leading edge loopt langzaam leeg

mars25

Logs: 0 | 9 uur
September 03, 2011, 18:11:25
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

ik heb vorig jaar een kite setje gekocht van best (kahoona 11,5 en board) waarmee ik de laatste keren al het gevoel had dat de leading edge langzaam slapper werd.
Nu heb ik hem vandaag eens opgepompt in mn tuin en na 2 uur is de leading edge echt zacht.

Wat kan ik hieraan doen? valt zoiets onder de garantie. ik lees dat best veelal een probleem heeft met de stiksels van de kites en dat dit pas met de 2011 modellen is verholpen.

Ik heb al eens rustig gekeken en geluisterd maar een echt lek hoor en zie ik niet. wel zie ik of en toe belletjes bij de naden?

Advies is welkom. En hoe snel is dit te verhelpen. ik ga namelijk over 12 dagen naar tarifa.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 September 03, 2011, 18:22:58
edit2Rapporteer  
oppompen en met een plantenspuit een sopje erop spuiten. waar de gaatjes zitten gaat ie bubbelen. ook de stuts doen!!  alle evt. aanwezige clips dichtzetten.bij een stiksel zegt niks want de lucht kan ergens anders uit de LE komen. zijn het er veel dan loont het mss om een andere tube erin te zetten. (ik weet niet of dit een one-pump is)
mars25

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #2 September 04, 2011, 13:28:56
edit2Rapporteer  
dank je voor je reactie. ga vandaag maar eens aan de slag.
Combat

Geen avatar

Antwoord #3 September 04, 2011, 14:08:12
edit2Rapporteer  
Contact opnemen met Best, dit zou in principe onder de garantie moeten vallen. Als je de kite bij een officiele dealer hebt gekocht zou die je verder moeten helpen. Anders direct met Best contact opnemen. Zie www.bestkiteboarding.com

Check ook de topic "LE stitching coming loose" op het Best kiteboarding forum
http://forum.bestkiteboarding.com/viewtopic.php?f=9&t=11397
Wouter

Antwoord #4 September 04, 2011, 14:12:13
edit2Rapporteer  
Eerst idd proberen locatie te bepalen. check ook onepump aansluitingen. daarna zal je bladder er waarschijnlijk wel uit moeten.

2010 kite? Kan zijn dat het een kite betreft uit de batch met foutief (broos)bladdermateriaal. De QA / inkoopafdeling in de fabriek heeft toen even zitten slapen. Meerdere merken hebben hier toen last van gehad. Dan ontstaan er spontaan meerdere gaatjes. Dit kan je alleen verhelpen door er een nieuwe bladder in te zetten. -> dit gebeurt echter al vrij rap en dus na een paar keer gebruiken.

Heb je de kite al veel genoten dan is het waarschijnlijk een lek ontstaan door gebruik. Een scherp schelpje oid heeft er dan even lekker in geprikt. Zoiets valt echt niet onder garantie want dat kan gewoon gebeuren. Dan moet je em gewoon even plakken. Is niet veel anders dan een band plakken en iets wat in de toolbox/kennis zou moeten zitten van elke kiter.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.