagen later gaat de telefoon, een katwijker weet te melden dat een van de boards in katwijk op strand ligt en dat er een gozer bij is! Eigenaar van het board is gelijk met hoge snelheid naar Katwijk gereden en kwam net op tijd aan, die gast was op weg naar de auto. Hij zij he gozer leg die spullen maar achter in de auto! Die gozer beweerde dat hij het had gekocht op internet voor €1000,- maar legde wel direct de spullen in de auto, das toch raar!!! Als je net 1000 euri hebt gelapt vraag je minstens om een bewijs dat het van jouw is .... dus ook nog maar ff snel de smeris gebeld. Deze waren er snel en hebben inderdaad proces verbaal opgemaakt, de jongen was een bekende.... goed einde van een vervelend verhaal, maar je vraagt je wel af hoe haalt zo'n tering leier het in z'n hoofd om iets te pikken en vervolgens 3KM verder op strand lekker te gaan oefenen!!!!!!

Gelukkig is er dus nog wel sociale controle. >Sad
Bjorn (Slufter)

Berichten: 110
Antwoord #2 Augustus 11, 2004, 11:57:46
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad niet normaal, dat jat werk.

Is inderdaad een goed idee om je naam en tel. in je board te zandstralen.

Niet alleen je board maar ook je kite merken, niet alleen om je kite weer op te kunnen sporen maar ook voor de Reddings brigade. Vrijwilligers die zich inspannen om een kiter te zoeken die vervolgens gewoon thuis zit en zijn kite al als verloren had op gegegeven, tja kunnen we niet maken.

Misschien een forum voor gestolen kites en boards?

Tsja waar gaat het heen......
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Augustus 11, 2004, 12:00:04
edit2Rapporteer  
Goed dat die gasten tegen de lamp lopen!
Gelukkig is het nederlandse kitewereldje niet al te groot en is de kans dus redelijk groot dat de eigenaren hun gear weer terug zien.
Blij te horen dat de meeste toch wel alert zijn op de stranden.
Keep up the good work dudes.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 Augustus 11, 2004, 12:06:18
edit2Rapporteer  
Goed idee om gestolen gear op het forum te knallen, dan weten we in ieder geval waar we naar uit moeten kijken en kunnen we die gasten misschien ook nog een flinke douw geven.
(als ik er ééntje betrap of tegenkom dan komt-ie er een stuk slechter vanaf...)
Gert-Jan
Gast
Antwoord #5 Augustus 11, 2004, 12:12:53
edit2Rapporteer  
Denk dat het zeker interessant is om het wereld kundig te maken..

gevonden, verloren forum....

Maar het zal toch verstandig zijn om je spullen te merken...... heb het vrij makkelijk.. mijn Yarga's en evens mijn board...zijn redelijk uniek.....verkeerde kleur voor het model.....maar ik ga er toch een mee klussen om alles te merken.. maakt het minder interessant om te stelen of te verkopen.
websurfman
Gast
Antwoord #6 Augustus 11, 2004, 12:26:15
edit2Rapporteer  
Hoe kun je je kite het besten merken? Watervrije stift ofzo? Ik wil sowieso telefoonnummer erin zetten voor de reddingsbrigade enzo.

Waar kan ik board laten zandstralen? Op welke manieren hebben mensen nog meer hun board gemerkt.

Misschien wel goed idee trouwens, om een forum te maken met 'lost&found'

Die spullen zijn al duur genoeg, als mijn gear nu gestolen zou worden zou ik geen geld hebben voor nieuwe dingen. Op zich is het best relaxt om voor weinig van een dief te kopen, alleen ben je als heler wel iemand die het aantrekkelijk maakt voor dieven om te blijven stelen...

kite king

Berichten: 74
Antwoord #7 Augustus 11, 2004, 13:01:33
edit2Rapporteer  
goed plan dat van websurfman ""lost&found"" op het form te zetten maar dan moet het ook bij gehouden worden door de kiters zelf waneer je je spullen heb gevonden afmelden???????? 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #8 Augustus 11, 2004, 13:06:53
edit2Rapporteer  
en die gasten die gepakt waren, wat gebeurt daarmee? Ik stel me zo voor dat ze de volgende dag gewoon weer op straat lopen en weer lekker kunnen gaan "shoppen" op het strand!
Kunnen ze die gasten niet brandmerken ofzo? Of hun kop insmeren met knalrode (of een andere felle kleur) watervaste verf die 3 maanden blijft zitten? Dan kun je die knakkers direct eruit pikken op 't strand!
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #9 Augustus 11, 2004, 13:44:11
edit2Rapporteer  
Peperspray werkt helemaal top.
Heb het vandeweek in actie gezien  Wink

AR doe voor mij 2 busjes  ;D
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #10 Augustus 11, 2004, 13:58:30
edit2Rapporteer  
1 board mee naar auto bij pauze.
2 naam en tel erop met watervaste stift
3 een leash gebruiken als de wind aflandig is/je niet goed kunt waterstarten/ of als je met een grote kite onderweg bent , soms duurt t Laaaaaaang voordat ie weer uit het water is en dan ligt je boardje honderden meters uit t zicht en is ie weg. (spreek uit ervaring)
denengel
Gast
Antwoord #11 Augustus 11, 2004, 14:19:29
edit2Rapporteer  
Hi,

Misschien ook een idee dat ieder zijn kite markeerd aan bv de linkse kant van de kite. Dit doorgeven aan de reddingswerkers zodat zij ook niet uren hoeven te zoeken naar een nummer.

Gewoon hand af hakken zoal hier in Dubai.
Iets jatten: daag handjes en daag verblijf vergunning ( mocht je expat zijn zoals 85% hier in het Midden Oosten)

Later  
websurfman
Gast
Antwoord #12 Augustus 11, 2004, 15:17:38
edit2Rapporteer  
en die gasten die gepakt waren, wat gebeurt daarmee? Ik stel me zo voor dat ze de volgende dag gewoon weer op straat lopen en weer lekker kunnen gaan "shoppen" op het strand!
Kunnen ze die gasten niet brandmerken ofzo? Of hun kop insmeren met knalrode (of een andere felle kleur) watervaste verf die 3 maanden blijft zitten? Dan kun je die knakkers direct eruit pikken op 't strand!


als je weet dat iemand een dief is misschien een fotootje van hem maken en op het forum zetten. Of een 'wall of shame' maken, haha. Veel winkeliers zetten ook gewoon een plaatje in de etalage van winkeldieven, doet wonderen schijnt, komen zelfs spullen terug brengen om maar die foto weg te hebben...
loki
Gast
Antwoord #13 Augustus 11, 2004, 15:33:17
edit2Rapporteer  
een foto is een erg goed idee zet allen ook de plaats maar je hem heb gevonden zodat je weet op wie je moet letten bij welke spot.
want ik ga geen 30 foto's uit mijn hoofd leren om zo te verkomen dat er spullen worden gestolen.

en mensen wees sociaal en als je pauze aan het houden ben kijk om je heen of je iets verdachts ziet!!
Gert-Jan
Gast
Antwoord #14 Augustus 11, 2004, 17:32:13
edit2Rapporteer  
Kreeg net een tip van mijn Collega... om eens te praten met die knappen die kentekens in autoruiten graferen.. dat gaat ook met zandstralen.....hoop dat ze de druk kunnen regelen...

hou jullie op de hoogte of dat een mogelijke oplossing is
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #15 Augustus 11, 2004, 20:58:20
edit2Rapporteer  
Misschien naast gewone stift/verf ook nog ergens op een sneaky plek van die stift die oplicht onder UV lamp, als ze je adres er dan af weten te werken kan je toch nog bewijzen dat ie echt van jou is.

En zoals er eerder is langsgekomen... ik ben wel berijd GaerDB (misschien met paar anderen hier) te maken en die dan eventueel aan kitehigh te koppelen.

Tabel met personal details, en tabel met serienummers, merken kleuren etc met bijbehoorende eigenaar, met mogenlijkheid voor eigenaar om zen spullen als vermist / gestolen + note toe te voegen.

bijv

Owner: 34242
Soort: SurfKite
Merk: Flysurfer
Type: Psycho1 9.5
Kleur: Geel
S/N: 123-123-123-123
Status: Vermist
Note: Verloren op autostrand

Ik zal er vanavond of morgen ff appart topic voor openen want ik merk dat er toch wel interresse voor is. Ook erg handig voor kustwacht denk ik.
stijn depauw

Berichten: 142
Antwoord #16 Augustus 12, 2004, 08:24:14
edit2Rapporteer  
Heb net jaime pro aangeschaft.
Er staat op de bovenkant van het bordje serienummer ingekarteld, zit vrij diep in het bord, kan je niet zomaar wegschuren of je beschadigd het bordje serieus.
Op de verpakking (kartonnen doos) die op m'n zolder ligt staat dezelfde nr. - vind ik al goed begin.
Maar het idee om er een telefoonnr. op te zetten lijkt me zeker iets.  Als je het verliest heb je kans dat je nog gebeld wordt.
Varcos
Gast
Antwoord #17 Augustus 12, 2004, 10:52:50
edit2Rapporteer  
Lost, found, gejat-site lijkt me inderdaad strak plan.. als je dan verdacht materiaal 2ehands tegenkomt kan je checken hoe het zit..

had zelf een keer contact met een gast over een board en wist er zelf geen pepernoot vanaf.. verkocht tie voor een vriend die in het buitenland was!! Wink jaja..  >Sad
Gert-Jan
Gast
Antwoord #18 Augustus 12, 2004, 17:11:31
edit2Rapporteer  
Die ken ik ook van een dame die lag in scheiding...blablabla... ben er naar toe gereden... enne wat schetst mijn verbazing...het waren de spullen van een maat.....zijn naam en telefoonnummer stonden er groot op.....heb maar even gebeld.....hij had zijn spullen terug....
Mickey
Gast
Antwoord #19 Augustus 15, 2004, 09:24:49
edit2Rapporteer  
Maar wat als je het board wilt verkopen dan? Neem niet aan dat je een board koopt met een gezandstraalt telefoonnummer van de vorige eigenaar, dan heb je er toch nog niks aan? Ja of je moet afspreken dat diegene je belt zodra hij gevonden is ofzo......na ja, gedoe...
RLV
Gast
Antwoord #20 Augustus 16, 2004, 11:05:39
edit2Rapporteer  
ik kan op het werk zandstralen.. wij verwerken glas en hebben een perfecte zandstraalmachine.

laat maar horen...

greets RLV
Steph

Berichten: 467
Antwoord #21 Augustus 16, 2004, 11:15:59
edit2Rapporteer  
ik kan op het werk zandstralen.. wij verwerken glas en hebben een perfecte zandstraalmachine.

laat maar horen...

greets RLV

Ik heb al een mail gestuurd naar je, maar wil het zeker wel proberen!
Zandstralen is stukken netter als een blauwe Edding.
Mickey
Gast
Antwoord #22 Augustus 21, 2004, 22:06:11
edit2Rapporteer  
Maar zandstralen doe je toch op grote oppervlakten? Is het niet handiger om te graferen? Of is dit heel erg blond opgemerkt? Undecided
RLV
Gast
Antwoord #23 Augustus 21, 2004, 22:35:50
edit2Rapporteer  
Nee, met zandstralen maak je eerst een sticker-sjabloon en die plak je op je boardje, vervolgens straal je alles wat mat moet worden en verwijder je weer de sticker. Zo krijg je een mooi onuitwisbaar logo.

Binnenkort gaan duffe aap en ik een test doen !! wordt vervolgd
Mickey
Gast
Antwoord #24 Augustus 21, 2004, 22:58:07
edit2Rapporteer  
ow zo...thx
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.