Uitleg vlaggen reddingsbrigades met betrekking tot de kitezones

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Augustus 19, 2011, 12:44:21
edit2Rapporteer  
Met het Rockanje topic in mijn achterhoofd ben ik eens uit gaan zoeken wat nu allemaal achter die vlaggen zat en de PDF hieronder maakt eigenlijk een hoop duidelijk wat betreft de afbakening van zwemzones en kitesurfzones (watersport):

http://www.strandveiligheidskeuring.nl/media/2/20090604-op%20site%20eigenaren.pdf

Oftewel, alleen kiten in de zwart-wit afgebakende zones en NIET in de rood-geel afgezette zwemzones. Heel logisch eigenlijk, maar dan moet je wel weten waar die vlaggen voor staan.
Deze vlaggen zijn nu ook internationaal erkend, dus doe er je voordeel mee als je op een onbekende spot gaat kiten.
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #1 Augustus 19, 2011, 12:46:57
edit2Rapporteer  
Vraag: Als die Zwart wit geblokte vlag er niet in hangt, mag je dan ook nog steeds varen daar?
Evan
Administrator

Antwoord #2 Augustus 19, 2011, 12:50:44
edit2Rapporteer  
Ja, wat ik me dan weer ga afvragen is of ze die rood-gele vlaggen tijdens niet-stranddagen niet omwisselen voor de zwart-witte zodat je gewoon weer overal mag kiten. Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven? Want de info van een boswachter staat nu niet bekend om zijn juistheid als het om strandregels gaat, dus liever info van de reddingsbrigade zelf.
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #3 Augustus 19, 2011, 12:53:16
edit2Rapporteer  
Als ik morgen tijd heb, ga ik het even navragen..  en foto's maken van de palen op de eerste en de tweede van rockanje!
Maar wat ik ook niet snap is dat je tussen die vlaggen mag surfen, maar dat betekend nu dan dat het voor de strand tenten is!!
Evan
Administrator

Antwoord #4 Augustus 19, 2011, 12:56:18
edit2Rapporteer  
Zou mooi zijn als hier duidelijkheid over komt, nog mooier als blijkt dat de reddingsbrigade dit als variabele zonering zou kunnen gebruiken, waarom zouden ze anders de ene keer wel de watersportvlag hijsen en de andere keer niet?
SnaaK

Antwoord #5 Augustus 19, 2011, 14:04:08
edit2Rapporteer  
Met actief beleid ben ik zeker voor viariabele watersport zones  YeSS
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 19, 2011, 14:39:37
edit2Rapporteer  
Joh het is over het algemeen bekend, dat wanneer het slecht weer is, koud, bewolkt, harde tot zeer harde wind is, dat er geen haan is die naar je kraait. Behalve als je een natuurgebied in knalt, dan loop je kans op een prent. Maar dan moet het niet vriezen, want ooh stel dat die pen aan z'n vingers vast vriest. En in de suto met een peuk en een kan met leut is het zo lekker warm. Maar op alle andere stranden, gaat het gewoon om het gevaar dat wij potentieel vormen voor de bad gasten/ andere strand bezoekers. Dus slecht weer met meer dan 25 kts is over het algemeen niet echt een probleem. Je moet het natuurlijk niet massaal doen.  Maar daarom is het juist zo fijn om na october en voor mei hier in nl te kiten. Geen gezeik of iig minder en gezelliger, je hoeft niet op beginners te letten, op duitsers of allerhande onwetend volk...

En daarbij komt dat als je kite voor de reddingbrigade, dan is dat voor hun ook veel fijner. Ze kunnen dan veel sneller te hulp schieten indien gevraagd, lijkt me...
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #7 Augustus 19, 2011, 15:18:37
edit2Rapporteer  
En daarbij komt dat als je kite voor de reddingbrigade, dan is dat voor hun ook veel fijner. Ze kunnen dan veel sneller te hulp schieten indien gevraagd, lijkt me...

zitten ze echt niet op te wachten Arend   
Eagle-Jan

Antwoord #8 Augustus 19, 2011, 15:26:16
edit2Rapporteer  

zitten ze echt niet op te wachten Arend   

Ja dat snap ik ook wel. Maar zie het zo: beter 500m uitvaren dan 5km... Dus ze zitten er niet op te wachten maar het heeft voor hun wel wat practische voordelen. 5km uitvaren in de winter is brrrr, 500m ook maar dan vsn korte duur Wink
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #9 Augustus 19, 2011, 16:55:17
edit2Rapporteer  
hahaha   ThumpsUp    maar `s winters zijn ze er niet  InLove
Eagle-Jan

Antwoord #10 Augustus 26, 2011, 02:10:19
edit2Rapporteer  
Niet op alle posten... Maar sommigen toch wel?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.