Kite extra waterafstootbaar maken

paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Augustus 24, 2011, 12:21:22
edit2Rapporteer  
ik ben benaderd door een collegaondernemer die kites verkoopt om een middel uit te proberen wat de kite extra waterafstotend maakt. Waardoor de relaunch uit het water eenvoudiger zou zijn.
Volgens hem is dit nog niet op de markt en is de fabrikant testexemplaren aan het uitzetten om bij voldoende resultaat dit grootschalig in de markt te zetten.

Vraag 1: Is dit al eerder in de markt gezet?
Vraag 2: zou dit het zeildoek negatief kunnen beïnvloeden?
feddomw
Gast
Antwoord #1 Augustus 24, 2011, 12:28:04
edit2Rapporteer  
Niet belemmerd door enig verstand van zaken heb ik altijd twijfels bij dit soort dingen.

Het doek neemt uit zichzelf geen water op, omdat het geen natuurlijke vezel is. De enige manier om waterafstotend te maken is natuurlijk (de leemtes) in het doek "op te vullen" of het doek op een of andere manier "af te sluiten"/sealen.

Het hoeft dus niet het doek aan te tasten, maar je doet wel iets op je doek. Of dat gewicht toevoegt en/of het duurzaam is, is de vraag. Ten tweede lijkt het mij een oplossing dat op zoek is naar een probleem. Is de relaunch uit het water dan nu zo lastig. De enige keren dat het mij niet snel/goed lukt zou een goedje op het doek geen verschil maken, de kite is dan al half verzopen....

Je vragen:
1- niet naar mijn weten maar ik draai niet lang mee
2- alles wat je op je doek smeert kan het negatief beïnvloeden. De vraag is dus wat het is en of dat chemisch reageert met de vezels.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #2 Augustus 24, 2011, 13:07:02
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij het proberen waard. Als ze er dan ook een middeltje indoen, wat het doek zou beschermen tegen uv straling, waardoor het doek langer goed blijft, dan hebben ze een toppertje denk ik. Tis misschien ook wel wat om je lijnen ermee te behandelen. ThumpsUp
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Augustus 24, 2011, 13:17:09
edit2Rapporteer  
bestaat al een tijdje hoor!  is zelfs trademark.

http://www.kgbswag.com/repairs/kitelife/
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Augustus 24, 2011, 14:49:17
edit2Rapporteer  
ja, en dat is gewoon herlabelt spul, want het is al vrij verkrijgbaar. Iets in de trend van tentspray werkt al.
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #5 Augustus 24, 2011, 15:48:36
edit2Rapporteer  
De spray's die nu op de markt zijn maken reparatie alleen vaak moeilijk omdat het doek te glad wordt... Voorderest prima als jeje oude verweerde kite een nieuw leven wil geven.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 24, 2011, 17:28:21
edit2Rapporteer  
Water wordt nu niet in het kitedoek opgenomen (geabsorbeerd, vergelijkbaar met de werking van een spons), maar de waterdruppels blijven als het ware "plakken". Hierdoor wordt je kite zwaar, want al die druppels op die vele vierkante meters bij elkaar genomen zijn een aardig gewicht: 1 liter water = 1 kilo!

Het goedje moet dus zorgen dat waterdruppels zich niet kunnen "hechten", net als bij sommige autowasproducten het geval is.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #7 Augustus 24, 2011, 19:42:13
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn vorige kites ook ingespoten met dat spul dat tenten weer
water dicht maakt ....en het werkte goed de waterdruppels liepen er weer mooi van jet doek af en de kleuren werden weer wat mooier ..
Het enige nadeel is dat het spul er ook redelijk snel weer van je doek afgaat zeker als hij een paar keer goed in het water heeft gelegen .. ..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.